indal Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg er en gutt på 16 år som liker litt eldre spille-maskiner, men som mange vet er det jo ikke like lett å finne disse antik spillemaskinene. Så jeg spør: Er det noen andre som har Amiga eller Atari? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg har Amiga 1200 (kanskje ikke så veldig antikk men....) Med SVGA-skjerm, 1GB Harddisk, 10MBit nettverkskort, 34MB RAM, 50MHz 68030/68882 og CDROM. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Haen en Amiga 500 Men mangler powersuppy Endret 21. mai 2004 av Corduroy Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg har en Video-digitizer (Video-inn) til Amiga-500 liggende et sted (hvis den ikke er brent opp)... Hadde det masse gøy med den da jeg var mindre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Haen en Amiga 500 Men mangler powersuppy Får du tak i strømpluggen kan du bruke en vanlig PC-strømforsyning. (AT/ATX) Jeg bruker en AT PSU til min A1200. (Da original-PSU-en til Amiga er ALT for svak til å drive alt utstyret.) Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 hvis du befinner deg i eller i nærheten av skien i helga kan du komme innom på stevneplassen. her er det digilab halvstort dataparty med eget "oldschool"-hjørne. Her har vi foreløpig oppe og kjører: - Commodore 64 - Commodore Amiga (eller noe sånt) - God gammel Nintendo 8-bit - Sega mega drive (16-bit) og mulighet for å koble opp noen flere: - Atari 2600 - Atari femtusen-ett eller annet - SuperNintendo Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Du burde heller bruke emulatorer, kjøper du brukt gammelt utstyr så ER det slitt og du vil få problemer før eller senere, da er det ikke morsomt lengre... Tror Åsmund på forumet har mye Amiga greier blandt annet, han legger ofte inn komentarer til Amiga poster og sånnt...Send han PM eller no hvis du leter etter PSU Endret 21. mai 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg sitter med WinUAE og spiller. Fett no det, men blir lissom ikke samme sjarmen over det uten å sitte forran den goe gamle dunken vett PS: Kan hjelpe til m emulatorer osv . om noen vil ha. C64 og Amiga er det jeg holder meg til. Bare send meg en PM. PPS: Takker og ukker Sedsberg :Thumup: I`m on it! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg hadde Atari en gang da jeg var rundt 5-6 år.Angrer på at jeg kvittet meg med den Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Spiller mye MAME emulerte spill på Xbox'en for tiden, grunnen til at jeg har emulatorer og sånnt på Xbox er for at jeg slipper å stille og tune på så mye før jeg kan begynne å spille. Synes jeg husker at WinUAE kunne være vrien å få til på noen spill f.eks. Kanskje jeg skal kopiere over endel Amiga greier til "Boxen" å prøve litt av det jeg har på PC'n... Liker å spille med gamepad, men ingenting kan erstatte gode gamle "ZipStick" med autofire/rapid fire bryter *Sukk* Husker jeg tweaket den og smurte den opp når den fjæren i stammen på spaken knirket litt hehe. Er det noen som har peil på Amiga CD32 eller hva det nå var det hete? Jeg har bare sett et bilde av konsollen... Har lånt meg "Soul Calibur 2" til Xbox i helgen så det går nok litt tid til dette Kult fighte spill. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Amiga CD32. En av de første 32bits spillekonsollene (Hvis det ikke var den første da). STOR flopp pga. at Playstation kom nesten samtidig. Denne hadde 2xCDROM, 14MHz 68020 og mest sansynlig 2MB Chip-RAM. (Nesten like specs som A1200.) Men i tillegg hadde den en ekstra co-prosessor som ble brukt til bl.a. 3D-grafikk. Denne maskinen skulle oprinnelig vært mye kraftigere (Fullverdig konkurrent til PSX vistnok) men 3D-chip'n ble ikke "ferdig" pga. hardt tidspress. Med forbehold om feilinformasjon. (Husker ikke kildene). Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Virkelig synd... Da har vi ihvertfall to store sterke konsoller som har gått under pga press, Dreamcast og Amiga CD32 - Liker ikke dette De må jo ha gjort noe selv for å gå under, strategien har tydeligvis ikke virket helt innen produksjon for Amiga CD32 og reklame for Dreamcast. Hadde de bare fått utvikle den Amigaen i fred og ikke latt seg presse og Dreamcast solgt mere så hadde alt vært så mye bedre Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har en Amiga 1200 (68030+68882 på 50 MHz, 32+2 MB RAM, harddisken er kun på 80 MB, men jobber med å få en større en). Har også Amiga 4000 (68040 på 25 MHz, 16+2 MB RAM, 2 GB harddisk). De funker like bra, selv om de er over 10 år gamle. A1200 datert november '93, A4000 datert mai '93 (opprinnelig en A4000/030) Bruker dem mest til spilling av gamle spill. WinUAE gir meg ikke den samme opplevelsen som da real thing. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har en Amiga 1200 (68030+68882 på 50 MHz, 32+2 MB RAM, harddisken er kun på 80 MB, men jobber med å få en større en) Akkurat samme maskinen som min! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Amiga 1200 er jo konge...Tar jo alt av spill og den er kraftig nok til å kunne brukes til andre ting også. Går ann å oppgradere dem ganske mye også, stort pluss Lenke til kommentar
kYpe Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hadde en Atari ST en gang i tiden. Savner kanskje ikke akkurat maskinen og spillene, men heller tidene da man holdt seg til et spill i måneds- og årevis uten å bli lei. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Spiller mye MAME emulerte spill på Xbox'en for tiden, grunnen til at jeg har emulatorer og sånnt på Xbox er for at jeg slipper å stille og tune på så mye før jeg kan begynne å spille. Synes jeg husker at WinUAE kunne være vrien å få til på noen spill f.eks. Tidligere versjoner av WinUAE måtte tweakes endel, men nyere er ufattelig enkle å sette opp. Har satt opp en AGA og en 500 konfig, og loader de bare etter hva jeg skal spille. Funker som bare f..n Ellers så vet jeg du får lastet ned ferdigekonfiger du bare kjører install på og dermed er UAE`en din ferdig konfa med div. HD 1200m HD 500 osv, osv... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Er enig, det er slettes ikke samme feelingen å sitte med WinUAE kontra en ekte Amiga-boks foran seg. Og alle amigaspillene var lagt opp for å spilles med en/to-knappers joystick. Sånt får man ikke enkelt tak i lengre (i sin tid fantes det utallige varianter tilogmed på Elkjøp), bare sånne fancy flightsticks som er lealause med 20 knapper på. Å spille med piltastene blir liksom aldri det samme. Det er noe med motstanden i gummipakninga på de gode joystickene, klikkelyden i knappene osv. Blir omtrent som emulerte analogsynther på PC'n. Det høres kanskje tilnærmet helt likt ut, men slår ikke følelsen av å ha et gammelt analogt monster på 25kg foran seg med ekte brytere på. Endret 23. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Er enig, det er slettes ikke samme feelingen å sitte med WinUAE kontra en ekte Amiga-boks foran seg. Og alle amigaspillene var lagt opp for å spilles med en/to-knappers joystick. Å spille med piltastene blir liksom aldri det samme. Det er noe med motstanden i gummipakninga på de gode joystickene, klikkelyden i knappene osv. Blir omtrent som emulerte analogsynther på PC'n. Det høres kanskje tilnærmet helt likt ut, men slår ikke følelsen av å ha et gammelt analogt monster på 25kg foran seg med ekte brytere på. Derfor jeg bruker Xbox'en til Amiga *snart*...Får faen ikke til å smelte sammen uae-0.8.22 med uaex-0.81 i DC++ (Har egen tråd om dette her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=247618&hl= ) Anyway, blir noen hakk bedre å spille med gamepad Keyboard er ikke noe bra å spille med uansett hvilket spill det skulle være synes nå jeg, måtte ha meg ratt & pedal sett, har PC gamepad også, men de er ikke no bra. Endret 23. mai 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Sitter selv med en standard A500 og en A1200 med 120MB HD og 6MB RAM. Har i tillegg en A4000T med 060@50MHz/PPC604e@200MHz prosessorer, 96MB RAM, 18GB HD, skjermkort, lydkort, nettverkskort og sikkert noe annet jeg har glemt å nevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå