moffeloffen Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Støtter denne SNMP? Min bror trenger en router Har en router fra før, det er en 3com officeconnet, denne støtter ikke snmp etter som jeg har funnet ut. Bruker et Alcatel Speedtouch home ADSL modem, men er ikke sikker på om denne støtter det.... Må fungere med PPPoe da jeg har TN ADSL Vet at det går ann å sette opp en linux firewall, men det er utelukket da jeg må sette opp en maskin til dette, noe som jeg ikke har mulighet til. Hvilke routere anbefaler dere? Har dere et ADSL modem med SNMP støtte post gjerne hvilket dette er også. Endret 1. februar 2005 av crewlar98moffe Lenke til kommentar
DaRoxy Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 SpeedTouch 510 som Telenor gir til nye kunder har støtte for snmp. Det er disabled som default (tror jeg), men det er lett å fikse det. Mini-HOWTO for dem som lurer: telenet til modemet (default: 10.0.0.138) Username: (bare trykk enter her hvis du ikke har satt passord) =>snmp [snmp]=>config ROCommunity = public [snmp]=>.. =>config save all =>exit Les mer her: http://www.speedtouchdsl.com/pdf/ST500%20C...uide%20R4.2.pdf Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Bruker selv Linksys WRT54G med Wifibox Firmware. Virker greit til å se Internet trafikk og wlan trafikk. Lenke til kommentar
kinx Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har en 2-3 år gammel netopia-router med ca. like gammel software, den har SNMP og som funker utmerket, annet enn noen rare peaks iblandt, men det fjerner man med AbsMax i mrtg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå