kyrsjo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har installert FC2 på pc'n, men har et par problemer - 4k stack greiene RedHat har brukt gjør så nvidia-driverene nekter å virke, og lyden på mitt elskede AWE 64 ISA kort virker ikke. Så jeg tenkte å kompilere om. Men er det noen som har en god howto på 2.6 kernel samt GRUB? Har aldri kompilert kernel før Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 http://www.linuxquestions.org/questions/sh...&threadid=73436 Husk å ikke overskrive den gamle kernelen. Gi filene andre navn og andre symlink navn, f.eks vmlinuz2 osv Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 OK. Holder på nå i gconfig... Noen som vet hvor jeg finner 4/8k stack greia? Samt hvordan jeg laster den ***** awe-modulen? 99% sikker på at jeg har den inne! Lenke til kommentar
dvj Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hvis du kjører make menuconfig, ligger "Use 4Kb for kernel stacks instead of 8Kb" under 'kernel hacking ->' menyen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 ok. skal se på det så fort jeg får reinstallert den boksen (kickstart jævel.) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Fant ut hvordan jeg får lastet inn driverne til lydkortet - "modprobe snd-sbawe" Ble av en eller annen merkelig grunn ikke satt opp av anaconda... men hvordan får jeg den til å automatisk laste denne modulen hver gang jeg skrur på pc'n? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Om du alikevel skal rekompilere kjernen kan du jo bare kompilere med awe modulen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 kansje. Kan være jeg bare nøyer meg med nv intill nVidia slipper nye drivere (når?). Men intill jeg orker å ta styret med rekompilering - er det noen som aner? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 kansje. Kan være jeg bare nøyer meg med nv intill nVidia slipper nye drivere (når?). Men intill jeg orker å ta styret med rekompilering - er det noen som aner? Om jeg ikke husker feil fra mine redhat dager så er det /etc/modules.conf? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg tviler sterk på nvidia slipper ny drivere p.g.a. fedora sin kernel configurasjon Lenke til kommentar
bkak Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er jo først og fremst redhat for sluttbrukere nvidia alltid har støttet, det er først nå andre distroer har tilgang på installasjonsprogram (før var det bare RPM). Tro meg, de kommer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 [root@kyrre etc]# locate modules.conf /usr/share/man/man5/modules.conf.5.gz /etc/gnome-vfs-2.0/modules/default-modules.conf /etc/gnome-vfs-2.0/modules/default-modules.conf.with-menu-editing /etc/gnome-vfs-2.0/modules/ssl-modules.conf /etc/gnome-vfs-2.0/modules/mapping-modules.conf /etc/vfs/modules/default-modules.conf /etc/vfs/modules/extra-modules.conf /etc/vfs/modules/ssl-modules.conf [root@kyrre etc]# Ser ikke sånn ut. Manpagen er der, men ikke config-fila... I så fall noen som aner når? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå