Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Burde ikkje denne blitt oppdatert. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Burde ikkje denne blitt oppdatert. Kvifor skal den bli oppdatert? Behandling av dagens datakomponent er jo akkurat på den samme måten som då vi behandla datakomponent for eit år sidan. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sist eg leste var jo det så mykje uenighet. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Da bryter jeg her for denne gang, og jeg kommer snart tilbake med litt flere tips (som egentlig bare er grunnleggende kunnskap de fleste har). Until we meet again. kanskje derfor denne burde bli oppdatert? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Kommer en (stor) oppdatering i morgen faktisk. Har ikke vært hjemme siden denne guiden ble skrevet. (Som jo er en stund...). Takk til alle som gidder å skrive litt tips og taps, det gjør ting mye lettere. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Kommer en (stor) oppdatering i morgen faktisk. Har ikke vært hjemme siden denne guiden ble skrevet. (Som jo er en stund...). Takk til alle som gidder å skrive litt tips og taps, det gjør ting mye lettere. Fint fint. Tenkte meg det Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kommer en (stor) oppdatering i morgen faktisk. Har ikke vært hjemme siden denne guiden ble skrevet. (Som jo er en stund...). Takk til alle som gidder å skrive litt tips og taps, det gjør ting mye lettere. *se på klokka* Fin guide for nybegynnere Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er det lenge til i morgen eller? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er det lenge til i morgen eller? Nei du kan no lure.. Lenke til kommentar
Gaming Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 hvorfor ikke bare skjære/kløppe opp de antistatiske posene på siden og så legge dem med den antistatiske siden oppover og legge komponentene der?? Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei, jeg bare lurte på en ting. Istedenfor å ta på et jorda PC-kabinett (noe mitt ikke er), vil det ha samme effekt å ta på jordinga på stikkontakta? (Se bildet) Og bare så jeg ikke gjør noe dumt, det på bildet der....det er jordinga, ikke sant? 1 Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 å ta i jordinga på en stikk-kontakt har samme nytten. Forsvaret stjeler tida mi. Skal få oppdatert denne greia med litt meir korrekt info i løpet av et par dager. Svarte. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 For dere som lurer. Grunnen til at det tar så lang tid før komponenter blir ødelagt er fordi den er så kompleks. Når du tar på et eller annet på f.eks. hovedkortet og lader ut si 6000V i den så vil noe bli svidd der, men det er da ikke sikkert at den delen av komponenten blir brukt 24/7. Men når den blir vil det skadede området sakte bli større og større. Det er kanskje bare snakk om en liten SMD på hovedkortet til å begynne med, men etter hvert sprer skaden seg til andre komponenter, og så har du det gående. De første symptomene er som regel enkle minnefeil osv. som du ikke merker, som utvikler seg videre til alvorligere feil som gjør systemet ustabilt. Desverre er dette et vanlig symptom som kan komme av en rekke andre ting enn hardwareskader. (har selv gått ferdig VK2 Serviceelektronikk, i VK1 Elektronikk ødela jeg komponenter for noe sånt som 500kr, skal virkelig ikke mye til, et lite touch så kan komponenten være død) Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Skal snart sette inn nytt hovedkort og ram, og har igrunn ikke helt peiling på hvordan jeg skal gjøre det Lurer på om jeg må sette inn de nye delene også starte windows på nytt. Eller om jeg kan sette inn nye deler og bare skru på maskinen, og instalere (ja dette lurer jeg også på hva må instaleres etter en slik opperasjon) Sjekk guider på hardware.no Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 det med antistatisk pose er viktig, jeg har brukt å legge komponenter oppå poser mange år, men jeg har faktisk ødelagt et hk på det! Lenke til kommentar
Gnomas o.O Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 bruke hvite gummi/engangs hansker når man bygger kansje?? har det noe for seg eller? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det var et godt spørsmål! Jeg vil gjerne vite svaret =D Lenke til kommentar
klype Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Yupp bra guide for sånne ferskinger som meg he he og når vi allikevel er i "ferskware" avdelingen, kan noen av dere ikke ferskinger kanskje lage en oversettelse på alle de derre f......... forkortelser som en stadig støter på når en leser rundt på forummet, artikler av mer eller mindre teknisk karakter. Hadde vært innmari greit med en liste over sånt Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 bruke hvite gummi/engangs hansker når man bygger kansje?? har det noe for seg eller? Noen som kan svare på denne ? : D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå