Gå til innhold

har et lite problem med install av Fedora Core 2

Anbefalte innlegg

jeg har nå gleda meg lenge til å installere Fedora Core 2. fant tilfeldigvis Fedora Core 2 DVD Image på en side i går kveld, å lasta den ned. merkelig nok var den på 72 MB bare, men jaja tok den allikevel. da jeg hadde fått lasta den ned så åpna jeg image å der var det over 4 GB med Fedora. veldig mye pakka ned men. jaja så jeg venta til i dag med å brenne den ut på DVD. brenninga gikk fint, å jeg var glad når jeg fikk den ferdig. glad å lykkelig boota jeg fra cd`en under oppstart og oppdaga til min overalskelse at dvd plata faktisk boota. så fikk jeg beskjed om å velge språk for installasjonen. og tastur språk. når jeg kommer videre så står det at den ikke finner fedora cd plata.

merkelig tenkte jeg, å prøvde brenneren. samme skjedde.

noen tips om hva jeg kan gjøre? feil under brenningen kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men hvis dette ikke går så bra nå da. jeg har alle 4 install isoene her også for sikkerhetskyld, så hvis dette ikke går, går det an å brenne alle 4 install imagene til en stor iso fil og deretter legge de på dvd?

Lenke til kommentar

de fire cd-iso'ene er til fire cd'r...

Bruk nero etc. Hvis du sitter på et linux-system, legg in k3b (hvis det ikke allerede ligger inne), start det og tools->cd->burn iso image

en iso fil er innholdet på en cd/dvd kopiert bit for bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...