Gå til innhold

Endelig medlem av 4.0 GHz klubben

Anbefalte innlegg

Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg

hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... :hmm:

Nei, det har du helt rett i. Men har du lest det jeg har skrevet????? Min blir 49 grader ved LOAD. Idle temp er ikke mer enn 32 grader. Tror du har blinkset litt når du har lest :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg

hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... :hmm:

Nei, det har du helt rett i. Men har du lest det jeg har skrevet????? Min blir 49 grader ved LOAD. Idle temp er ikke mer enn 32 grader. Tror du har blinkset litt når du har lest :yes:

ah, ok, da må jeg bare si at du har gjort en enormt god jobb med overklokkingen :thumbup:

Lenke til kommentar
Grattis. Selv ser jeg fram til å bli medlem av 3 GHz AMD-klubben når jeg får Prommyen. :)

Kan jeg få spørre om hvorfor du kvittet deg med FX-53-systemet?

Selvfølgelig kan du spørre meg om det, men om jeg vil svare deg det er ett annet spr.mål.........

Neida, grunnen til at jeg kvittet meg med det, er den enkle grunnen at jeg er svak for Intel. Synes rett å slett de funker bedre. Å så fikk jeg ikke klokket FX noe med luft kjølingen jeg kjørte. Hadde jeg hatt ekstrem kjøling hadde jeg ikke kvittet meg med den. Synes det var kulere å handle med dp, slik at han fikk tynet det litt :) Har allerede byttet ut Prescotten jeg fikk i bytte. For mye varme, å for lite ytelse. Lette igjennom 4 - 5 stk 3.0Ghz før jeg fant den jeg kjører nå. Målet var 4GHz, å det klarte jeg. Synd den ikke er stabil der. Kanskje jeg klarer å stabilisere den etterhvert. La den kjøre seg inn litt

Lenke til kommentar
Hmm... må ned til 3.9GHz for å få den Prime95 stabil. Kjipt. Mulig den blir litt mer medgjørlig etter at jeg har fått kjørt den inn litt. :) Uansett, kan ikke klage på 3.9GHz.......................

Opplevde det samme med min 3,0, men med 3,2 klarte jeg prim stabilt på 4,0 den klarte også 4,2 men ikke stabilt.

Lenke til kommentar

Med pentiums orginalkjøler ligger idle temperaturen på ca. 46 C, mens load ligger rundt 55 C

Lenke til kommentar

Vil anbefale disse om du finner de i Norge da:

http://kylning.com/info.php?cPath=85_109&products_id=292

BLACK ICE PRO II DUAL 120

"DOUBLE the performance: rated for 720KCal per hour (2856 BTU per hour) or 837Wh"

eller

http://kylning.com/info.php?cPath=85_109&products_id=457

BLACK ICE XTREME 120

More than DOUBLE the performance at the compact Black Ice Prime form factor: rated for 790KCal per hour (3134BTU per hour) or 919Wh

Om ikke så kan jeg bestille en av disse her i sverige og sende deg den :thumbup:

Dyre, men bra iallefall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...