Gå til innhold

DivX5 og DivX koding ellers

Anbefalte innlegg

da det nye DivX codecet kom testet jeg og en buddie det og vi kom frem til at det er både tregere (ikke mye) og ikke noe merkbart bedre kvalitet. Det er jo helt nytt, og som DivX4 måtte det til noen forbedringer på codecet før det var brukanes.

Hva er deres erfaringer? vi brukte 2pass på samme trailer.

Maskin specsene er følgende:

Asus A7V, Tbird 1400/200, 512MB PC133, WD15GB/WD13GB.

Den andre maskinen:

Aopen ax6pro(tror jeg), P3-500, 128MB PC100, WD60GB

Jeg lager endel divX til vanlig, får en del DVD'er i uken som skal konverteres. Og lurte litt på om det er noen som gjør tingene på en bedre måte. Det er blitt ganske rutine nå og det er aldri noen utfordring lenger. Her er min måte:

Ripper med smartripper.

Vob-filene->dvd2avi+demux ac3 5.1 lyden

d2v-filen->Vfapi

.avi-filen->Vdub1.4.9

resize 640xXXX, vanligvis 352 eller 272, er dette riktig oppløsninger med tanke på aspect ratioen?

Bruker også Vdub sin IVTC på 29.973fps-filmer og interlancing der det trengs.

Så bruker jeg nandub RC1 til å legge sammen DD5.1 lydsporet og bilde.

Lager alle filmer under 100min på en CD, og alle over på 2CD'er. Dette gir alltid god kvalitet, og aldri bitrater under 600Kbit.

Noen som gjør det på en annen mer interessant måte? please tell hvordan dere lager DivX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Killer_DT skrev (2002-04-10 09:24):

Jeg lager endel divX til vanlig, får en del DVD'er i uken som skal konverteres. Og lurte litt på om det er noen som gjør tingene på en bedre måte. Det er blitt ganske rutine nå og det er aldri noen utfordring lenger. Her er min måte:

Ripper med smartripper.

Vob-filene->dvd2avi+demux ac3 5.1 lyden

d2v-filen->Vfapi

.avi-filen->Vdub1.4.9

resize 640xXXX, vanligvis 352 eller 272, er dette riktig oppløsninger med tanke på aspect ratioen?

det komer ann på aspect ratio på den filmen to ripper.

Quote:

Bruker også Vdub sin IVTC på 29.973fps-filmer og interlancing der det trengs.

Så bruker jeg nandub RC1 til å legge sammen DD5.1 lydsporet og bilde.

Har du non gang prøvd å bruke bare Vdub og frameserving? Har foreløpg bare gjort dette med SVCD da det er lenge siden jeg rippet en DVD, men det skal funke greit med DVD også. Å bruke frameserving direkte i Vdub og DivX4.12 2-pass skal være raskere en å drive med splitting og merging av lyd. Du trenger heller ikke å tulle med nandub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...