abraxa Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Jeg ønsker å oppgradere min gamle Dell Inspiron 8000, og jeg har lest at flere har installert Mobility Radeon 9000. Etter laange nettsøk har jeg bare funnet ett sted man kan kjøpe dette kortet, nemlig på ebay. Og denne selgeren sender ikke utenlands! Er det noen som har noen tips på hvor jeg eventuelt kan finne et slikt kort? Kanskje det er mulig å kjøpe kortet fra firmaer som setter sammen bærbare pcer for salg? Et geForce 4 kort hadde også fungert, det må i alle fall være 64MB ram... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Viste ikke at det gikk ann å bytte sånt på bærbar. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Joda, det går på noen Dell maskiner. Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Så vidt jeg vet har min Mobility Radeon 9000 bare 32MB RAM, men de kommer kanskje med forskjellig? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Her er ebay linken til kortet jeg først og fremst ser etter... Men, som sagt, et GeForce 4 kort på 64MB er heller ikke å forakte. Problemet mitt er at jeg ikke finner en eneste forhandler som selger skjermkort for bærbare maskiner løst! Endret 21. mai 2004 av abraxa Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Så vidt jeg vet har min Mobility Radeon 9000 bare 32MB RAM, men de kommer kanskje med forskjellig? Jeg har Radeon 9000 med 64MB. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hei Skal også være mulig å bestille det bra Dell Spare Parts. Du må vite del nummeret når du bestiller, så det må du finne først. Lerun Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 På min dell insp 8200 så har jeg ati mobility radeon 9000 64mbyte, Det går ann å bytte skjermkort på maskina, men har ringt til DELL og sjekket. Hvis jeg jeg bytter til et nyere / varmere / raskere skjermkort, sy ryker garantien. Garantien ryker pga at Dell ikke har testet med raskere varmere skjermkort selv, og de hvet da ikke hvordan maskina vil reagere på varmen.. Er sikker noe alla med din maskin, grunnet du har jo eldre modell Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hei Skal også være mulig å bestille det bra Dell Spare Parts. Du må vite del nummeret når du bestiller, så det må du finne først. Lerun Du trenger ikke vite det nret. De inner ut av det etter et søk av det du vil ha.. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Du trenger ikke vite det nret. De inner ut av det etter et søk av det du vil ha.. Problemet er at man ikke finner disse skjermkortene på vanlig søk, jeg har også prøvd minst 4 varekoder som jeg vet tilsvarer Radeon 9000, men de gir ikke resultat. Jeg tror at Dell ikke ønsker å selge disse kortene "eksternt", fordi de da risikerer masse tull med folk som har åpnet maskinene sine og ødelagt noe. Jeg skal prøve å ringe Dell i morgen så kanskje jeg får overtalt dem For øyeblikket har jeg mest tro på å kjøpe kortet fra en av dem som kjøper ødelagte/billige bærbare for reperasjon og videresalg. Hvis dere ellers har noen tips så setter jeg pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå