Gå til innhold

Den store karaktertråden!

ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du tror at du er GOD på skolen fordi du får noen 6'ere på u.skolen en gang iblandt tar du skrekkelig feil.. Verden blir en helt annen på videregående..

Meg du siktet til? :dontgetit:

Er klar over at det vil bli et annet liv på Videregående ;)

Lenke til kommentar

gode karakterer er ikke nødvendigvis det samme som å være god på skolen.

Det jeg legger i å være god på skolen er å kunne studieteknikk, gidde å følge med i timene, gjør lekser og slikt. Da kommer karakterene uansett, hvis du gidder det.

Det å ha en god studieteknikk tror jeg kommer godt med på vidregående, for da vil man kanskje ikke merke så mye til karakterfall.

EDIT: Hr. Leif var innom en tur...

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Bra karakterer, lite fravær, bra orden og oppførsel = bra på skolen. Går du på skolen for å lære (barneskolen, ungdomsskolen, delvis VGS), synes jeg du er rar, for du lærer utrolig mye teit og unyttig, og du lærer det EKSTREMT tregt. Jeg går iaffal på VGS for å få det jeg trenger av karakterer til videre utdannelse osv, og ikke for å bli smartere (for det blir man ikke av å gå på skolen).

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Jeg går iaffal på VGS for å få det jeg trenger av karakterer til videre utdannelse osv, og ikke for å bli smartere (for det blir man ikke av å gå på skolen).

Dummeste jeg har hørt på lenge.

-----------

Jeg går egentlig på Høyskolen i Sør-Trøndelag, men dette året tar jeg også noen fag på vgs. paralellt med fagene på HiST for å 'høyne min realfagskompetanse', siden jeg har tenkt med inn på NTNU til neste år for å studere til siv.ing.

3MX: 6

3FY: 5 (+)

2KJ: 5

...men sånn bør det vel nesten være når man er 20 år og tilbake på vgs.

Lenke til kommentar
vel man lærer så klart litt av skolen, men hvis man vil lære så se på discovery channel. lert stortsett alt jeg kan derfra.

Vel... Man lærer i alle fall ikke å skrive norsk og regne matte via Discovery Channel...

But then again, du kan kanskje ikke dette..?

Lenke til kommentar

All matta jeg lærte på ungdomsskolen kunne jeg lært meg selv på et par måneder om jeg hadde gått inn for det, iaffal.

Og selvsagt, vi som går yrkesfaglig osv, lærer jo litt smånyttige ting. Men det går fortsatt utrolig tregt, og vi hadde lært det like lett med en god bok og det riktige utstyret.

Lenke til kommentar
All matta jeg lærte på ungdomsskolen kunne jeg lært meg selv på et par måneder om jeg hadde gått inn for det, iaffal.

Og selvsagt, vi som går yrkesfaglig osv, lærer jo litt smånyttige ting. Men det går fortsatt utrolig tregt, og vi hadde lært det like lett med en god bok og det riktige utstyret.

Ja, hvorfor ikke ta et par måneders fri og prøve..? De andre i klassen din vet nok MYE mer enn deg, da...

Og hvis du kunne lært all matta du lærte på ungdomsskola på et par måneder, ja da har du utrolig selvdisiplin, og bra evne til å lære ting på egenhånd...

Edit: Og ja, jeg går yrkesfaglig selv.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor ikke ta et par måneders fri og prøve..? De andre i klassen din vet nok MYE mer enn deg, da...

Og hvis du kunne lært all matta du lærte på ungdomsskola på et par måneder, ja da har du utrolig selvdisiplin, og bra evne til å lære ting på egenhånd...

Fordi jeg får uendelig med fravær, og er ferdig med den matta jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Synes skolen stort sett har med logikk jeg!

Hvis man ser log|sk på alt med skolen skjønner man fort det meste!

Mulig det bare er meg, men jeg ser ikke logikken i å vite hvilken bondegårt Ivar Aasen ble født på, og hva mellomnavnet til far hans var.. Om poenget er at jeg ikke skal kunne det, hvorfor blir jeg lært det da..?

Lenke til kommentar
Mulig det bare er meg, men jeg ser ikke logikken i å vite hvilken bondegårt Ivar Aasen ble født på, og hva mellomnavnet til far hans var.. Om poenget er at jeg ikke skal kunne det, hvorfor blir jeg lært det da..?

Helt enig med deg der, men allikevel lærer man en hel del nyttige ting også.

(Har jo lest innleggene dine i WDS-delen, vet hva du mener om saken :p)

Lenke til kommentar

Akkurat sånne ting jeg også sliter med å skjønne hvorfor vi blir lært. Hvem husker det uansett? Joda, greit nok å prøve å ta vare på kulturarven vår, men...

Lenke til kommentar

Akkurat sånne ting jeg også sliter med å skjønne hvorfor vi blir lært. Hvem husker det uansett? Joda, greit nok å prøve å ta vare på kulturarven vår, men...

I pensumet(helårsplanen) står det f.eks norsk språk historie. Da er det litt feil at de lærer hva faren til ivar aasen het.... (hvis ikke han var veldig berømt da)

Lenke til kommentar
Jeg går iaffal på VGS for å få det jeg trenger av karakterer til videre utdannelse osv, og ikke for å bli smartere (for det blir man ikke av å gå på skolen).

Blant de mest etterspurte kvalifikasjonene ved ansettelser er språkkunnskaper. For hvert språk du mestrer øker verdien din på arbeidsmarkedet. Kan vanskelig se for meg at du sitter og lærer deg tysk eller fransk på fritiden. :hmm:

Det er få ting du har så mye igjen for å lære som språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...