XDamage Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Maskinen min er et kaos uten like for tiden (pluss at jeg mistenker at den inneholder en del virus o.l.), så jeg har bestemt meg for å formatere alle partisjoner og installere XP på nytt på et 100% rent system. Problemet er at det er over 2 år siden jeg gjorde dette sist, så jeg husker så vidt hvordan jeg gjorde det. Har følgende partisjoner - C:, E:, F: og G: Jeg vil formatere alle sammen, helst uten å lage nye. Så installere Windows XP på C:. Hvordan bør jeg gå frem? Har Windows XP Pro på plate. Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 For å formatere alle partisjonene så kan du starte opp maskinen med en oppstartsdisk, slik ta du kommer deg inn i DOS. Der formaterer du alle partisjonene. Husk å sette diskett-stasjonen som første oppstartsenhet i bios. Dersom du ikke husker kommandoen for å formatere: format x: - Der x er hvilken partisjon du vil formatere. Når det er ferdig kan du starte maskinen på nytt og sette cd-rom'en som første oppstartsenhet. Sett inn XP cd'en og start opp maskinen igjen. Da får du spørsmål om du ønsker å starte opp med cd-rom'en Når du velger ja, så starter XP installasjonen. Resten burde gå greit tenker jeg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Helt unødvendig å bruke oppstartdisk for DOS. Du har XP CD, og da booter du fra den. Der er alle verktøy som trengs, og du velger da å formatere før du installerer på nytt. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Bruk diskbehandlingen i xp til å formatere diskene dine, velg hurtigformatering så er det fort gjort. Kanskje du skulle endret på bokstavene og slik at du får følgende disker : d, c, e, f og så videre med cd rom til slutt (blir mer oversiktelig) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kanskje du skulle endret på bokstavene og slik at du får følgende disker : d, c, e, f og så videre med cd rom til slutt (blir mer oversiktelig) Noen grunn til at D kommer før C, eller bare en liten glipp? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Noen grunn til at D kommer før C, eller bare en liten glipp? *host* - en liten glipp ja Mente c-d-e-f- osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå