Gå til innhold

CPU oppgradering - Tips PLZ!

Defender

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, trenger litt hjelp, er ikke PC ekspert, men kan noe.

Hadde tenkt å oppgradere min Pentium III 600 mhz prosessor til en bedre(selvfølgelig, dah!). Hvilken ny prosessor kan jeg velge, kan jeg f.eks. oppgradere til Pentium 4 uten å oppgradere hovedkortet? Hva annet må jeg vite? Noen anbefqalinger?

Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Vil gjerne prøve å overklokke prosessoren før jeg kaster den.

Takk for alle seriøse svar.

Def. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-10 10:09, Defender skrev:

Hei alle sammen, trenger litt hjelp, er ikke PC ekspert, men kan noe.

Hadde tenkt å oppgradere min Pentium III 600 mhz prosessor til en bedre(selvfølgelig, dah!). Hvilken ny prosessor kan jeg velge, kan jeg f.eks. oppgradere til Pentium 4 uten å oppgradere hovedkortet? Hva annet må jeg vite? Noen anbefqalinger?

Det som du må vite er hvilken slot den CPUen din har. Er det en CuMine? Fcpga eller Slot1? Går den på 100 eller 133 MHz FSB? Hvilket chipset? (Vil tro BX?)

En PIV vil ikke passe i hovedkortet, og det finnes (så vidt meg bekjent) ikke noen slotkonverter fra PIII til PIV. Oddsen er at det vil bli billigst å oppgradere, men jeg vil ikke se bort fra at du kan få tak i slotkonverter og bruke de nye tualatin PIII cpuene. Det finnes noen rimelig spreke der, men PIII Tualatin er dyre, så en Celly ville nok være billigere. Og jeg vil ikke se bort fra at et nytt HK+DDR+CPU kan bli omtrent like billig som en slotkonverter/PIII Tualatin

Quote:

Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Vil gjerne prøve å overklokke prosessoren før jeg kaster den.

Om du har en selbygget, vil det under bootup komme en melding om Press XXX to enter BIOS (Vanlig er Del eller F1) Om du har skrompaq, IBM e.l. tør jeg ikke si noe, har sett mye rart på sånne pakke PC-er.. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...