Gå til innhold

Asetek`s webshop ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte noen varer fra dem for ei tid tilbake og det fungerte nesten problemfritt, men posten lot pakken ligge i tollen ei stund på grunn av at de ikke hadde fått fullmakt av meg til å fortolle pakker inn i landet. Har ikke hatt noen returer så det kan jeg ikke uttale meg om. Du kan jo sjekke om det fremdeles er slikt at posten må ha en slik fullmakt?

Lenke til kommentar
Jeg bestillte noen varer fra dem for ei tid tilbake og det fungerte nesten problemfritt, men posten lot pakken ligge i tollen ei stund på grunn av at de ikke hadde fått fullmakt av meg til å fortolle pakker inn i landet. Har ikke hatt noen returer så det kan jeg ikke uttale meg om. Du kan jo sjekke om det fremdeles er slikt at posten må ha en slik fullmakt?

Fullmakt , hva menes med det ?

Orker du å forklare hvordan det funker ?

Lenke til kommentar

Asetek har en fantastisk service.

Anbefales på det varmeste å kjøpe produkt med dem/produktene dems.

Fikk en ny pumpe send fra danmark på dagen når jeg fortalte hva som var galt med den jeg hadde. Hyggelige folk som bare ikke tenker på fortjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg tenker raz mener den fullmakten du må skrive under på når det er første gang du importerer noe fra utlandet. Det som skjer er at pakken (kanskje) stopper hos tollvesenet. Siden ditt navn ikke er registert der, vil de sende deg et brev hvor du skal krysse av på hvilken fortollingsmåte du ønsker på alle pakker etter dette. Etter du har krysset av og skrevet under, returnerer du skrivet. Har du faks er det selvfølgelig kjappest. Alt i alt er dette en veldig enkel operasjon som tar deg 30 sekunder.

Pakken blir som følge av dette liggende litt lenger hos tollvesenet denne ene gangen. Men vanligvis tar det 1-3 dager hvis det ikke er høysesong.

Pakkene fra utlandet blir levert på døra om du har landpostbud - i likhet med alle andre postpakker fra norge. Har du ikke landpostbud, må du på posten og hente den. Du får hentelapp i posten.

Lenke til kommentar

Vel, det varierer jo litt. Er pakken moms eller tollpliktig, skal den normalt bli stoppet, og du må betale et beløp når pakken kommer fram. Selvfølgelig uansett om du er registert eller ikke. Men det hender jo rett som det er at pakker slipper igjennom tollen, og kommer rett til deg ;)

Forøvrig kan det nevnes at alt av datautstyr og lignende bare er momspliktig. Dvs du betaler 24% moms (pluss et gebyr) på totalbeløpet hvis vareverdi overstiger 200,-

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...