Skurupu Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Engelsk læreren min er ei jævla hore. Hun gir folk karakter kun etter hvordan hun liker personen. Og jeg kan faktisk "bevise" det: To elever leverer samme stil, den ene får 5+ og den andre 3-. Det er ganske sykt. Personlig har jeg altid ligget på mellom 5 og 6 i Engelsk. Men hos denne læreren fikk jeg 3. Selv om jeg aldri fikk en eneste 3'er på noen av prøvene hennes. Alle prøvene mine lå på mellom 4 og 5 (som jeg synes er alt for lavt i første omgang). Mange i klassen fikk nedsatt orden av henne uten å fortjene det (inkludert meg, men jeg må nesten innrømmet at det var rettferdig) begrunnelsen hennes får å gi nedsatt orden til kameraten min var: "Du har jo generelt dårlig orden, du leverte jo ett krølete ark til meg!" FY FAEN!!! !!!!!!!!!!!BRENN I HELVETE DIN HORE!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 fant nettopp ut at jeg fikk 3'er i Engelsk skriftlig.. er det mulig? Læreren min så på det, og mente at jeg burde klage, så jeg har gjort det.. men 3'er? Trodde alltid at jeg var ok i engelsk.. Samme her. Du får bare ikke 6 i Engelsk som jeg har gjort og så 3 i skriftlig eksamen. Snakka med naboen som er lektor og underviser i engelsk for 40'e året på rad. Han sa dette holdt til hvertfall en 5'er og sensoren må ha vært på syre. Kanskje vi begge fikk samme idioten? Kanskje. Tipper de folka bare flipper terninger.. Uansett er det jo kjipt, siden vi ikke får noe vurdering! Vi sitter der jo bare med karakteren.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Skurupu: Klag som bare faen til rektor. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Kanskje. Tipper de folka bare flipper terninger.. Uansett er det jo kjipt, siden vi ikke får noe vurdering! Vi sitter der jo bare med karakteren.. Ja, hvorfor får ikke vi vurderingen det er vel ingen grunn til at vi ikke skal få den. Vi får jo ikke engang eksamensbesvarelsen igjen Noen burde ta et opgjør med Kristin Klemet og spør hvorfor karakterene offentliggjøres, men ikke vurderingen bak? Vurderingen bak vil jo gi en fremtidig arbeidsgiver mye bedre grunnlag enn et tall eller en bokstav. Tenk om en elev/student var god i akkurat det hun/han søker jobb i innenfor et fagområde men får ikke jobben fordi han/hun kom opp i et helt annet tema til eksamen? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Skurupu: Klag som bare faen til rektor. Ifølge skole reglemanget vårt er det ikke lov å klage på karakteren, siden den ikke kan endres etter den er satt. Så det hjelper ikke. Heldigviss kan man velge mellom 2 engelsk grupper til neste år. Og da velger jeg IKKE den med henne i. Problemet er at jeg tviler på at noen i det hele tatt har lyst til å gå i klassen hennes, så noen av oss blir nok plassert der. Faen ass... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Skurupu: Klag som bare faen til rektor. Ifølge skole reglemanget vårt er det ikke lov å klage på karakteren, siden den ikke kan endres etter den er satt. Så det hjelper ikke. Er dette lov da trodde alle skulle ha klagerett? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Joda, går man på offentlig skole kan man klage så mye man bare orker... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Joda, man kan klage. Men det hjelper ikke. Karakteren er satt. Dette har jeg fått beskjed om på skolen. Så jeg gidder ikke bry meg noe mer om det. "Du må legge fortiden bak deg" Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) §5-2 Hvem kan klageElever, lærlinger, privatister, praksiskandidater eller de disse gir skrftlig fullmakt til, har klagerett. Foreldre til umyndige elever, lærlinger eller privatister jhar selvstendig klagerett. En elev under 15 år kan ikke klare uten skriftlig godkjenning fra foreldre. Klag i vei.. Btw; Får dere velge hvilken engelskgruppe..? Trodde det var skolen som delte slikt jeg. Endret 4. juli 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Joda, man kan klage. Men det hjelper ikke. Karakteren er satt. Dette har jeg fått beskjed om på skolen. Så jeg gidder ikke bry meg noe mer om det. Da har du egentlig bare enda bedre grunn til å klage, feil i formel behandlig osv. Skolen har helt klart ikke lov til å ha slike holdninger, og iallefall ikke til å gå offentlig ut med at ingen karrakterer vil bli forandret selv om man klager. Hadde det vært meg hadde jeg klaget og hadde jeg fått avslag ville jeg tatt kontakt med skolekontoret i fylket, og tipset media om det. Tenk overskriften. Elevene ved xxxxskole får ikke behandlet klagene sine etter gjeldende regler.Rektor er kalt inn til fylkesskolesjefen for forklaring. Kan tenke meg de hadde fått igjen da jah Edit: skriveleif Endret 4. juli 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hentet vitnemålet i dag. Konklusjon: Min bror sin scanner suger virkelig. Snitt? Veldig bra! Jeg var fornøyd med 5.0 i snitt i år, og 0.7 tillegspoeng når jeg går ut av 3. neste år, men dette var overlegent! Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Har 4 i snitt på grunnkurs elektro!? Syns det er bra når jeg hadde 3,6 i tiende... Endret 4. juli 2004 av cola_boy Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hentet vitnemålet i dag. Konklusjon: Min bror sin scanner suger virkelig. Snitt? Veldig bra! Jeg var fornøyd med 5.0 i snitt i år, og 0.7 tillegspoeng når jeg går ut av 3. neste år, men dette var overlegent! Du får 7 ekstrapoeng, ikke 0.7.. Karaktersnittet ditt blir ganget med 10 (ca) og så lagt til ekstrapoeng. Da får du det som heter konkurransepoeng. (I ditt tilfelle, 57) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Greitgreit. Har ikke satt meg så veldig mye inn i det ennå men det visste jeg egentlig. Er bare ikke vant til å tenke i de baner... Tenker bare at "snitt er snitt" Hvorfor cirka 10? Hva er det som bestemmer hva det skal ganges med? Endret 4. juli 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Crack Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 En som ihvertfall ikke kan klage over karakterene http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/25/401473.html (Sikkert hvert oppe før men det er litt sykt) Tror det har vært oppe før, men uansett er det sykt, burde ikke vært mulig. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Mine karakterer etter GK allmenn: Økonomi/IT: 5 Norsk Skriftlig: 6 Norsk Muntlig: 5 Kroppsøving: 4 Engelsk: 6 Matte 1MX: 5 Eksamen: 5 Naturfag: 5 Fransk: 5 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 En som ihvertfall ikke kan klage over karakterene http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/25/401473.html (Sikkert hvert oppe før men det er litt sykt) Enkelte folk tar ting lettere til seg. Det er sykt urettferdig. Eksempel: Naturfagsprøve: Han bak meg sover i timene osv. Jeg pugger som en hest til prøven og klarer å få 5'er. Han åpner boka en time før prøven og får 6'er. Slår aldri feil. Hater nesten sånne folk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Plomma2, jeg er så heldig at jeg går i en klasse der stort sett alle er slikt... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Plomma2: Jeg er sikker på at du er bedre enn ham i noe annet. Men skjønner deg godt, blir ikke akkurat veldig motivert til å jobbe av sånt.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå