Gå til innhold

displaynet.no og atec LCD skjermer

Anbefalte innlegg

Så en reklame for en 20,1" LCD-TV fra Atec til kr. 5970. Det var displaynet som reklamerte. "Fytti helsiken så billig" tenkte jeg. Men:

1: denne prisen er esk. moms, dvs, at den i virkeligheten koster 7180 plus frakt. Bare dette er jo med på å sette spørsmålstegn ved buikken.

2: Oppløsningen. Jeg tankte at denne skjermen hadde vert perfekt for meg og mine behov. Jeg har veldig liten plass, og trenger en TV, men vanlige LCD-TV er enten for dyre eller for små. Det er jo greit å kunne bruke de som PC-skjerm også... Men oppløsningen på denne skjermen er helt nede i 640x480! Det er lavere oppløsning enn på DVD-plater (720x576 hvis jeg ikke husker feil).

Ville bare advare alle andre om denne skjermen/butikken. Virker litt småsuspekt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det tvilsomt at butikken oppgir prisen eks MVA? Ser ikke helt hva som er farlig med det så lenge det er tydelig oppgitt bak prisen. Tar jeg ikke helt feil så er det vanlig med 640*480 pikslers oppløsning på LCD TV-er. De jeg har sett har ikke tatt skade av dette.

Ser rett og slett ikke hva som er så suspekt med dette jeg... :shrug:

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg uttale meg for sikkert, men etter litt surfing hos komplett.no og psdata.no her jeg enda ikke funnet _NOEN_ LCD-TV med under 1024x768 i oppløsning... Og da har ALLE 17" skjermene en oppløsning på 1280x1024... Eller W-XGA (husker ikke antall punkter) hvis det er widescreen....

Og det å bruke halveskjermbredden på å skrive en pris eks. mva. for så å skrive pris inkl. mva med bitteliten skrift helt nederst er ikke noe særlig... Etter å ha browset litt rundt på hw.no og søstersider har jeg heler ikke funnet noen andre som oppgir pris eks. mva...

Lenke til kommentar

Du er sikker på at du ikke blander sammen LCD monitorer med TV-tuner og rene LCD TV-er nå? Den den jeg regner med at du snakker om tipper jeg nemlig at er en ren TV og ikke ment som PC-monitor. Tar jeg ikke helt feil så har tuneren til iiyama E430T en oppløsning på 640*480 selv om skjermen har en native oppløsning på 1280*1024. Jeg ser at komplett (som mange andre) blander uttrykkene litt her og bruker LCD-TV og LCD monitor med TV-tuner om hverandre her.

Edit; hvis du tar en nærmere titt på Atec skjermene så ser du at de har en 19" LCD monitor med TV-tuner som kjører standard oppløsning på 1280*1024 :)

edit2; formatering

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...