OC-Freak Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har selv handlet MYE hos komplett og dette irriterer meg: HVORFOR skal de bruke ca 3 hverdager på å sende varene hver eneste gang? Alt på lager osv....... Eksempel: bestiller varer på søndag, alt på lager. Mandag: plukkliste, Tirsdag: Plukkliste Onsdag: Plukkliste eller sendes Torsdag: Er den ikke send onsdag blir den sendt Torsdag. Hadde dette vært engangstilfelle så ok, men dette skjer 80-90% av gangene jeg handler hos komplett. +Vanlig retur behandling er 3-4 uker. Men stort sett er jeg vel fornøyd, selv om de har laaaangt igjen for å nå PS-Data sine utsendingstider og ordrebehandlinger. Bestiller jeg før 13:00 hos ps-data så er det nesten garantert at pakken blir sendt den dagen hvis det er en hverdag. Reurbehandling tar oftest 2-4 hverdager + postgang som er meget bra etter min mening. Men PS på sin side har ikke så bra vareutvalg som komplett har...... Nok om det....ingen er vel perfekt... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Nok om det....ingen er vel perfekt... WORD!! Lenke til kommentar
bollatex Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Komplett er på børs, og eierne tar seg neppe råd til å offisielt gå på en solid smell ett eneste kvartal. Det ville røkket litt i aksjekursene dems, tenker jeg... Så å utvide arbeidsstaben samtidig som de fordyrer driften med nye systemer OG taper flere titalls millioner i omsetning, vil de neppe anse som aktuelt. B.T. Lenke til kommentar
floffan Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg bor på vestlandet og bestillte noen deler til pcen min fra komplett.no. Bestillte klokka 12 på dagen. Hva ferdig pakket 2 timer etter bestilling. Klokka neste dag fekk jeg telefon fra posten at pakken hva kommet og om jeg hadde pengene klare. 30min senere hadde jeg den. . Så det tok under 24 timer fra bestillen til jeg hadde den. (Dette har kun skjedd en gang) Har bestillt fra dem 10-12 ganger .Men ha vanligvis toke alt fra 2-4 dager fra jeg har bestillt til jeg har det hjeme. Har aldri fått noe defekte ting som ram eller prossesorer. . Så for min del stå på "komplett.no" . Ps: Har ofte spørt om komponentene jeg betillte før ville passe med det nye og får ofte svar tilbake på dagen. Det hva en gang jeg hadde bestillt nytt hovedkort som hva på en lørdag. Ventet 6 dager men hva ennå ikke kommet. Sendte en email og fikk svar at de hadde problemer å få betillinger akuratt den helga. Og han skulle gi beskjed der de pakket at de skulle sende det jeg hadde bestillt med en gang. Så hvis det er noe du lurer på så send en email . Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Har selv handlet MYE hos komplett og dette irriterer meg: HVORFOR skal de bruke ca 3 hverdager på å sende varene hver eneste gang? Alt på lager osv....... Eksempel: bestiller varer på søndag, alt på lager. Mandag: plukkliste, Tirsdag: Plukkliste Onsdag: Plukkliste eller sendes Torsdag: Er den ikke send onsdag blir den sendt Torsdag. Hadde dette vært engangstilfelle så ok, men dette skjer 80-90% av gangene jeg handler hos komplett. +Vanlig retur behandling er 3-4 uker. Dette er og min erfaring med komplett. For ett par tre år siden var de mye raskere med utsending av varer, men de blir bare tregere og tregere for hver gang jeg bestiller. Har hatt 2 returer mens systemet deres har vært på halv 12. Første gangen så fikk jeg beskjed om å vente noen dager med å returnere, for så å bruke det nye flotte retursystemet, dette gadd jeg ikke, så fikk de somlet seg til å sende meg info om hvordan returnere uten retur systemet. Sannelig gikk det ca 2 måner fra dette til retur systemet faktisk kom opp. "vent ett par dager".. Jommen sa jeg smør. Har opplevd at Komplett må jages med pisk for å gi meg noenlunne kundebehandling, og følges opp som om de var en 3åring i en porselensbutikk. Pytagoras: Dine kommentarer kan du ha deg spart for, dette er ett forum for Webshoperfaringer, og dette er akkurat det; en Webshoperfaring. En dårlig erfaring er også en erfaring. Gå å lek deg på Off Topic. Der du hører hjemme. Makan til surr på deg. Endret 22. mai 2004 av SlinkeY Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 En som sa her at det bare er å handle andre steder hvis man ikke liker Komplett! Synd at ca 90 % av norske webshoper til datautstyr har Norek som distributør som Komplett eier da! Bare bra at dere handler på Multicom og PSdata. Går de konkurs skal jeg love dere at prisene kommer til å fyke i været her i Norge! De er omtrent de eneste webshoppene som ikke er i lomma på Komplett. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 En som sa her at det bare er å handle andre steder hvis man ikke liker Komplett! Synd at ca 90 % av norske webshoper til datautstyr har Norek som distributør som Komplett eier da! Hva ??? eier komplett NOREK ? ..det visste jeg ikke.. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 De gjør nok det ja. Før var det ett selskap som het Norkom. Se www.norkom.no så skjønner du; som eide både Komplett og Norek. For en stund siden skiftet Norkom navn til Komplett det også. Lenke til kommentar
bollatex Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Norek=Komplett Samme lager, samme folk, samme eiere, same shit! B.T. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Dette er den rareste webshoperfarings posten jeg har sett på lenge. Ja Komplett har kommet litt på etterskudd, men det jeg synes er urovekende, er at de har økt prisene ganske mye. Lenke til kommentar
Cimmern Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Komplett er ikke bare slurvete med sørvisen! Pcen min har vært ødelakt 6 ganger etter komplett bygde den... alt pga et hovedkort som ikke passa! neste gang er det IKKE komplett jeg skal kjøpe fra! det er helt sikkert! Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Man kan si hva man vil om Norek og Komplett, og jeg skal være enig i at ting ikke har vært helt på plass etter at de la om nettbutikken og ordresystemet. Ja, på en måte er det litt trist at så mange av de norske nettbutikkene handler så mye av varene sine hos Norek, det er nok ikke heldig for fri konkurranse, men på en måte er det lett og forstå også. Norek holder som regel lave priser. På veldig mange av varene de har er de den rimeligste av alle de store norske distributørene. Selvfølgelig er det lettere å bare handle der enn å bruke tid og krefter på innhente bedre tilbud fra andre distributører som i utgangspunktet er noen prosent dyrere. Så lenge de norske forbrukerene er såpass prisbevisste kommer det nok alltid til å være sånn. Når Norek faktisk er i rute tror jeg heller ikke det finnes noen annen distributør på nett som er kjappere både på å levere varer, og å godkjenne / behandle retur. - Judaz - Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hattelco = PSdata? Ser ut som de driver med noe av det samme som Komplett/Norek. Komplett (og PSdata) er mine førstevalg når jeg skal bestille noe. Bestillte en Nec DVD brenner nå fra komplett, var 50-100kr billigere enn andre plasser. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hei, konklusjonen er vel frustrasjon når returfunksjonen tar for lang tid , og informasjon / status uteblir , og det er merkelig dette ikke rettes opp, ser dette etter egen og andres erfaringer, håper dette blir rettet på , det blir litt surt når maskiner som står , og trykket øker hos en tredje som også ønsker forklaring, ellers er vi vel fornøyd som har utvalg og muligheter hos web butikkene. Endret 22. mai 2004 av LA8464 Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) de er vel så opptatt med å sende store forsendelser til databutikker rundt om i landet at de nesten ikke får tid til oss privatpersoner. kan ikke forstå at så mange ikke klarer å se en negativ komentar om favoritt bedriften sin, folk tar jo helt fyr. komplett er ikke så gud, men dårlig er dem da heller ikke. if u can`t beat them, join them. (norek med alle vennene sine) Endret 22. mai 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg må desverre si meg enig med trådstarter at komplett nok tar for lett på det med kundereturer. Jeg har selv sendt inn et hovedkort for over 4 uker siden ( i forb. med jobben, jeg er fohandler, og kjøper varer fra "norek".) Jeg har ikke fått noe svar på om det blir byttet eller kreditert. Kunde var lei av å vente (og hadde kjøpsloven på sin side), så vi ga han et nytt hovedkort på vår regning. Når jeg har ringt og etterlyst kortet/hva som skjer får jeg til svar: Vet ikke. Du får bare følge med om det kommer en kreditnota på kontoen din - eller kanskje et HK i posten... De hadde ikke mulighet til å sjekke status på denne returen, og sa at sånn kom det til å bli i noen uker fremover... Dette holder ikke mål! Komplett burde absolutt hyret inn ekstra bemanning til de får systemet "opp å gå" igjen. I steden setter de av 2 - to ! - serviceteknikere til å håndtere all retur... Til pytagoras, som lettsindig bruker ladede ord som "korstog"... Jeg har en følelse av at den eneste som er fanatisk her er deg. Kritikken fra de som har kritisert komplett har vært saklig begrunnet, den. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Ser ingen problemer med at Komplett eier Norek eller andre ting, det som betyr noe her er servicen til kundene . Er man da redd for balansen i markede får man heller spre sine ordrer på flere firma . Lenke til kommentar
Manfestio Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Enig med Snekker'n. At Komplett.no eier NOREK har ingen konsekvens i seg selv i forhold til kunder, foreløpig, men dette handlet vel egentlig om servicen til Komplett.no og hvordan de driver butikken sin. Endret 22. mai 2004 av Manfestio Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jepp. Det at norek også driver med direktesalg, (komplett) og dermed har både "pose og sekk" er noe mange misunner dem. Men så lenge de gjør det helt åpent, har man ingenting å klage over. Når servicen synker til det nivået de har vist den siste tiden, derimot, SÅ har man noe å klage over... Lenke til kommentar
hobby610 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hei, vil bare komme med mine erfaringer,som er positive.Jeg har handlet med komplett noenlunde fast i ca 3-4 år, og det har blitt en god del varer (og tusener) Jeg har fått alle varer innen ca 4-6 dager , alt har vært ok og ingen ting har blitt defekt etter bruk,(pc utstyr -div.stereo - telefon-kamera ol. så jeg kan gjærne annbefale dei på det varmeste, i tillegg har dei stort utvalg og rimelige priser. Siden jeg ikke har prøvd retur, så kan jeg ikke uttale meg om det MVH hobby610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå