Gå til innhold

ECS G556 "Føsteintrykk"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har samme kort/driver som deg Polarbastard.

Takker for svar :yes:

 

Vel, da blir det vel bare å invistere i et PCMICA kort da ;) Det er vel neppe noe feil med nettverket her, sikkert bare at det kortet som står i lappen og nettverket ikke går så godt sammen. BTW så er det Bravida som har innstallert dette nettverket, vet ikke hva slags hardware de har brukt.

 

Noen som har et tips om et bra nettverkskort ?

Lenke til kommentar
ikke kjøp PCMCIA KORT !!!!!!!!!! Kjøp et Wlan G mini-PCI kort !

Hmm.. men da må jeg jo åpne lappen..eller? Dvs sende tilbake til Multicom...det blir dyrt :(

 

EDIT:

 

Ok,, nå skjønner jeg hva du mener, åpne et deksel under og skifte det kortet der! Sorry,, tenkte at det var "innebygd" i maskinen... :blush:

Endret av Polarbastard/Reserve
Lenke til kommentar
Hva har folket her fått i 3DMark 03 på denne maskinen?

Tenker på 556E.

Hei :)

 

Her kan du lese om G556E, og nede i artikkelen står det "klikk her", og da kan du se testoppsett og testresultater for den maskinen.

 

Jeg fikk forøvrig rundt 2500 poeng på 3DMark03, og rundt 9900 poeng med 01 med min G556, C1500,9600@64.

Endret av Polarbastard/Reserve
Lenke til kommentar

Fikk min G556E 1,7Ghz, 512mb, r9700 128mb, 80gb hdd på lørdag. Alt virker bra på PC`en. Det jeg lurer litt på er drivere. Skjermoppløsning 1400 x 1050, farge 32 biter, og skjermoppdateringsfrekvens er 60 Hertz. Er 60 hertz lite på et så bra skjermkort eller er det jeg som har rotet med driveren. Har brukt de som kom med CD. Ser også at den kommer opp med Standardskjerm 3 ganger under skjermtype, er dette normalt ?

Når jeg følger linken hos Multicom til Elitegroup og prøver å laste ned drivere, funker jo selvsagt ikke dette.

Er det noen som vet hva jeg gjør feil ?

Lenke til kommentar

Personlig har jeg hatt problemer med omega-driverne på min G732...Det virka ikke som om PC'en ville kjøre i 32 bits farger på desktop i windows...For å få til det, måtte jeg dra ut strømpluggen og sette den inn igjen...Så bruk heller mobility-modder på ATI-driverne! Disse fungerer PRIMA!

 

Samtidlig vil jeg også fraråde pcmia. Jeg har hatt det, og har "brekt" (bøyd) to slike kort slik at de ikke virker. Vises ikke utenpå de, men får enten ikke signal ellers så henger PC'en seg helt...Så gå for mini PCI, hvis du klarer deg uten modem da...for multicom har vel også intel sine wlan kort?

 

EDIT: noe bedre gramatikk og link til mobility-modder

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

- Jeg kjører Omega drivere sømløst på min G556 (non E), og fikk en pen ytelsesøkning i benchmarks.

 

- Pussig problem Fragment fikk, og er usikker på hvilket skjermkort 732 hadde (M9 ?).

 

- Om du har fått opp flere standarskjermer under enhetsbehandling, så skal ikke dette ha noe å si. Det kan skyldes re-inntsallering av drivere uten at man fjernet de opprinnelige. Skulle uansett gå greit å fjerne disse med "avinnstaller" eller "fjern" under enhetsbehandling. De gjør nok ingen skade slik som de er da.

 

- Har ikk med min laptop på jobben idag, så jeg kan ikke svare for hvilken oppdateringsfrekvens den kjører på. Men "reglene/betydningen" for oppdatering er noe anderledes enn for CRT skjermer (tror jeg :hmm: ). Mener dog å hsuke at jeg fikk velge mellom 60 - 85 og 100 på min laptop.

Lenke til kommentar

Den er ikke 5 timer ! Med Wlan aktivert og bruk av office/iExplorer vil jeg tippe ca. 3,5 timer. Testen på ww.dinside.no antyder også dette. Bruken av et noe overivrig estimat for batteritid er noe man ser hos svært mange laptop-leverandører nå for tiden (beklageligvis).

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 556E idag, og det virker ikke som det er installert noen lydkort-drivere. Kan noen bekrefte at disse ikke er installert når man får maskina? Følger det med lydkort-drivere i cd-en som fulgte med (har ikke fått sjekka, glemte eska på jobben). Kan disse driverne evt lastes ned fra noe sted? Skal forresten komme med en ordentlig review av maskina etter litt bruk. Førsteinntrykket er veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...