Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rekruttskole på Madla i Juli..?

Anbefalte innlegg

Noen som har fått innkallelse til rekruttskole på Madla 25. Juli..?

Noen som har noe informasjon å dele med meg, siden jeg vet særs lite om hva som skjer der osv..? Hvor mange er det som kommer osv..? Hva skal man ha med seg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med toalettsaker og et par sivile skift. Du får utdelt alle klær du skal bruke på basen, og du må dessuten bruke uniform på første landlov. Du kan hente flere private klær når du drar hjem på perm. Vi var vel totalt 1400 stykker da jeg var der sommmeren 2002, er vel enda flere nå. Mange dimmer likevel de første ukene. Sannsynligvis vil du bo på 6 eller 10-mannsrom. Ett skap til hver.

Første dagen går med til venting og atter venting. Alle skal gjennom innrulleringen; klesutdeling, papirer, legesjekk og tildeling av rom/sengeplass. Dette tar tid, totalt 15 timer for min del.

Stavanger er en fin by. Mye pent å se på! :wee:

Lenke til kommentar
Madla er vel en rekruttplass på linje med Jørstadmoen på lillehammer, der eg sjøl var...

Madla tar inn et ganske sjukt antall rekrutter...og et ganske sjukt antall rekrutter har dimmitert før det har gått ei veke... :D

Du kan ikke sammenligne Jørstadmoen med Madlaleiren. Madlaleiren ligger mye mer sentralt enn Jørstadmoen, og Stavanger er en mye større by en lillehammer. Madlaleiren tar også inn mange flere rekrutter enn Jørstamoen, så det er mye mer folksomt i selve leiren.

Lenke til kommentar

Marvil; det trenger forsåvidt ikke å skje noe. Men du får nok å bære på, for å si det sånn. Jeg kan heller ikke se for meg at du sitter med en bærbar PC og venter på legesjekken, så trangt som det er i de gangene. Dessuten har det vært en del stjeling tidligere. Vent med å drasse inn PC'en til du vet at du kan stole på dem du bor sammen med.

Du gjør selvsagt som du vil. :)

Lenke til kommentar
Madla er vel en rekruttplass på linje med Jørstadmoen på lillehammer, der eg sjøl var...

Madla tar inn et ganske sjukt antall rekrutter...og et ganske sjukt antall rekrutter har dimmitert før det har gått ei veke... :D

Du kan ikke sammenligne Jørstadmoen med Madlaleiren. Madlaleiren ligger mye mer sentralt enn Jørstadmoen, og Stavanger er en mye større by en lillehammer. Madlaleiren tar også inn mange flere rekrutter enn Jørstamoen, så det er mye mer folksomt i selve leiren.

jo det kan sammenlignast...berre at madla er større på det meste...i tillegg til beliggenhet...større by osv ...

Lenke til kommentar

jo det kan sammenlignast...berre at madla er større på det meste...i tillegg til beliggenhet...større by osv ...

:wow:

Du liker å kverulere, hva?

Lenke til kommentar

nå er det riktig nok en stund siden jeg var inne på madla, men jeg regner med at det skjer mye av det samme.

som tidligere nevnt går de to første dagene med til mye venting. du skal gjennom legesjekk, få klær, plasseres på rom, få skap og alt mulig rart. (da jeg dro inn var det cirka 1500 stykker så det var ikke alt vi fikk ti tid første dagen). her går alt egentlig etter rullebånd-prinsippet og det eneste du egentlig gjør er å gå fra kø til kø.

husker jeg ikke helt feil fikk vi ikke perm de første tre ukene og vi måtte i hele denne tiden gå i militære antrekk. (merk: INGEN sivile antrekk). du får undertøy under innrykket så i prinsippet trenger du ikke ta med deg dette hjemmefra, men det undertøyet vi fikk var så jævla vondt å gå i så jeg vil på det sterkeste anbefale å ta med eget undertøy. ta med egne t-skjorter og toalettsaker. mer trenger du ikke før du kommer deg hjem på første perm.

den første tiden (frem til din første, velfortjente perm) vil det være store forandringer i livet ditt i forhold til det du er vandt til fra det sivile liv: du må stå opp tidlig (dette blir en vanesak etterhvert), spise på visse tidspunkt, trene på faste tidspunkt osv. Det er ikke uvanlig at du kommer til å gå ned mellom 5 og 10 kilo iløpet av tiden du er på rekruttskolen. det blir også endel andre krav til hvordan du skal være kledd og oppføre deg, men det finner du ut av mens du er der.

selv om den første tiden på rekruttskolen er den kjipeste under hele militærtjenesten (iallefall synes jeg det) må du huske på at det blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Heh hvis jeg går ned 10kg på rekruttskolen så kommer jeg jo til å veie under 70kg... Er tynn nok fra før, så jeg må nok kjøpe rasjonene til noen der ja ;)

"problemet" rekruttskolen er at du har begrenset med tid tid å spise samtidig som du får et økt aktivitetsnivå. du slipper med andre ord å kjøpe noens rasjoner (iallefall i marinen) - problemet er at det er ganske begrenset med hvor mye mat du rekker å spise på kort tid...

Lenke til kommentar
"problemet" rekruttskolen er at du har begrenset med tid tid å spise samtidig som du får et økt aktivitetsnivå. du slipper med andre ord å kjøpe noens rasjoner (iallefall i marinen) - problemet er at det er ganske begrenset med hvor mye mat du rekker å spise på kort tid...

Hehe går sikkert fint. Spise fort det går helt greit

Lenke til kommentar

Madla er en flott leir, (hvis du er i sjøforsvaret riktignok.)

Synes selv at tiden på madla var den beste med hele tjenesten. Var selv på 4,5 (denne troppen har i laaang tid vært den mest sosiale p.g.a det også er jenter på denne troppen)

Husk at hvis du har en positiv innstilling går alt mye bedre.

Negativ innstilling gjør ondt verre, og brakkesyken kan komme sigende... Men jeg tviler på det blir noe problem for deg!

Under denne tiden kommer du kanskje til å få venner for livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...