loveland Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hadde egentlig tenkt å bestille pc fra netshop.no, men var innom Digital Impuls i møllergaten idag og ble litt i tvil. Jeg snakket litt med en ansatt der og han satt opp en pc til meg, som jeg lurer på om noen av dere har noe å si om: Skal bruke pcen til mest skolearbeid og internett, men kanskje litt spilling i ny og ne. Pentium 4 2.8Ghz PC800 1MB Prescott Abit AI7 TwinMOS PC3200 1024 RAM CL2,5 Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB LianLi PC-50USB Forton/Source 300W ATX Seagate ATA-100 160GB 7200RMP 8MB LiteOn CD-Brenner Zalman CPU-Kjøler Har ikke noen eksakt pris for delene er plukket ut fra to lister, men den ligger på ca. 9000,- Dette er det jeg lurer mest på: -Er ikke Prescott dårlig(ere enn Northwood)...? -Harddisken -Trenger jeg CPU-kjøler når CPUen er BOXED?, Kom gjerne med råd om andre oppsett eller komponenter... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) bytt til powercolor 9800pro, det er ein god del bedre for bare noen hundre ekstra og nei det følger kjøler med Boxed, og den er faktisk ganske bra;) Endret 21. mai 2004 av MuD Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 -Er ikke Prescott dårlig(ere enn Northwood)...?-Harddisken -Trenger jeg CPU-kjøler når CPUen er BOXED?, -Prescott blir mye varmere enn Northwood, som yter omtrent HELT likt, blir. Så Jeg ville valgt Northwood, om du skal ha Intel, hvis jeg var deg. Men anbefaler deg å satse på et A64-system, da dette er mer fremtidsrettet. -Vill valgt en S-ATA HDD om jeg var deg. Gjerne fra Seagate. Disse er både støysvake og har god ytelse. Strekker budsjettet til, så kjøp en RAPTOR-disk. -Er CPUen "BOXED" trenger du IKKE CPU-kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå