Woodoo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Jeg har noen videoer som jeg har tatt opp med et gammelt analogt videokamera. Disse skulle jeg gjerne ha overført til PC'en, men jeg er ikke sikker på om det går med skjermkortet jeg har. Jeg har et Gainward GeForce FX5200 skjermkort. Jeg tror vel egentlig at det ikke går med dette skjermkortet, men ville bare høre for å være sikker. Hvis det ikke går med skjermkortet, er det noen andre muligheter for å overføre video fra videokameraet til PC'en? Endret 21. mai 2004 av Woodoo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ser stygt ut til at det ikke støtter TV-inn. Men separate TV-kort er ganske rimelige nå for tiden. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Ok, takk for svar. Da vurderer jeg å kjøpe meg et billig (les: veldig billig) tv-kort som jeg kan bruke til dette. Jeg har sett litt på MSI MEGA TV Tuner Card, tror dere dette funker bra? Er det andre som er bedre til en billig penge? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Du må ihvertfall sjekke at det har composite (phono) inngang. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Du må ihvertfall sjekke at det har composite (phono) inngang. eller s-video inngang. Har selv et leadtec winfast tv2000 xp expert. det beste med det er prisen, i underkant av 500 kr. Det er også bra kvalitet på det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hmm - betyr ikke phono "lyd"? Heter ikke kontakten du snakker om RCA? _ johanf Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 eller s-video inngang. Hvis han har S-VHS-spiller ja. RCA/Phono blir ofte brukt om en annen. Ofte man ser phono-kabler til salgs omtrent overalt. Enten de er til bilde eller lyd. Er vel strengt tatt RCA som er det riktige, selv om mange sier "phono-plugger". Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hmm - betyr ikke phono "lyd"? Heter ikke kontakten du snakker om RCA? Heter RCA ja... men er mest kjent som Phono kanskje.. like greit å bruke det ordet .. eller compositt.. menmen.. Til trådstarter: Du kan vel kanskje få lånt et digitaltvideokamera med analog inn på.. da kan du spille de tapene dine over på DV.. da blir de lette å få inn på pcen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå