Gå til innhold

Ny PC. PC'en kutter strømmen HELT!!! Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Heisann !!!

Sitter hos en kamerat som. Vi har nettopp satt sammen en ny PC som han har bestillt. Uansett: Her er problemet.

Maskinen ble satt sammen. Har gjort dette 500 ganger før, så jeg vet 100% at alt er riktig.

La inn windows og alle andre nyttprogrammer etc. PC'en fungerer helt fint til bruk av windows & internett o.l . men:

Når man enten starter et spill eller 3d mark 2001/2003, kutter hele maskinen strømmen. Alt skrur seg av. Må dra ut stikkontakten for å få startet maskinen igjen. Tror selv at noe av problemet enten ligger i strømforsyning, skjermkort, eller hovedkort. Noen som har opplevd lignende, eller som vet hva dette kan være????

Her her maskinens spesifikasjoner:

Asus A7N8X-E Deluxe/GD Hovedkort

AMD XP Barton 2800+ m/ Glacialtech 3200+ vifte (CPU ligger på 50 grader)

512 MB DDR-400, PC-3200 RAM (Twinmos) (1x512)

Q-Tec Miditower m/ Q-Tec 400 Watts Strømforsyning (Dual Fan Gold)

200.0 GB Maxtor S-ATA hardisk

Powercolor Radeon 9800 Pro Skjermkort

Kan for øvrig si at det står 2 andre disker samt en DVD-RW & en CD-RW i. Disse har vi koblet ut i god tro om at det kanskje var strømforsyningen som ikke taklet å kjøre alt. Q-Tec er ikke akkurat kjent for å ha gode strømforsyninger.

Svært irriterende med tanke på at kameraten min kjøpte maskinen stort sett til spilling.

Er svært takknemelig for all hjelp vi kan få fra dere der ute :)

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det er skjermkortet som krasjer med hovedkortet. Prøv en BIOS-oppgradering.

En kamerat hadde tilsvarende problem med ATI Radeon 9700 og et MSI KT4 Ultra. Under 3D-mark eller spill, så slo den seg rett av etter en stund. Ny BIOS løste problemet. (Det stod faktisk nevnt på MSI sin hjemmeside at den BIOS-oppgraderingen skulle løse problem med at maskin slo seg av under 3D mark når man brukte ATI - kort...)

Lenke til kommentar
Q-Tec Miditower m/ Q-Tec 400 Watts Strømforsyning (Dual Fan Gold)

host host.. trenger jeg å si mere?

Prøv en annen PSU.. det kan virke som at når du belaster maskinen så bikker PSU under..

Overbelastnings beskyttelse kutter +12v linjen .

Da dør jo pc'en , både disker,cpu,grafikk,hovedkort benytter 12v .

Vær glad at den har det du , ikke alle q-tek'er som har hatt det ,

disse har brent istedet .

Psu en trenger da vanligvis 5 minutter for å starte igjen (hvis man ikke resetter den med å ta ut 220v da)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Psu en trenger da vanligvis 5 minutter for å starte igjen (hvis man ikke resetter den med å ta ut 220v da)

Hey, det skjedde med min pc her om dagen! den gikk av etter et halvt sekund, hele tida. og så kom det en flott gnist :p ut ifra strømforsyninga.....som i tillegg var en q-tec 300w :thumbdown: ! den var jo 2-3 år gammel, så den hadde vel ikke sånn overbelastningskutter!

Lenke til kommentar

Hey, det skjedde med min pc her om dagen! den gikk av etter et halvt sekund, hele tida. og så kom det en flott gnist :p ut ifra strømforsyninga.....som i tillegg var en q-tec 300w :thumbdown: ! den var jo 2-3 år gammel, så den hadde vel ikke sånn overbelastningskutter!

Huffda , nei det er derfor ting er billige vet du . Man kutter ned på

ting og kvalitet på benyttede spenningsregulatorer (som forøvrig kan

gi særdeles ustabile spenninger ) og slikt .

..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...