Gå til innhold

Den store karaktertråden!

ahpadt

Anbefalte innlegg

Hva jeg tror jeg får:

Maskinvare: 5

Programvare: 4

Kommunikasjon: 5

Nettverk: 3 (kan kanskje klare 4)

Samfunnsfag: 3 (kan klare å vippe opp til 4 hvis jeg gir full gass)

Norsk: 4

Engelsk: 4

Gym: 5

Valgfag: 4

snitt: 37/9 = 4,11111111111111111111

rimelig fornøyd...

med 4'er istedet for 3'er i Nettverk og Samfunnsfag: 39/9 = 4,33333333333333

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva jeg tror jeg får:

rimelig fornøyd...

hva går du på da?

Lenke til kommentar
Hva jeg tror jeg får:

rimelig fornøyd...

hva går du på da?

Tør jeg tippe IKT driftsfag? :roll:

Lenke til kommentar
Ifra forrige termin har karakterene min sunket i alle fag utenom KRL,  jeg har sluttet å øve på prøver, gjøre lekser, være aktiv i timene osv. Jeg går i 9., da så det er ikke så viktig, skal skjerpe meg til neste år. Jeg har faktisk prestert å få bedre karakter i Heimkunnskap enn i Samfunnsfag :lol:

hmm, så du liker ikke å ha gjennomsnitt? Nåja.

dessuten, hvis du gir blaffen i 9ende, så er det lett å fortsette med å gi blaffen i 10ende. Har flere gode eksempler på det.

Hadde 5 i heimkunnskap i fjor, kommer sannsynligvis til å få det i år også.

2 5ere tror jeg gjør seg godt på vitnemålet, iom at heimkunnskap er et avgangsfag i 9ende.

Lenke til kommentar
Ifra forrige termin har karakterene min sunket i alle fag utenom KRL,  jeg har sluttet å øve på prøver, gjøre lekser, være aktiv i timene osv. Jeg går i 9., da så det er ikke så viktig, skal skjerpe meg til neste år. Jeg har faktisk prestert å få bedre karakter i Heimkunnskap enn i Samfunnsfag :lol:

dessuten, hvis du gir blaffen i 9ende, så er det lett å fortsette med å gi blaffen i 10ende. Har flere gode eksempler på det.

Ja, ikke lurt å "sove" i 9.ende....

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er lurt å sove gjennom 9., men når jeg allerede har begynt blir det liksom ikke noe vits i å prøve å få opp karakterene siden det er praktisk talt umulig. Jeg har også 5 i HK, selv om jeg egentlig suger jævlig i det, mens jeg har 4- :blush: i samfunnsfag, som jeg tror jeg faktisk kunne fått 6 i med litt innsats.

Lenke til kommentar

karrakterene jeg går ut med i år

Natur og Miljø 5 (5 sterk)

Matte 5 sterk (6)

Samfunnsfag (5)

Krl 5

Musikk 4 (5)

Norsk muntlig 5

Norsk skriftlig 5

Nynorsk 3 (4)

Engelsk skriftlig 5 (6)

Engelsk muntlig 5

Gym 5

Heimkunnskap 5

litt bra.... første året fikk jeg rundt 4 i snitt :green:

Lenke til kommentar
:green: jeg går i 9. dette er hva jeg gjør: går på skolen sover første kvarter, gjør leksene for uken, kjeder meg i timen/tegner for å bli bedre i K&H (glemte K&H karakteren i stad, tror jeg får 4/5) går hjem spiller på data/sjekker hardware.no. leser gjennom stoffet som vi har til prøve en gang og husker alt, gjør prosjektene så godt som mulig og er utrolig nok (selv om jeg sover/tegner i timen) så er jeg den mest aktive elven i klassen :D og skriver kunn stikkord svar i arbeidsbøkene så jeg bruker 3min mindre enn resten av klassen på hver oppgave
Lenke til kommentar

Vel, skal ikke spes mye til å få gode karakterer på ungdomsskolen akkurat.. Hadde vel litt under 5 i snitt når jeg gikk ut, og anger som f43n på at jeg ikke gav mer f43n og skulka mer.. Var jo seriøs som pokker, noe som egentlig ikke var nødvendig.. Folk i klassen som hadde under 3 i snitt og masse fravær som går/gikk i klassen min på Almenn VGS.. Ikke det at det tar seg fint ut med masse fravær og 2ere, men jeg hadde lissom kanskje 4 dager totalt på alle 3 årene.. :roll:

Uansett, som mange sier så er det mange som går ned i snitt når de kommer på VGS. Kravene blir høyere og det er ikke like lett å surfe gjennom som det er på ungdomsskolen.. Jeg klarte å holde meg på ca 4.5 i snitt de to første årene, men i år, siste året, går det adundas. Er så skolelei at eneste mål jeg har er å komme meg gjennom den siste måneden og få minst 3 i alle fag.. Får vel noen ekstrapoeng for matte og fordypningspoeng, så snittet går vel ikke helt bånn i bøtta, men langt nok kanskje..;)

Lenke til kommentar

Hva jeg tror og hva jeg vet:

Norsk Sidemål - 5

Norsk Hovudmål - 5

Norsk muntlig - 4

KRL - 4

Samfunnsfag - Tipper 5

Natur og Miljø - 3, kanskje 4

Matte - 4

Gym - 5, kanskje 6 (Folk sier hun er meget streng, jeg vet ikke helt :p)

Heimkunnskap - 4 (Likte ikke læreren og omvendt)

Kunst og Håndverk - Tipper 4 pga. dårlig strikking og tegning, men kan få 5 pga. god innsats i sløyd og design

Valgfag Data - 4, kanskje 5 (lite motiverende timer :(, dessuten har pcen "min" gått til helvete)

Engelsk Skriftlig - 5 (endelig :p)

Engelsk Muntlig - 4

Musikk - 5

Gjennomsnittet fra 9. var vel på 4.1, det jeg listet opp nå er fra 10. Er ikke sikker på alle karakterene enda. Er ikke så aktiv i timene at det gjør noe :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...