Einar82 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 skal koble sammen Kolonne A på ark 1 sammen med Kolonne A på ark2. desse må vær slik koblet sammet så når jeg legger inn data i kolonne A på ark 1 skal teksten komme i kolonne A på ark2, og motsatt. Eks.: Ark1: k.A: ola norman Ark2: k.A: ola norman Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) I Excel, trykk ALT+F11 og velg så Insert>Module på vinduet som kommer fram. Legg følgende kode i tekstvinduet som etter dette blir synlig: Global SkipEvent As Boolean Public Sub ProcessChange(Target As String, Source As Object, Dest As Object) Dim Cells, Tell As Long, Address(1) Cells = Split(Target, ":") For Tell = LBound(Cells) To UBound(Cells) Address(Tell) = Split(Cells(Tell), "$", 3) Next If IsEmpty(Address(1)) Then Address(1) = Address(0) End If SkipEvent = True If Address(0)(1) = "A" Or Address(1)(1) = "A" Then For Tell = Val(Address(0)(2)) To Val(Address(1)(2)) Dest.Cells(Tell, "A") = Source.Cells(Tell, "A") Next End If SkipEvent = False End Sub Etter dette trykker du på det første arket du vil skal kobles sammen og legger inn denne koden: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If SkipEvent Then Exit Sub ProcessChange Target.Address, Ark1, Ark2 End Sub Så gjør du det samme på det andre arket: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If SkipEvent Then Exit Sub ProcessChange Target.Address, Ark2, Ark1 End Sub Og kolonnene skulle være koblet sammen. Endret 21. mai 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Einar82 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Takker. dette funket jo helt knall sparer meg for mye arbeid.. Lenke til kommentar
dagim Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Kjempebra. Har du en liten oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg vil ha både kolonne A,B og C på ark1, ark2 og ark3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå