Gå til innhold

Endelig medlem av 4.0 GHz klubben

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg også medlem av 4GHz klubben :) Å det med en enkel å grei vannkjøling. Northwood CPU'ene blir mer mer OC vennlige merker jeg. Kjører nå en 3.0GHz @ 4.0GHz

4ghzBAD.JPG

Slik ser Riggen ut

MinNyePc%20LOW.JPG

Man kan se Radiatoren stå på gulvet bak PC'en. Viften på 7v. Stille, å rask PC. Venter bare på at X800Pro skal komme på lager, så blir det litt Benchmark's tenker jeg ja :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig er jeg også medlem av 4GHz klubben :) Å det med en enkel å grei vannkjøling. Northwood CPU'ene blir mer mer OC vennlige merker jeg. Kjører nå en 3.0GHz @ 4.0GHz

Veldig nice.

Men du bør minske de bildene før moderator ser det... Aaalt for store ;) hehe

Lenke til kommentar
Og er maskina stabil ved den hastigheten?

Jeg kan fint kjøre min P4 2,4GHz på 3,4GHz, men ikke F¤$% om den klarer 5 minutter i Prime95.

Har ikke kjørt Prime 95 enda, men den rullet nå ihvertfall rett igjennom 3DMark2001. Kjøre litt mer tester etterhvert. Rett over 22000 i 3DMark2001, men der er mer å hente. 9800XT er ikke tynet skikkelig enda. Er bare ett kort jeg har lånt. Venter som sagt på XT800Pro

Lenke til kommentar

Hehe, nusselig snuppe det der! *sikle* Det hadde vært noe å "overklokke".......

Og forresten; Bra fart i CPU´n også! :green:

Men én ting; Du bør montere et avstandsstykke mellom raddis og vifte. Slik vifta nå er plassert, vil den ikke gi full effekt pga blindfeltet bak viftesenteret. En spacer på 2 til 3 cm gjør susen!

Ikke dermed sagt at du får voldsomt mye bedre temps, men alle monner drar.....

Lenke til kommentar
La merke til at nede i venstre hjørne står det: "Prossesor 3902Mhz."

Nå kan det sikkert være litt vanskelig å holde rede på venstre og høyre, men for ordens skyld kan vi jo bli enige om at det er høyre hjørnet. :yes:

Lenke til kommentar
Hehe, nusselig snuppe det der! *sikle* Det hadde vært noe å "overklokke".......

Og forresten; Bra fart i CPU´n også! :green:

Men én ting; Du bør montere et avstandsstykke mellom raddis og vifte. Slik vifta nå er plassert, vil den ikke gi full effekt pga blindfeltet bak viftesenteret. En spacer på 2 til 3 cm gjør susen!

Ikke dermed sagt at du får voldsomt mye bedre temps, men alle monner drar.....

Takk for rådet, det må testes :)

Lenke til kommentar
La merke til at nede i høgre hjørne står det: "Prossesor 3902Mhz."

EDIT: av en eller merkelig grunn ble det venstre når det skulle bli høgre. :hmm:

Det er fordi jeg kjørte den inn i Windows som 3.9GHz. MBM tar hastigheten da, men når jeg klokket den opp til 4.0GHz med ClockGen, så følger ikke MBM med. Derfor jeg har ett CPU-Z vindu oppe også. Denne forandere seg så fort CPU blir klokket opp eller ned.

Lenke til kommentar
Meget bra OC. :yes:

Hvor høy vcore har du??

Og hvilken kjøleblokk har du??

og hvilken load temp. har du på CPU??

Jeg har også problemer med og kjøre Prime95 lenge, men jeg oc bare

[email protected] med vcore 1.7v og DDR volt til 2.7

Må som sagt kjøre den ned til 3.9GHz for å få den Prime stabil. Det er der jeg kjører den til vanlig m.a.o Går rett inn på def volt, men for å få den Prime stabil må jeg kjøre 1.7v. Det er det jeg gjør nå. Load temp er da 49grader. Husker ikke i farten hvilken kjøleblokk det er.............

Lenke til kommentar
Meget bra OC.    :yes:

Hvor høy vcore har du??

Og hvilken kjøleblokk har du??

og hvilken load temp. har du på CPU??

Jeg har også problemer med og kjøre Prime95 lenge, men jeg oc bare

[email protected] med vcore 1.7v og DDR volt til 2.7

Må som sagt kjøre den ned til 3.9GHz for å få den Prime stabil. Det er der jeg kjører den til vanlig m.a.o Går rett inn på def volt, men for å få den Prime stabil må jeg kjøre 1.7v. Det er det jeg gjør nå. Load temp er da 49grader. Husker ikke i farten hvilken kjøleblokk det er.............

ouch... ganske varmt for en pentium, er det ikke?

Lenke til kommentar
Nei, synes da ikke det. Synes heller faktisk den er ganske kald jeg. Den er faktisk overklokket 900 -> 1000 MHz. Tror temp er ganske riktig jeg

hehe, mente det ikke sånn... er jo en bragd å få den opp i 4GHz, og holde tempen der den er nå... men i prinsippet burde vel ikke en pentium bli over 50c idle... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...