EDB Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvilken form for raid gjør så hd'ne blir kjappere? Hvis man går inn på 'Min Datamaskin', kommer de da opp som en disk? Lenke til kommentar
E-H Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Begge harddiskene bør være like store, viss ikke får begge størrelsen av den minste. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Begge harddiskene bør være like store, viss ikke får begge størrelsen av den minste. Jepp! Bruk to like harddisker Lenke til kommentar
EDB Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hvis jeg har 2 like 160 gb sata hd'r, kommer det da opp en eller to disker på 'Min Datamaskin'? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Om du setter dem i RAID-0, kommer de opp som en disk. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hvilken form for raid gjør så hd'ne blir kjappere?Hvis man går inn på 'Min Datamaskin', kommer de da opp som en disk? På lesing er alle Alle RAID nivåer/kombinasjoner raskere enn en enkel disk. På skriving er RAID0 og "noen" av de andre gitt riktig (dyr) maskinervare kjappere. Alt annet enn RAID0 (som egentlig er AID) har en viss grad av feiltolerans (dvs en og i noen tilfeller fler disker i systemet kan svikte uten datatap). Det vanlige formene for RAID er 0, 1, 0+1 og 5. Ja, alle RAID nivåer kommer opp som 1 disk i utgangspunktet (med mindre du partisjonerer den). Vi har og enRAID guide med en enkel innføring i emnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå