JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... Nei, det har du helt rett i. Men har du lest det jeg har skrevet????? Min blir 49 grader ved LOAD. Idle temp er ikke mer enn 32 grader. Tror du har blinkset litt når du har lest Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... Nei, det har du helt rett i. Men har du lest det jeg har skrevet????? Min blir 49 grader ved LOAD. Idle temp er ikke mer enn 32 grader. Tror du har blinkset litt når du har lest ah, ok, da må jeg bare si at du har gjort en enormt god jobb med overklokkingen Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Grattis. Selv ser jeg fram til å bli medlem av 3 GHz AMD-klubben når jeg får Prommyen. Kan jeg få spørre om hvorfor du kvittet deg med FX-53-systemet? Endret 23. mai 2004 av Endre Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Grattis. Selv ser jeg fram til å bli medlem av 3 GHz AMD-klubben når jeg får Prommyen. Kan jeg få spørre om hvorfor du kvittet deg med FX-53-systemet? Selvfølgelig kan du spørre meg om det, men om jeg vil svare deg det er ett annet spr.mål......... Neida, grunnen til at jeg kvittet meg med det, er den enkle grunnen at jeg er svak for Intel. Synes rett å slett de funker bedre. Å så fikk jeg ikke klokket FX noe med luft kjølingen jeg kjørte. Hadde jeg hatt ekstrem kjøling hadde jeg ikke kvittet meg med den. Synes det var kulere å handle med dp, slik at han fikk tynet det litt Har allerede byttet ut Prescotten jeg fikk i bytte. For mye varme, å for lite ytelse. Lette igjennom 4 - 5 stk 3.0Ghz før jeg fant den jeg kjører nå. Målet var 4GHz, å det klarte jeg. Synd den ikke er stabil der. Kanskje jeg klarer å stabilisere den etterhvert. La den kjøre seg inn litt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hmm... må ned til 3.9GHz for å få den Prime95 stabil. Kjipt. Mulig den blir litt mer medgjørlig etter at jeg har fått kjørt den inn litt. Uansett, kan ikke klage på 3.9GHz....................... Opplevde det samme med min 3,0, men med 3,2 klarte jeg prim stabilt på 4,0 den klarte også 4,2 men ikke stabilt. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... Med pentiums orginalkjøler ligger idle temperaturen på ca. 46 C, mens load ligger rundt 55 C Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Bra OK, grattis. Har en 3.2 men ikke søren om den vil høyere enn 3.7 Ville plassert pc en plass hvor det er veldig kaldt for å sjekke om du får den stabil på 4+, hvis så - kansje invistere i en peltier for å holde den der ? Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 gratulerer så mye med 4ghz men suynst den så litt liten å puskete ut raddisen din Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Kjører denne nå mener jeg på http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet644.htm Men jeg lurer på å bestille denne når ferie pengene kommer http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...ARADID&toc=5460 Hvis der er noen andre gode ideèr der ute er jeg veldig glad for å få forslag Har ikke kjørt vannkjøling så lenge, så jeg er litt grønn enda Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Grattis med 4ghz - pen overklokking ! Lenke til kommentar
Teo^-^ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Er du rik siden du har rå til så mange CPU'er og slikt? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Som Grev_Rasmus sa, jeg tipper du vil klare å få den endel kaldere med en større radiator Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Nei, ikke rik. Har bygger mye til kammerater å bekjente, å da er det jo klart jeg tester de før de sendes avgårde. Noen som har noen gode Radiatorer å annbefale da? Endret 25. mai 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Vil anbefale disse om du finner de i Norge da: http://kylning.com/info.php?cPath=85_109&products_id=292 BLACK ICE PRO II DUAL 120 "DOUBLE the performance: rated for 720KCal per hour (2856 BTU per hour) or 837Wh" eller http://kylning.com/info.php?cPath=85_109&products_id=457 BLACK ICE XTREME 120 More than DOUBLE the performance at the compact Black Ice Prime form factor: rated for 790KCal per hour (3134BTU per hour) or 919Wh Om ikke så kan jeg bestille en av disse her i sverige og sende deg den Dyre, men bra iallefall... Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 har klart å kjøre min p4-3.2 på 4ghz med maze4 og springvann. men var ikke stabil da heller. Hjalp ikke samme hvor høyt jeg satte vcore. Til vanlig gåtr den på 3.85ghz Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 sikler på 4 ghz jeg å.... ,men er ikke håp med den drit cpuen jeg har fått... blir 3,2 i løpet av sommeren!..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå