Gå til innhold

socket 754 eller 939?

jossy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

socket 754 kommer med nforce 3 250gb slutten av mnd, og det er det beste HK du får til AMD 64 om dagen

skal du vente på socket 939, så må du nok vente betydelig mye lengre enn juni, og i tillegg så må du kjøpe amd-fx cpu, og de er enda dyrere

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
socket 754 kommer med nforce 3 250gb slutten av mnd, og det er det beste HK du får til AMD 64 om dagen

skal du vente på socket 939, så må du nok vente betydelig mye lengre enn juni, og i tillegg så må du kjøpe amd-fx cpu, og de er enda dyrere

kommer ikke socket 939 også til vanelig AMD64? eller er det meg som surrer

Lenke til kommentar

jeg å trodde det, men det er noen som ikke er helt enige, sånn som jeg har blitt fortalt så skal det bli:

940 til opteron

939 til fx

754 til amd 64

jeg kan ikke bekrefte det, men det er jo rart at de vil bygge om amd 64 til å passe 939...

Lenke til kommentar

Socket 939 kommer for både FX og "vanlig" A64. Men den første prosessoren til 939-chipsettet, blir FX. Så kommer de andre etterhvert. Men skal du ha PC i juni, blir det nok socket 754 på deg... ;)

EDIT: Mente selvfølgelig 939 - SOKKELEN... :blush:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Tror ikke det blir store ytelsesforskjellen om noen i det hele tatt mellom 754 og 939 , i tillegg er det jo nye hk til 939 og skal de gjennom samme smørja som de til 754 så tar det sin tid. Husk det er først nå det begynner å komme akseptable kort til 754

Lenke til kommentar
tillegg er det jo nye hk til 939 og skal de gjennom samme smørja som de til 754 så tar det sin tid. Husk det er først nå det begynner å komme akseptable kort til 754

Men socket 939 hopper direkte til nforce3 250 som neppe vil ha noe store problemer med å kjøre A64 stabilt.

Lenke til kommentar
tillegg er det jo nye hk til 939 og skal de gjennom samme smørja som de til 754 så tar det sin tid. Husk det er først nå det begynner å komme akseptable kort til 754

Men socket 939 hopper direkte til nforce3 250 som neppe vil ha noe store problemer med å kjøre A64 stabilt.

Vi får håpe det, da er jo et problem løst , får bare håpe disse kommer hurtigere enn de gjørde/gjør til 754 .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...