Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 http://www.p4.no/txo/122650.asp Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg las et sted at man kunne få opptil 1,8 millioner i bot for hver sang man lasta ned ulovlig i USA. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hm, var på kypros på russetur i oktober i fjor.. Der var seriøst ALT som fantest av musikk/spill/film osv osv i butikkene piratkopiert.. Fantes ikke ekte varer. Helt nye filmen som ikke var kommet på kino i Norge kosta vel 20 spenn som DivX elns.. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Det er jo logisk at en skal kunne bli straffa for å kjøpe slikt når en blir straffa får å laste ned slikt. Det burde jo vert mer selvfølge at en skulle bli straffa for å kjøpe slikt. Når en kjøper warez så støtter en jo noen som ikke har hatt en dritt arbe i de sakene de selger. Tjene penger på andres bekostning er å synke lavt, og når en støtter de så er det også lavt. Jeg har ikke no imot å laste ned warez, så lenge en kjøper ting også, det som er bra, og det som ikke koster en huse. Å betale noen andre en produsentene for det er jeg imot. Litt selvmotsigene kan vel noen si. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Å KJØPE eller SELGE piratkopiert materiale er forkastelig. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Å KJØPE eller SELGE piratkopiert materiale er forkastelig. Men å "selge" et piratkopiert spill til en venn for kr 5 (dekke selvkost), er vel ikke så forkastelig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Å KJØPE eller SELGE piratkopiert materiale er forkastelig. Men å "selge" et piratkopiert spill til en venn for kr 5 (dekke selvkost), er vel ikke så forkastelig. Så lenge ikke vennen tjener på det er det seff noe helt annet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Vel ! vi snakker om big business der nede og ikke om en "liten" vennetjeneste. Jeg personlig bruker kun originale varer hva gjelder prog. og spirt, osv. Endret 21. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 I slike sammenhenger med storstilt produksjon av piratvare, så er det ofte mafia som står bak. Om man har utstyr, kan man fort tjene penger på å selge slik om markedet er stort nok.. Sto en artikkel i Dagbladet for en tid tilbake der de i Japan f.x hadde dusør på 100.000,- for de som kom med til som gjorde at noen bakmenn ble tatt, men skulle hatt mer enn det for å pussa den Japanske mafiaen på nakken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå