Gå til innhold

Den store karaktertråden!

ahpadt

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du tror at du er GOD på skolen fordi du får noen 6'ere på u.skolen en gang iblandt tar du skrekkelig feil.. Verden blir en helt annen på videregående..

For meg ble videregående helt annen i den forstand at det ble usansynlig mye enklere. Jeg vet at allmen er et rent h*lvete for de fleste, men linjer som m & k og lignende gjør livere lettere å leve. Det er også ofte slik at de linjene som det er vanskeligst å komme inn på som musikk og media har lettest undervisning, mens linjer med lavere snitt som f. eks. elektro har enorme mengder med prøver o.l. I fjor opplevde jeg en tidligere klassekamerat (går nå elektro) ha like mange prøver på en uke som jeg hadde på en termin.

Vær nøye med hva dere velger, for vgs kan bli himmelen for deg som er lei av skole.

FYI; en 6 i boka ut fra ungdomsskolen er ganske prestisjetungt, i hvertfall der jeg kommer fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du tror at du er GOD på skolen fordi du får noen 6'ere på u.skolen en gang iblandt tar du skrekkelig feil.. Verden blir en helt annen på videregående..

*masse klokt*

Enig der ass... Media er rene himmelen i forhold til tiende.

Nesten ingen lekser, og relativt få prøver :w00t:

Lenke til kommentar
Tips: Dersom du får gode karakterer på ungdomsskolen uten å gjøre en skit (gjelder mange), IKKE velg en allmenn skole med veldig høyt snitt med mindre du faktisk vil begynne å gjøre en skit. ;)

*føler seg jævlig truffet* :blush:

:laugh:

Skal skjerpe meg i 2, da. Da er jeg kvitt både matte & økonomi. Har litt skrekk for tall,alle andre fag går supert.

Lenke til kommentar

For meg ble videregående helt annen i den forstand at det ble usansynlig mye enklere. Jeg vet at allmen er et rent h*lvete for de fleste, men linjer som m & k og lignende gjør livere lettere å leve. Det er også ofte slik at de linjene som det er vanskeligst å komme inn på som musikk og media har lettest undervisning, mens linjer med lavere snitt som f. eks. elektro har enorme mengder med prøver o.l. I fjor opplevde jeg en tidligere klassekamerat (går nå elektro) ha like mange prøver på en uke som jeg hadde på en termin.

Vær nøye med hva dere velger, for vgs kan bli himmelen for deg som er lei av skole.

FYI; en 6 i boka ut fra ungdomsskolen er ganske prestisjetungt, i hvertfall der jeg kommer fra.

Det jeg refererte til var selvfølgelig allmenn! Det glemte jeg å nevne.. Mange andre linjer har nok et nokså slapt nivå.

Lenke til kommentar
linjer med lavere snitt som f. eks. elektro har enorme mengder med prøver o.l. I fjor opplevde jeg en tidligere klassekamerat (går nå elektro) ha like mange prøver på en uke som jeg hadde på en termin.

Viss du mener elektro har lavt snitt, så er det i allfall ikke sånn her som hos deg... ;) Går selv på gk elektro... og i fjor var det... NOK søkere for å si det sånn... og på vk1 elektro til neste år blir nok snittet gaaanske høyt... er nesten 40 søkere på 12 plasser :(

Og sååå mange prøver har vi nok ikke du... ligger vel kanskje på en i mnd. i snitt... sånn ca ;)

Lenke til kommentar
Ifra forrige termin har karakterene min sunket i alle fag utenom KRL, jeg har sluttet å øve på prøver, gjøre lekser, være aktiv i timene osv. Jeg går i 9., da så det er ikke så viktig, skal skjerpe meg til neste år. Jeg har faktisk prestert å få bedre karakter i Heimkunnskap enn i Samfunnsfag :lol:

apropo heimkunnskap <-> samfunnsfag. Ifjor (9'ende) fikk jeg 6 i heimkunnskap og 3 i samfunnsfag. Så sånn sett stiller vi ganske likt...

Håper bare jeg har steger fra i fjor. hadde gjennomsnittskarakter 4 blank til jul. Og får jeg ikke opp de karakterene ett bittelite hakk så sliter jeg med å komme inn på MK så vidt jeg vet fra tidligere år. Og kommer jeg ikke inn på MK så har livet mitt falt i grus og jeg kan like godt bare dø.. :no:

Lenke til kommentar
Håper bare jeg har steger fra i fjor. hadde gjennomsnittskarakter 4 blank til jul. Og får jeg ikke opp de karakterene ett bittelite hakk så sliter jeg med å komme inn på MK så vidt jeg vet fra tidligere år. Og kommer jeg ikke inn på MK så har livet mitt falt i grus og jeg kan like godt bare dø..  :no:

:w00t:

MK er best, ingen protest!

Tror vi har folk med ut-av-ungdomsskole-snitt like under 4, om jeg ikke tar feil, så du ligger nok ikke såååå dårlig an..

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Hvor går du på MK da?

Jeg har førstevalg Sørumsand, etterfulgt av Lillestrøm Og skedsmo VGS, begge de to sistnevnte har ganske høye krav for å komme inn..

Det jeg vet hittill er at på Sørumsand så er det 35 søkere på 15 plasser (1. valg) og alle de foregående år har elever kommet inn med 3.7, siden skolen ligger på sisteplass når det gjelder karakterer i Akershus... :green: Så da er sjangsene der ihvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Så hva var kravet da? Selv katta har ikke såå høyt krav lissom.

Sammenlignet med hva? Hmm... Katta (i Oslo) har vel noe slikt som 55 poeng (5 i snitt) eller noe slikt i krav, om jeg ikke husker feil.

Ps. Oslofolk: Ikke søk katta om dere har lyst til å beholde de høye karakterene deres. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...