Zepticon Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei folkens... Jeg er en ganske nyfrelst Casemodder og trenger derfor litt hjelp. Jeg har planlagt å bygge meg ny PC fra bunnen av og har bestemt meg for at denne gangen skal det gjøres med stil. Har sett rundt etter noen kabinetter og har kommen frem til at Blå neon/katode lys kombinert med aluminium, er ufattelig kult. Jeg har sett på dette kabinettet og funnet ut at jeg vil ha noe som ligner. Dette kabinettet falt også i smak. Problemet mitt er bare at ikke vet om det blir nok kjøling. Hadde planlagt å ha to hardisker, og en AMD 64 3200+ så det kan bli litt varmt. Vifter med lys er også et must, men yter disse like mye som andre vifter, og bråker de mye? Jeg har også sett på noen kabinetter i Akryl (helt gjennomsiktig), men er ikke sikker på hvordan disse er i bruk, og hvor mye ekstra greier jeg må ha i tillegg. Siden jeg skal ha blå neonlys vurderte jeg å kjøpe en viftekontroll som hadde innebygd av og på knapp til lysene. Er disse vanskelige å montere, eller er det en ganske grei sak? Derfor håper noen kan hjelpe meg, komme med annbefalinger eller lignende. Og kansje nevne noen ting jeg burde se på. Om dere har noen andre råd eller tips skal dere bare komme med dem også. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Sorry, begge de kabinettene er på absolutte grensa til ultra-harry ferdigmekk! Ok, de er sinnsykt lette pga aluminiumen, men bare se! Blinker lys her og der, og hva har DU gjort? Punga ut med småpenger.. Det er akkurat sånne kabinettet som ødelegger casemod verden fullstendig.. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Enig. Skal du bygge fra bunnen av, så ta deg tid til å gi børsa et litt personlig preg Og da mener jeg ikke at du skal sette inn mer lys enn alle andre, men ta deg tid til å modde på egenhånd. På den måten får du den funksjonaliteten og det utseende på maskinen slik du selv vil ha det. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hehe... Har liten peiling på sånnt egentlig, men det jeg ønsker er noe som ligner på de to... Men jeg har lyst å bygge det helt selv... Og jeg er ikke ute etter mest mulig lys eller noe sånnt. Liker det heller litt mindre lys, og mer stil Derfor trenger jeg tips og råd. -Hva bør jeg starte med? -Ting jeg bør styre unna? -Greie løsninger som ikke koster for mye, men som ser bra ut? -Vifter og kjøling? Siden jeg aldri har gjort noe sånnt før hadde det vært litt greit om dere kunne si hva jeg trenger, som et slags starter-kit. Og hva jeg eventuelt burde utvide med... Og ellers alle tips dere kan komme med... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Skal du bygge kabinett selv, kan du få kjøpt aluminiumsplater og vinkler hos blikkenslagere. Videre er det enklest å bruke deler fra en annen pc som bakplate og HK-tray, men det er ikke nødvendig. Se i forskjellige PCene til venner og finn ut av hvordan de er bygget opp. Sett deg net og tegn skisser av hva du vil ha og se på praktiske løsninger for å få det til. Videre vil jeg råde deg til å se på andres worklogs. Edit: Dette prosjektet kan jo bli en fin worklog Lykke til Endret 21. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå