Gå til innhold

laptops.dk

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med bestilling fra laptops.dk eller andre utenlandske webshopper?

Fikk en mail fra laptops.dk i dag og de sier vi slipper å betale dansk moms på 25 %, men vi må kanskje betale den norske? De kunne også levere norsk tastatur til IBM for 2000 danske.

Koster det noe mer i toll e.l. å få den sendt til Norge? I så tilfelle så sparer en sannsynligvis ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ooops... skriveleif! 1000 kr var det de skulle ha for norsk tastatur... men det er jo svindyrt det også...

Programvarepakken er vel sannsynligvis på dansk den også...

Tja... dersom de tar en skikkelig risk og sender som brev og gave, KAN du muligens slippe...Alternativet er jo å svindle under fortollingen, sett at du fortoller selv altså.

Vil det si at det egentlig er toll på varen? Hvor mye er den på?

I mitt tilfelle er det snakk om en X31 til dkk 9600 + moms og toll.

Edit: Det burde vel kanskje være mulig for dem å ta inn norske maskiner?? I mitt tilfelle den med varenummer TK1C8NO, i stedet for DK på slutten...

Endret av bj0ssi
Lenke til kommentar
ooops... skriveleif! 1000 kr var det de skulle ha for norsk tastatur... men det er jo svindyrt det også...

Programvarepakken er vel sannsynligvis på dansk den også...

Tja... dersom de tar en skikkelig risk og sender som brev og gave, KAN du muligens slippe...Alternativet er jo å svindle under fortollingen, sett at du fortoller selv altså.

Vil det si at det egentlig er toll på varen? Hvor mye er den på?

I mitt tilfelle er det snakk om en X31 til dkk 9600 + moms og toll.

Edit: Det burde vel kanskje være mulig for dem å ta inn norske maskiner?? I mitt tilfelle den med varenummer TK1C8NO, i stedet for DK på slutten...

Når skal folk forstå at det ikke er toll på datautstyr? Det du må betale er norsk mva, pr tiden 24%. Hvis du klarer å få de til å sende den som "gave" eller "prøveeksemplar" eller noe slikt, kan det hende du klarer å "lure" tollmyndighetene (selv om de heter toll... så er det mva det er snakk om), men hvis det skulle skje noe med pakken på veien er det jo litt kjipt om det står verdi: 0,- på den. Pluss at det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Det er muligvis ikke sikkert at IBM vil dække for garantien hvis du køber hos laptops.dk. Dette rygte har i hvert fald været oppe og vende på en del danske fora. For en dansker er problemet ikke så stort da man så i princippet bare sender den til laptops.dk, men hvis du er fra Norge, kunne jeg forestille mig, at du helst ville slippe for at sende den til Danmark. Men det kan være Laptops.dk selv kan svare på det spørgsmål, der er mange der har haft positive erfaringer med laptops.dk, og jeg regner da også selv med at købe en R40 derfra. Men der findes som sagt også nogle der har været uheldige, hvor IBM ikke ville reparere deres bærbar pga. numrene på de enkelte dele ikke var ens på nogle bærbare som laptops.dk solgte. Laptops.dk sagde dengang(så vidt jeg husker) at de tidere havde solgt refurbished(dvs. restaurerede) bærbare, hvorfor IBM ikke ville røre dem med en ildtang. Laptops.dk siger selv at de ikke bruger denne procedure længere, men prøv at spørg dem på lige præcis den maskine du vil købe hvordan garantiordningen er.

Lenke til kommentar
Har mailet lidt frem og tilbage med IBM Danmark:MIG:

Jeg vil hører om dette firma er en autoriseret forhandler af ibm bærbare

Pcer, da jeg søger en ældre men ny bærbar pc.

http://www.laptops.dk/

IBM:

De er IBM forhandlere. MEN de handler også med broker-varer. Hvis man

leder efter en ældre maskine, så er det stort set altid broker-varer,

hvilket kan give problemer med garantien.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.

(så det gjorde jeg)

MIG:

Hvordan kan man skelne mellem broker varer og hvorfor vil det give

problemer med garantien?

Da det fremgår her som om der som sådan ingen forskel er :

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=Brokermaskiner

IBM

Det er svært at se forskellen, men du kan altid checke det hos os. En måde

at se det på er hvis partnummeret på papkassen IKKE ender på DK eller DE.

IBM's garanti forsvinder hvis maskinen er ombygget til en dansk maskine,

dvs hvis den f.eks er født med et Hollandsk tastatur, og

butikken/importøren så ombygger den til Dansk, så er det en uatoriseret

ændring, der betyder at IBM's garanti bortfalder. Garanti forpligtigelsen

ligger så hos forhandleren.

Så Laptop4u har IKKE ret i at der stadig er garanti.

Med Venlig Hilsen / Regards 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...