Gå til innhold

please hjelp med min pc amd xp 2500+!!!

Anbefalte innlegg

hei, kan noen hjelpe meg???

dette er min pc:

asus a7n8x-e deluxe hovedkort

amd xp 2500+

Twin Mos 512 mb ram

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR

+++

problemet er :

når jeg har skrudd av pcen må jeg ta ut strøm kabelen en liten stund før den kan skrus på igjen, og noen ganger skrur den seg av i spill som cs og wc3... ofte så skrus ikke skjermen på under oppstart, da må jeg skru den av og på et par ganger for at den skal virke... disse tingene har aldri skjedd før, pcen er ikke for varm så det kan ikke være det... lurer på om det kan være strømforsyninga???

håper en eller annen pc ekspert her inne kan hjelpe meg... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vell, du har selv sagt det : PSU. Prøv å bytt den, funker ikke det så må det være feil på hk.

ja, tror det den kan være hk... kjøpte deler fra komplett og da var det noe galt med lyden på det hk'et så jeg sendte det tilbake og fikk et nytt... det var med en gang etter at jeg fikk dette nye at disse greiene skjedde.

Lenke til kommentar
du har vell re-installert etter at du har fått det nye kortet ja?, skal egentli ikke behøve hvis de er identiske, men kan være lurt. kan oppstå driverkomplikasjoner

jo, har gjort det to ganger til og med... og har resatt BIOS'en også... :no:

Lenke til kommentar

Og du har sjekket at minnebrikken(e) sitter skikkelig på plass?

Evt. sjekket at timinger på minne er riktige og flyttet brikken(e) til et annet spor?

Forøvrig er ikke PSU noe dårlig tips, men da skulle det vel ikke vært bedre med det forrige kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...