Gå til innhold

Prosjekt: Sort/Børstet Alu Aopen Kasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fått gjort så mye, skal pusse toppen og grunne den idag, men har ihvertfall gjort litt "bling-bling" på insiden av kassa:

 

vifta_liten.jpg

Ny vifte og viftegrill, samt pussa litt da.

 

 

stromforskyning_liten.jpg

 

Ny vifte, fjerna noisecontrol, (vifta bråker ikke uansett) og sleeva ATX strømkobling. (Et dårlig forsøk uansett :p )

 

Nå må jeg bare finne frem pussemaskinen igjen. :green:

Lenke til kommentar

http://homefree.freewave.no/~s1490054/IMAG...yning_liten.jpg[/img][/url]

 

og sleeva ATX strømkobling. (Et dårlig forsøk uansett :p )

 

Nå må jeg bare finne frem pussemaskinen igjen.  :green:

Ser at de skjede de samme med deg som meg når jeg tokk på kabelstrømper :p varmet LITT mye på krympe strømpa :no:

*host*

 

Fikk ikke krympestrømpa på, og hadde ikke så veldig lyst til å nappe ut kablene av connectoren, så good old sort-elektrikerteip fikk duge. hehe (ingen som ser det vel!??) haha

Lenke til kommentar

Har pussa litt på frontplata jeg skal bruke, nå skal den slipes ned så den er lik plexiglassplata og kuttes for å få plass til en slotin dvdspiller. (Hva må til for å få plata til å skinne skikkelig? Har hørt stålull funker bra?)

 

Skal bruke den aluplata (den lille med plastbelegget på) og lage en form nederst fordi frontdekslet blei litt stygt på bunnen, lurte på flammer, men det blir for standard, tenkte heller en bue kunne ha funka.

 

plater_liten.jpg

 

Hvis du lurer på hva som ligger på plexiglassplata, så er det gummimatter fra biltema, som skal være mellom metallplata og fronten på kassa, dette er for å hindre at det hele dirrer og lager støy, pluss at jeg kan jevne det litt ut, pga noen pop-nagler i fronten.

Skal også bruke litt gummi til av og på knappen.

 

Trenger noen gode ideer til hva jeg kan lage på bunnen tho, kom med forslag! :laugh:

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Har ikke fått jobba så mye med moddinga, håper jeg får pakke fra Microplex i morra.

 

Har også grunna hele kassa innvendig, skal lakkes sort, pluss jeg har lagt to lag til med lakk på den ene døra.

 

Tror jeg må handle flere bokser med lakk gitt.

 

Spraydysene på Quicklakk var forresten ikke de beste, bytta med ei dyse fra en biltemaboks, og det hjalp en god del :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hm... Skjer det noe der eller ? Sitter med en lik kasse her jeg netopp har lakka svart med sølv på den greia som er lyseblå :) Så det kan være jeg stjeler noen idèer av deg visst det kommer noen fine? Er dette greit :p ?

 

EDIT: Bilde av kassa mi lagt til! :yes:

post-132-1098368137_thumb.jpg

Endret av pcgutten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var jeg endelig i gang igjen med kassa, etter et lite opphold i høst pga skole.

 

Har fått lakka den ene siden og toppen, men må nok pusse ned sidepanelet igjen, da lakken reagerte med dårlig grunning fra biltema. (Lekse 1 lært. Ikke bruk to forskjellige lakk-typer.)

 

Toppen blei grei, har lakka 3 lag sort og et lag klarlakk, og polert. Skal se på om jeg ikke skal bruke lakkrubbing når jeg skal lakke dørene på nytt igjen.

 

Har montert delene inn igjen, både for å sjekke at alt funker + vi trengte en router til internett.

 

CPU'en gikk på ca 10 grader pga den nye vifta, men det er levelig. (rundt 50 grader nå på en P3 1000mhz).

 

 

Skal kutte ut ny plate til fronten, i polert alu. (Den forrige plata var litt for kort)

 

Plexiplata er polert og klargjort, må borre hull til festeskruene og tilpasse til cd-rommen.

 

Skal legge ut noen flere bilder seinere i kveld, akkurat nå er det noen som koser seg med Divx filmer i stua, så det får vente.

 

Har derimot vært på Clasern og kjøpt meg loddebolt (kjekt starterkit til 230,-)

 

Loddesett_Clasern_small.JPG

 

Måtte øve meg på å lodde med det ene kittet som fulgte med

Lodda_mekk.JPG

 

Og da følte jeg meg sikker på å modde musa, den skulle seff ha blå led i seg for å passe med resten av kabinettet :D

 

Etter litt fikling og ei omgang med loddelisse fikk jeg fjerna den forrige led'en og installert ny blå :) (funka på første forsøk!)

 

lodda_led_mus_small.JPG

 

Kommer mer i kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...