Gå til innhold

Ny cpu, ram og hk til overklokking


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle kjøpe et lite overklokking oppsett.

 

Tenkte på følgende komponenter:

 

CPU: AMD Athlon XP-M 2400+ 1.35 volt stepping: AXMH2400FQQ4C 778kr

HK: Abit AN7 Hovedkort S462, SATA, µGuru 895kr

Minne: 2x OCZ 256MB EL Dual Channel optimized 1395kr

 

Totalt 3200kr

 

Jeg lurer på om dette er gode komponeter til formålet? kom med anbefalinger og synspunkt.

 

Som kjøling har jeg en Thermalright SLK900 med en 92mm vifte, dette skulle vel holde for å klokk litt. Trenger jeg noe bedre kjøling på chipsettet? Jeg har et geforce ti300 skjermkort, det er jo litt gammelt osv, har det noe og si?

 

 

Mvh Prime

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tenkte jeg skulle kjøpe et lite overklokking oppsett.

 

Tenkte på følgende komponenter: 

 

CPU: AMD Athlon XP-M 2400+ 1.35 volt  stepping: AXMH2400FQQ4C    778kr

HK: Abit AN7 Hovedkort S462, SATA, µGuru                                      895kr

Minne: 2x OCZ 256MB EL Dual Channel optimized                            1395kr

 

Totalt                                                                                            3200kr 

 

Jeg lurer på om dette er gode komponeter til formålet? kom med anbefalinger og synspunkt.

 

Som kjøling har jeg en Thermalright SLK900 med en 92mm vifte, dette skulle vel holde for å klokk litt. Trenger jeg noe bedre kjøling på chipsettet? Jeg har et geforce ti300 skjermkort, det er jo litt gammelt osv, har det noe og si?

 

 

Mvh Prime

Holder lenge med 2x256Mb RAM,men pass på at du bestiller en AXMH2400FJQ4C-1,35v(35w) ikke AXMH2400FQQ4C,det er 1,45v(45w).... :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar

 

Da har jeg endet oppsettet litt

 

 

CPU: AMD Athlon XP-M 2400+ stepping: AXMD2400FJQ4C 806kr

HK: Abit NF7 V2.0 nForce2 Ultra400/MCP 600kr

Minne: OCZ 512MB EL Dual Channel optimized 1395kr

PC-4000 DDR 256 x 2 Kit (3-4-4-8) 500Mhz

Strømforsyning: Thermaltake Silent 480W 850kr

Totalt 3600kr

 

Det eneste forskjellen mellom Abit NF7-S V2.0 og Abit NF7 V2.0 er det bare SATA? Har bare en gammel Chieftec 360W fra før så jeg bestiller en ny Thermaltake strømmforsyning. Så har jeg skifta ut CPUen med en 35watt versjon. Fint om dere har tatt en siste kikk før jeg bestilte :thumbup:

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
Skal du overklokke så gå for dfi lanparty og flash med rett bios!

Ellers ser jo resten bra ut :)

Hadde bytta til dfi om det ikke hadde kosta dobbelt så mye som Abit kortet :) Er student så penger har jeg ikke så masse av :thumbdown: menmen, må prøve og gjøre det beste utav det.

Lenke til kommentar
Ville gått for noen PC3200 brikker med stramme timings, Kingston HyperX eller OZC rev3.2

:yes:

 

Du kan jo sende mail til massevis av webshopper og spørre om de har noen Corsair XMS 3200LL v1.1 (BH-5) på lager, var en butikk hadde et par slike liggende som jeg fikk rasket tak i... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...