JimRamse Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Endelig er jeg også medlem av 4GHz klubben Å det med en enkel å grei vannkjøling. Northwood CPU'ene blir mer mer OC vennlige merker jeg. Kjører nå en 3.0GHz @ 4.0GHz Slik ser Riggen ut Man kan se Radiatoren stå på gulvet bak PC'en. Viften på 7v. Stille, å rask PC. Venter bare på at X800Pro skal komme på lager, så blir det litt Benchmark's tenker jeg ja Endret 21. mai 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Endelig er jeg også medlem av 4GHz klubben Å det med en enkel å grei vannkjøling. Northwood CPU'ene blir mer mer OC vennlige merker jeg. Kjører nå en 3.0GHz @ 4.0GHz Veldig nice. Men du bør minske de bildene før moderator ser det... Aaalt for store hehe Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 NICE! hva får du i cpumark og slikt da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Grattis ! Stilig maskin og pen dama(var vel hon du ville vise frem ?) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Og er maskina stabil ved den hastigheten? Jeg kan fint kjøre min P4 2,4GHz på 3,4GHz, men ikke F¤$% om den klarer 5 minutter i Prime95. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Grattis ! Stilig maskin og pen dama(var vel hon du ville vise frem ?) Med hun som bakgrunn er det alltid en fryd å jobbe med PC'en min Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Og er maskina stabil ved den hastigheten?Jeg kan fint kjøre min P4 2,4GHz på 3,4GHz, men ikke F¤$% om den klarer 5 minutter i Prime95. Har ikke kjørt Prime 95 enda, men den rullet nå ihvertfall rett igjennom 3DMark2001. Kjøre litt mer tester etterhvert. Rett over 22000 i 3DMark2001, men der er mer å hente. 9800XT er ikke tynet skikkelig enda. Er bare ett kort jeg har lånt. Venter som sagt på XT800Pro Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Hmm... må ned til 3.9GHz for å få den Prime95 stabil. Kjipt. Mulig den blir litt mer medgjørlig etter at jeg har fått kjørt den inn litt. Uansett, kan ikke klage på 3.9GHz....................... Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Meget bra OC. Hvor høy vcore har du?? Og hvilken kjøleblokk har du?? og hvilken load temp. har du på CPU?? Jeg har også problemer med og kjøre Prime95 lenge, men jeg oc bare [email protected] med vcore 1.7v og DDR volt til 2.7 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hehe, nusselig snuppe det der! *sikle* Det hadde vært noe å "overklokke"....... Og forresten; Bra fart i CPU´n også! Men én ting; Du bør montere et avstandsstykke mellom raddis og vifte. Slik vifta nå er plassert, vil den ikke gi full effekt pga blindfeltet bak viftesenteret. En spacer på 2 til 3 cm gjør susen! Ikke dermed sagt at du får voldsomt mye bedre temps, men alle monner drar..... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hmm...Tiffany tok seg bra ut der ja. Nice overclock også Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) La merke til at nede i høgre hjørne står det: "Prossesor 3902Mhz." EDIT: av en eller merkelig grunn ble det venstre når det skulle bli høgre. Endret 22. mai 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 La merke til at nede i venstre hjørne står det: "Prossesor 3902Mhz." Nå kan det sikkert være litt vanskelig å holde rede på venstre og høyre, men for ordens skyld kan vi jo bli enige om at det er høyre hjørnet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Hehe, nusselig snuppe det der! *sikle* Det hadde vært noe å "overklokke".......Og forresten; Bra fart i CPU´n også! Men én ting; Du bør montere et avstandsstykke mellom raddis og vifte. Slik vifta nå er plassert, vil den ikke gi full effekt pga blindfeltet bak viftesenteret. En spacer på 2 til 3 cm gjør susen! Ikke dermed sagt at du får voldsomt mye bedre temps, men alle monner drar..... Takk for rådet, det må testes Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 La merke til at nede i høgre hjørne står det: "Prossesor 3902Mhz." EDIT: av en eller merkelig grunn ble det venstre når det skulle bli høgre. Det er fordi jeg kjørte den inn i Windows som 3.9GHz. MBM tar hastigheten da, men når jeg klokket den opp til 4.0GHz med ClockGen, så følger ikke MBM med. Derfor jeg har ett CPU-Z vindu oppe også. Denne forandere seg så fort CPU blir klokket opp eller ned. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Meget bra OC. Hvor høy vcore har du?? Og hvilken kjøleblokk har du?? og hvilken load temp. har du på CPU?? Jeg har også problemer med og kjøre Prime95 lenge, men jeg oc bare [email protected] med vcore 1.7v og DDR volt til 2.7 Må som sagt kjøre den ned til 3.9GHz for å få den Prime stabil. Det er der jeg kjører den til vanlig m.a.o Går rett inn på def volt, men for å få den Prime stabil må jeg kjøre 1.7v. Det er det jeg gjør nå. Load temp er da 49grader. Husker ikke i farten hvilken kjøleblokk det er............. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Meget bra OC. Hvor høy vcore har du?? Og hvilken kjøleblokk har du?? og hvilken load temp. har du på CPU?? Jeg har også problemer med og kjøre Prime95 lenge, men jeg oc bare [email protected] med vcore 1.7v og DDR volt til 2.7 Må som sagt kjøre den ned til 3.9GHz for å få den Prime stabil. Det er der jeg kjører den til vanlig m.a.o Går rett inn på def volt, men for å få den Prime stabil må jeg kjøre 1.7v. Det er det jeg gjør nå. Load temp er da 49grader. Husker ikke i farten hvilken kjøleblokk det er............. ouch... ganske varmt for en pentium, er det ikke? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå