Gå til innhold

Den store karaktertråden!

ahpadt

Anbefalte innlegg

Fikk karakterene ut i dag, og de var de beste jeg noen gang har hatt:

Antar du går vk1 allmenfag (pga. fagene), men hvorfor fikk du karakterene så tidlig?

Vi får dem ikke før den 17. juni :hmm:

Karaktermøtet på skolen vår var på forrige onsdag.. før det har faglærerne snakket med oss og sagt ifra om hvilke karakterer vi får.. slikt funker det på skolen min, iallefall.. :)

Snedig, jeg må ha 3 prøver neste uke for å endelig fastslå hvilke karakterer jeg skal få.

Mener de sa noe om at karakterene ble satt den 14., men jeg vet ikke sikkert.

Er vel egentlig likegreit å få dem så tidlig som mulig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du går vk1 allmenfag (pga. fagene), men hvorfor fikk du karakterene så tidlig?

Jepp går vk1, på St Olav vgs i stavanger. Det har alltid vært sånn på vår skole at den er ferdig for sommeren når eksamen er ferdi og siden eksamen er i neste uke var siste skoledag forige onsdag, og så fikk vi karakterene i dag kl 12.00.

Synn jeg kommer opp i muntlig for hvis ikke hadde skolen vært slutt etter mandag, da de har skriftlig.

Edit: Fravær var enda tidligere ferdig ført, den 27/5 tror jeg så etter dette ble det ikke ført fravær.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Hm, fikk de endelige karakterene mine for termin 2 i dag (går Allmenn GK på St. Olav vgs.)

5 i Engelsk

4 i Matte

4 i Naturfag

4 i Fransk

4 i Økonomi og informasjonsbehandling

4 i Norsk (skriftlig)

4 i Gymnastikk

4 i Norsk (muntlig)

Hadde visstnok også 5 timer fravær, selv om jeg ikke kan huske å ha misset en eneste time, men det betyr vel egentlig ikke så mye..

Hadde forøvrig også skriftlig eksamen i Matematikk i dag (1mx) og satser på en 4'er på den.

Endret av Soldier_448
Lenke til kommentar

Karaktermøtet på skolen vår var på forrige onsdag.. før det har faglærerne snakket med oss og sagt ifra om hvilke karakterer vi får.. slikt funker det på skolen min, iallefall.. :)

Snedig, jeg må ha 3 prøver neste uke for å endelig fastslå hvilke karakterer jeg skal få.

Mener de sa noe om at karakterene ble satt den 14., men jeg vet ikke sikkert.

Er vel egentlig likegreit å få dem så tidlig som mulig...

Karakterene skal satt før man har eksamen!

Lenke til kommentar
Karakterene skal satt før man har eksamen!

Jeg har ikke eksamen før 17. Juni (Muntlig). :roll:

åja det kunne jeg vite... :roll:

Når slutter dere på skolen da?

18. Juni.

Er litt surt å måtte stresse med eksamen så sent...

Kunne godt tenkt meg hvasomhelst i skriftlig utenom Tysk ( :scared: ).

Lenke til kommentar

fikk karakterene mine igår.

det rare var hvor god karakter jeg fikk i engelsk... engelsken for året forløp seg slik:

begynnelsen av året: muttern tar på bind

slutten av året: får karakter

imellom de to har jeg ikke gjort en dritt.

:w00t: fikk 6 :w00t:

Lenke til kommentar

Matte: 5

Gym: 5

Engelsk: 5

Norsk: 6

Fransk: 6

Økonomi: 6

Naturfag: 6

Eksamen (som jeg hadde i går).. ?

La meg gjette: Sikkert 3 :wallbash: :wallbash:

:cry:

WHYYYYYY?!?!?!

(støtter SV: Eksamenskarakter bør ha mindre å si :D en dags innsats mot et helt år? eh, I think not.)

Lenke til kommentar
(støtter SV: Eksamenskarakter bør ha mindre å si :D en dags innsats mot et helt år? eh, I think not.)

Eksamen utfyller jo en viktig kontrollfunksjon, da. Hvis du har en svært snill lærer som gir deg "for høye" karakterer, skal eksamen rette opp i dette. Hvis du har en svært slem lærer, som av urettmessige årsaker gir deg for dårlig karakter, skal eksamen rette opp i dette, og gi deg et bedre utgangspunkt for en standpunktklage.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser poenget..

Men at ÈN dårlig dag skal ha alt å si på fremtiden din, mens ett års iherdig og ærlig arbeid skal ødelegges...

jaja, høres ikke ut som kurant matte for meg.

Om det er matte du har kommet opp i, burde kanskje karakterene spleises, slik at du får en mattekarakter som tilsvarer snittet på eksamen og standpunkt. Eksmanenskarakteren kan være den med størst vekt, dvs at den avgjør der det må rundes av. Bedre?

Altså: En mattekarakter: 5 i snitt, 3 på eksamen = 4

Lenke til kommentar
Det er jo sånn systemet fungerer i dag, så vidt jeg vet...

Eksamenskarakteren og standpunktkarakteren legges sammen og deles på 2...

Well, how would I know?

Jeg vet vel ikke :p

Men, hey, det foregikk ikke slik på ungdomsskolen. At den karakteren jeg hadde ble spleiset med den jeg fikk på eksamen. Det hadde vært til det beste.. Jeg går GK allmenn i dag, om du ikke fant det ut utifra fagene jeg har...

Jeg ØDELA for meg selv på den eksamen. UNFAIR! Teite DDK fikk en enklere prøve.. bare fordi vår var IKT-tilpasset. Unnalurer :green:

Lenke til kommentar
Men, hey, det foregikk ikke slik på ungdomsskolen. At den karakteren jeg hadde ble spleiset med den jeg fikk på eksamen.

Etter hva jeg vet, står begge karakterene på vitnemålet, men når det regnes snitt til opptak på vgs deles disse to på 2 før de legges til de andre karakterene.

Lenke til kommentar

Får ikke karakterboka før jeg slutter den 18. Juni, men fikk tilbake et par prøver og de var slik:

Mattetentamen: 3 :blush:

Engelsk tentamen: 4+

Også fikk jeg vite hva karakteren min blir i Heimkunnskap i år, og det ble 5, samme som i fjor. Holdt på å droppe ned til 4 på grunn av en elendig prøve, men gjør så mye i timene at jeg greide å holde meg på 5. HK er moro, synes jeg ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...