Filla Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Har samme kort/driver som deg Polarbastard. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har samme kort/driver som deg Polarbastard. Takker for svar Vel, da blir det vel bare å invistere i et PCMICA kort da Det er vel neppe noe feil med nettverket her, sikkert bare at det kortet som står i lappen og nettverket ikke går så godt sammen. BTW så er det Bravida som har innstallert dette nettverket, vet ikke hva slags hardware de har brukt. Noen som har et tips om et bra nettverkskort ? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 ikke kjøp PCMCIA KORT !!!!!!!!!! Kjøp et Wlan G mini-PCI kort ! Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) ikke kjøp PCMCIA KORT !!!!!!!!!! Kjøp et Wlan G mini-PCI kort ! Hmm.. men da må jeg jo åpne lappen..eller? Dvs sende tilbake til Multicom...det blir dyrt EDIT: Ok,, nå skjønner jeg hva du mener, åpne et deksel under og skifte det kortet der! Sorry,, tenkte at det var "innebygd" i maskinen... Endret 3. juni 2004 av Polarbastard/Reserve Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hva har folket her fått i 3DMark 03 på denne maskinen? Tenker på 556E. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Får min G556E 1,7Ghz, 512mb, r9700 128mb, 80gb hdd til uka, kan sikkert kjøre en test da og komme med resultatet. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hva har folket her fått i 3DMark 03 på denne maskinen?Tenker på 556E. Hei Her kan du lese om G556E, og nede i artikkelen står det "klikk her", og da kan du se testoppsett og testresultater for den maskinen. Jeg fikk forøvrig rundt 2500 poeng på 3DMark03, og rundt 9900 poeng med 01 med min G556, C1500,9600@64. Endret 6. juni 2004 av Polarbastard/Reserve Lenke til kommentar
sandy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Fikk min G556E 1,7Ghz, 512mb, r9700 128mb, 80gb hdd på lørdag. Alt virker bra på PC`en. Det jeg lurer litt på er drivere. Skjermoppløsning 1400 x 1050, farge 32 biter, og skjermoppdateringsfrekvens er 60 Hertz. Er 60 hertz lite på et så bra skjermkort eller er det jeg som har rotet med driveren. Har brukt de som kom med CD. Ser også at den kommer opp med Standardskjerm 3 ganger under skjermtype, er dette normalt ? Når jeg følger linken hos Multicom til Elitegroup og prøver å laste ned drivere, funker jo selvsagt ikke dette. Er det noen som vet hva jeg gjør feil ? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Personlig har jeg hatt problemer med omega-driverne på min G732...Det virka ikke som om PC'en ville kjøre i 32 bits farger på desktop i windows...For å få til det, måtte jeg dra ut strømpluggen og sette den inn igjen...Så bruk heller mobility-modder på ATI-driverne! Disse fungerer PRIMA! Samtidlig vil jeg også fraråde pcmia. Jeg har hatt det, og har "brekt" (bøyd) to slike kort slik at de ikke virker. Vises ikke utenpå de, men får enten ikke signal ellers så henger PC'en seg helt...Så gå for mini PCI, hvis du klarer deg uten modem da...for multicom har vel også intel sine wlan kort? EDIT: noe bedre gramatikk og link til mobility-modder Endret 7. juni 2004 av Fragment Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 - Jeg kjører Omega drivere sømløst på min G556 (non E), og fikk en pen ytelsesøkning i benchmarks. - Pussig problem Fragment fikk, og er usikker på hvilket skjermkort 732 hadde (M9 ?). - Om du har fått opp flere standarskjermer under enhetsbehandling, så skal ikke dette ha noe å si. Det kan skyldes re-inntsallering av drivere uten at man fjernet de opprinnelige. Skulle uansett gå greit å fjerne disse med "avinnstaller" eller "fjern" under enhetsbehandling. De gjør nok ingen skade slik som de er da. - Har ikk med min laptop på jobben idag, så jeg kan ikke svare for hvilken oppdateringsfrekvens den kjører på. Men "reglene/betydningen" for oppdatering er noe anderledes enn for CRT skjermer (tror jeg ). Mener dog å hsuke at jeg fikk velge mellom 60 - 85 og 100 på min laptop. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 LCD-skjermer kjører på 60 hz only. Men de er flimmerfrie, så ikke bruk annen skjermoppdatering. Usikker på hva som kan skje da... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det noen som vet helt konkret om battertitiden på G556E faktisk er hele 5 timer ? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Den er ikke 5 timer ! Med Wlan aktivert og bruk av office/iExplorer vil jeg tippe ca. 3,5 timer. Testen på ww.dinside.no antyder også dette. Bruken av et noe overivrig estimat for batteritid er noe man ser hos svært mange laptop-leverandører nå for tiden (beklageligvis). Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hva er mini-PCI? Det har jeg aldri vært borti Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Mini PCI er forbausende nok et PCI kort i miniformat Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hehe Sitter de inni maskinen? Lett å bytte ut? Samme fysiske utforming som PCI med slots? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) I hovedsak ja Endret 7. juni 2004 av Filla Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg fikk min 556E idag, og det virker ikke som det er installert noen lydkort-drivere. Kan noen bekrefte at disse ikke er installert når man får maskina? Følger det med lydkort-drivere i cd-en som fulgte med (har ikke fått sjekka, glemte eska på jobben). Kan disse driverne evt lastes ned fra noe sted? Skal forresten komme med en ordentlig review av maskina etter litt bruk. Førsteinntrykket er veldig bra! Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Gratulerer Tmeese! Fikk min 556E for et par dager siden, og er veldig fornøyd til nå. Ang. lydkort-drivere, det følger med i Supporting Utility CD'en. Forresten, en ting jeg har lurt litt på. Under Enhetsbehandling --> Sjermkort hos deg, hva står det der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå