Wizendraw Skrevet 24. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Btw, det vinduet... På Microplex står det at det festes med 6 borrelåser... Holder det? Hørtes litt tynt ut spør du meg... EDIT: Post nummer 200 Endret 24. mai 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 kan bli bra dette, bare synd at det er så sinnsykt mange som har gjort det før............ men lykketil Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Blir bra dette her Lykke til Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Btw, det vinduet... På Microplex står det at det festes med 6 borrelåser... Holder det? Hørtes litt tynt ut spør du meg... EDIT: Post nummer 200 Aner ikke, men om det blir litt lite får jeg slenge opp et par ekstra borrelåser. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Har fått kuttet opp ei plate til å ha foran, samt ei plexiglassplate til å montere mellom kassa og fronten, skal slenge opp noen bilder seinere i kveld. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Har ikke fått gjort så mye, skal pusse toppen og grunne den idag, men har ihvertfall gjort litt "bling-bling" på insiden av kassa: Ny vifte og viftegrill, samt pussa litt da. Ny vifte, fjerna noisecontrol, (vifta bråker ikke uansett) og sleeva ATX strømkobling. (Et dårlig forsøk uansett ) Nå må jeg bare finne frem pussemaskinen igjen. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Har lagd ei lita skisse til hvordan knappen skal bli, lurer på om jeg klarer å balansere den osv. Se selv: (Trykk for større) Satte en rød diode, men tror jeg skal gå for blå LED. Noen gode forslag? Endret 27. mai 2004 av frakk2000 Lenke til kommentar
Locci Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 http://homefree.freewave.no/~s1490054/IMAG...yning_liten.jpg[/img][/url] og sleeva ATX strømkobling. (Et dårlig forsøk uansett ) Nå må jeg bare finne frem pussemaskinen igjen. Ser at de skjede de samme med deg som meg når jeg tokk på kabelstrømper varmet LITT mye på krympe strømpa Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 http://homefree.freewave.no/~s1490054/IMAG...yning_liten.jpg[/img][/url] og sleeva ATX strømkobling. (Et dårlig forsøk uansett ) Nå må jeg bare finne frem pussemaskinen igjen. Ser at de skjede de samme med deg som meg når jeg tokk på kabelstrømper varmet LITT mye på krympe strømpa *host* Fikk ikke krympestrømpa på, og hadde ikke så veldig lyst til å nappe ut kablene av connectoren, så good old sort-elektrikerteip fikk duge. hehe (ingen som ser det vel!??) haha Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Har pussa litt på frontplata jeg skal bruke, nå skal den slipes ned så den er lik plexiglassplata og kuttes for å få plass til en slotin dvdspiller. (Hva må til for å få plata til å skinne skikkelig? Har hørt stålull funker bra?) Skal bruke den aluplata (den lille med plastbelegget på) og lage en form nederst fordi frontdekslet blei litt stygt på bunnen, lurte på flammer, men det blir for standard, tenkte heller en bue kunne ha funka. Hvis du lurer på hva som ligger på plexiglassplata, så er det gummimatter fra biltema, som skal være mellom metallplata og fronten på kassa, dette er for å hindre at det hele dirrer og lager støy, pluss at jeg kan jevne det litt ut, pga noen pop-nagler i fronten. Skal også bruke litt gummi til av og på knappen. Trenger noen gode ideer til hva jeg kan lage på bunnen tho, kom med forslag! Endret 28. mai 2004 av frakk2000 Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 dette blir bra stå på. hvor kjøpte du de platene? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 dette blir bra stå på. hvor kjøpte du de platene? Den i midten er fra et gammelt serverkabinett som jeg har kutta opp, plexi'en og aluplata fikk jeg på et plateverksted. (De kutta tilogmed opp plexien etter stålplata). Gratis seff Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 Har ikke fått jobba så mye med moddinga, håper jeg får pakke fra Microplex i morra. Har også grunna hele kassa innvendig, skal lakkes sort, pluss jeg har lagt to lag til med lakk på den ene døra. Tror jeg må handle flere bokser med lakk gitt. Spraydysene på Quicklakk var forresten ikke de beste, bytta med ei dyse fra en biltemaboks, og det hjalp en god del Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 3. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2004 Tror dette blir veldig nice I can't wait to se this finished Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. september 2004 Rapporter Del Skrevet 30. september 2004 Oi, hadde jeg gått glipp av denne? Mesa wants update! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2004 Oj, det er ei stund siden, satte kassa til sides og tok meg sommerferie Men jeg har i mellomtiden fått alle delene, og lakket en god del. Får kanskje ta noen bilder og komme igang igjen med modding Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2004 Oj, det er ei stund siden, satte kassa til sides og tok meg sommerferie Men jeg har i mellomtiden fått alle delene, og lakket en god del. Får kanskje ta noen bilder og komme igang igjen med modding Og vi gleder oss til å se mer... Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 21. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hm... Skjer det noe der eller ? Sitter med en lik kasse her jeg netopp har lakka svart med sølv på den greia som er lyseblå Så det kan være jeg stjeler noen idèer av deg visst det kommer noen fine? Er dette greit ? EDIT: Bilde av kassa mi lagt til! Endret 21. oktober 2004 av pcgutten Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2004 Da var jeg endelig i gang igjen med kassa, etter et lite opphold i høst pga skole. Har fått lakka den ene siden og toppen, men må nok pusse ned sidepanelet igjen, da lakken reagerte med dårlig grunning fra biltema. (Lekse 1 lært. Ikke bruk to forskjellige lakk-typer.) Toppen blei grei, har lakka 3 lag sort og et lag klarlakk, og polert. Skal se på om jeg ikke skal bruke lakkrubbing når jeg skal lakke dørene på nytt igjen. Har montert delene inn igjen, både for å sjekke at alt funker + vi trengte en router til internett. CPU'en gikk på ca 10 grader pga den nye vifta, men det er levelig. (rundt 50 grader nå på en P3 1000mhz). Skal kutte ut ny plate til fronten, i polert alu. (Den forrige plata var litt for kort) Plexiplata er polert og klargjort, må borre hull til festeskruene og tilpasse til cd-rommen. Skal legge ut noen flere bilder seinere i kveld, akkurat nå er det noen som koser seg med Divx filmer i stua, så det får vente. Har derimot vært på Clasern og kjøpt meg loddebolt (kjekt starterkit til 230,-) Måtte øve meg på å lodde med det ene kittet som fulgte med Og da følte jeg meg sikker på å modde musa, den skulle seff ha blå led i seg for å passe med resten av kabinettet Etter litt fikling og ei omgang med loddelisse fikk jeg fjerna den forrige led'en og installert ny blå (funka på første forsøk!) Kommer mer i kveld Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 30. november 2004 Rapporter Del Skrevet 30. november 2004 Får håpe det nåda, ikke noe mer ferie på deg med det første. Du skal være glad om du får jule ferie. Ser bra ut dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå