trn100 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Hei, Har lenge vurdert vannavkjøling, ikke minst pga. viftestøyen fra ikke mindre enn 3 80mm kabinettvifter samt PSU vifte kombinert med med en svært varm 2.8 Ghz Pentium pluss 3x200GB WD disker samt 3 optiske enheter... Har imidlertid holdt litt igjen da det jeg har sett hittil krever litt mye ombygging, og jeg har hatt akvarie og stoler ikke helt på vannpumper ;-) Men så fant jeg denne. Er det noen som kan si meg om dette hadde vært en grei løsning? Er fremdeles i tvil da mye av varmen i kabinettet mitt kommer fra disker og annet enn CPU og skjermkort (forøvrig et Parhelia 128). Takknemlig for synspunkter! :-) Terje N. Edit: Er visst vannpumpe i den, men den er i det minste ekstern ;-) Endret 21. mai 2004 av trn100 1 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 jeg mener en vanlig raddis med ei støysvak vifte er bedre enn den vifte løse tingen fra zalman.. og pumpa som fulger med den Zalman greia veldig svak. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Personlig har jeg mer tro på denne, men vet ikke om noen forhandlere. http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/ww...php?StoryID=767 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Personlig har jeg mer tro på denne, men vet ikke om noen forhandlere.http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/ww...php?StoryID=767 Så jo helt rå ut den da :-) Er imidlertid fremdeles litt redd for å helle vann inn i kabinettet... ;-) 1 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 så lenge du setter sammen alt på en skikkelig måte, er det ingenting å være redd for Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Tror ikke kjølingen vil være opptimal. Vannpumpen, CPU, VGA produserer varme, og du skal sikkert kjøle mer seinere ....tror ikke det er det beste systemet akkurat. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Zalman Reserator 1 har jo fått ganske gode testresultater, da! Ok, det er ikke ekstremkjøling, men på linje med bedre luftkjølere. Og stille! Mener man at pumpa er "for liten", kan man bare koble ut denne og sette på en annen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå