(ODIN) Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 var i går å kjøpte farcry på ram og rom byporten i oslo.kom hjem installerte spillet ,registrerte meg hos ubisoft,hookedt opp spillet og alt gikk greit helt til jeg skulle taste inn cd key,når jeg tastet den inn fikk jeg en beskjed der det sto wrong cd key og jeg tuller ikke måtte ha prøvd å taste den inn 30 ganger så jeg vet at den var riktig,men fikk samme svaret hver gang.prøvde så inn via the allseeing eye der jeg fikk beskjeden cd key already in use,var på dette tidspunktet svært forbannet.etter å ha våknet i dag gikk jeg ned til butikken for å bytte spillet og da nektet de meg et nytt spill eller penger tilbake,sa de måtte beholde spillet i 10 dager for å se om jeg snakket sant??dette syns jeg er sinnsyk dårlig kundebehandling.brukte 400 spenn på et spill som ikke fungerer,så nekter de å hjelpe..hva slags rettigheter har forbrukere? ingen?? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Hvis du er helt sikker på at du ikke tastet feil, har noen driti seg ut. Om det er forhandleren eller utgiveren er ikke godt å si, men dette er uansett tull. I dette tilfelle hadde jeg uten nykker hentet en cd-key på nettet Endret 21. mai 2004 av Dinsdale Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har jeg lært noe fra økonomitimene, så er det forbrukerrettigheter: Varer som har store mangler kan byttes, eller du kan få pengene tilbake. Du har en stor mangel på varen din, siden du ikke kan spiller online, og har dermed full rett til nytt produkt eller pengene tilbake. Si det til butikken, du har alle rettigheter på din side. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kontakt Ubisoft og fortell dem om problemet. Da vil de nok skaffe deg en cd-key som er i orden Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvis du er helt sikker på at du ikke tastet feil, har noen driti seg ut. Om det er forhandleren eller utgiveren er ikke godt å si, men dette er uansett tull. I dette tilfelle hadde jeg uten nykker hentet en cd-key på nettet Sikkert det noen andre gjort, brukt CD-key generator som har generert key'en til Odin. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 var i går å kjøpte farcry på ram og rom byporten i oslo.kom hjem installerte spillet ,registrerte meg hos ubisoft,hookedt opp spillet og alt gikk greit helt til jeg skulle taste inn cd key,når jeg tastet den inn fikk jeg en beskjed der det sto wrong cd key og jeg tuller ikke måtte ha prøvd å taste den inn 30 ganger så jeg vet at den var riktig,men fikk samme svaret hver gang.prøvde så inn via the allseeing eye der jeg fikk beskjeden cd key already in use,var på dette tidspunktet svært forbannet.etter å ha våknet i dag gikk jeg ned til butikken for å bytte spillet og da nektet de meg et nytt spill eller penger tilbake,sa de måtte beholde spillet i 10 dager for å se om jeg snakket sant??dette syns jeg er sinnsyk dårlig kundebehandling.brukte 400 spenn på et spill som ikke fungerer,så nekter de å hjelpe..hva slags rettigheter har forbrukere? ingen?? Det same problemet hadde eg når eg nettopp hadde kjøpt Far Cry. Tasta inn cd-keyen mangen gonger men til ingen hell. Til slutt bytta eg ut bokstavane som var litt uklare å lese til ein bokstav eller tal som ligna. F.eks Ø var 8. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Hvis du er helt sikker på at du ikke tastet feil, har noen driti seg ut. Om det er forhandleren eller utgiveren er ikke godt å si, men dette er uansett tull. I dette tilfelle hadde jeg uten nykker hentet en cd-key på nettet Sikkert det noen andre gjort, brukt CD-key generator som har generert key'en til Odin. Siden han ikke engang får intallert spillet er nok ikke dett tilfelle. Hadde han prøvd å spille online og fått den beskjeden har nok en key-generator vært i bruk. Men slik jeg forsto det fikk han ikke intallert spillet fordi cd-key`en var feil. Men det er riktig at han har alle rettigheter på sin side, men hvor lenge gidder man å krangle med butikken ? Man vil jo spille for #%"¤%!"#!! Edit: Ser nå at jeg misforsto totalt . I dette tilfellet ville jeg kontaktet utgiver og fått tilsendt en key. Men man må bevise at man har kjøpt spillet, men det finnes vel en måte for det også... Endret 21. mai 2004 av Dinsdale Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ja jeg prøvde veldig med en veldig hyggelig tone å si at spillet var deffekt og at jeg ikke kunne bruke det på nettet,spurte så om jeg ikke kunne få et annet eksemplar av samme spillet eller penger tilbake,nei det var ikke mulig.ble etterhvert litt irritert å spurte om ikke forbrukere hadde reklamsjon på produkter som ikke virket,da sa hun ,ikke i dette tilfellet.vi må ta det inn for å sjekke om du snakker sant.etter detsvaret ble jeg forbannet å sa det er det mest idiotiske jeg har hørt,her bruker jeg penger på et produkt som er ødelagt så nekter dere å hjelpe,sånn er det sier hun.måtte bare levere inn spillet. ja prøvde å ringe ubisoft men ingen tok telefonen,fikk bare en svarer. som forbruker blir jeg forbannet når jeg faktisk bruker penger på et produkt som ikke virker.får ikke noe lyst til å betale å være ærlig når man ikke får den hjelp man bør ha krav på.virker som det er bedre å laste ned fra nettet å ha en ulovelig kopi av det.... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 ja jeg prøvde veldig med en veldig hyggelig tone å si at spillet var deffekt og at jeg ikke kunne bruke det på nettet,spurte så om jeg ikke kunne få et annet eksemplar av samme spillet eller penger tilbake,nei det var ikke mulig.ble etterhvert litt irritert å spurte om ikke forbrukere hadde reklamsjon på produkter som ikke virket,da sa hun ,ikke i dette tilfellet.vi må ta det inn for å sjekke om du snakker sant.etter detsvaret ble jeg forbannet å sa det er det mest idiotiske jeg har hørt,her bruker jeg penger på et produkt som er ødelagt så nekter dere å hjelpe,sånn er det sier hun.måtte bare levere inn spillet. ja prøvde å ringe ubisoft men ingen tok telefonen,fikk bare en svarer. som forbruker blir jeg forbannet når jeg faktisk bruker penger på et produkt som ikke virker.får ikke noe lyst til å betale å være ærlig når man ikke får den hjelp man bør ha krav på.virker som det er bedre å laste ned fra nettet å ha en ulovelig kopi av det.... Grunnen til at slike tilfeller er spesielle er at du kunne ha brent spillet i mellomtiden. Derfor er de forsiktige og det skjønner jeg. Og derfor vil de ikke gi deg et annet spill i bytte. Men hvis det viser seg at det er vanskelig å å nå Ubisoft, og du må på nettet å spille med en gang, ville jeg hentet en cd-key med god samvittighet og brukt denne fram til jeg fikk en ny en fra Ubisoft. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ja skjønner deres side også men jeg blir bare litt frustrert og forbannet over slikt.særlig når jeg betaler med hardt tjente penger.kan heller ikke være skadelig for denne kundebehandleren å være litt imøtekommende,var nok litt av grunnen til min reaksjon .tenkte engang ikke på å hente nøkkel fra nettet å har levert inn spillet så det er litt for sent nå,men men måtte bare få det ut,var sinna...tilbake til sof 2 det svikter aldri... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Damen bak disken hadde vel retningslinjer om å aldri kunne ta en selvstendig avgjørelse. Samtidig som meldingen om at "stol aldri på en gamer" sikkert er gravert inn i stål i et skilt på bakrommet. Du hadde uflaks, men igjen, 30 dagers returrett gjelder "alle" varer, også spill vil jeg tro?? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Här i Sverige brukar praxis vara att returrätten för datorprogram, musik och film bara gäller i obruten förpackning. Om produkten inte fungerar gäller att du kan få en ny kopia. /Olle Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ja men spillet stod i hyllen da jeg tok det,uten forsegling,eneste jeg gjorde var å gå bort å kjøpe det.fikk ingen forsegling heller,men fikk kvitering.vi får se må vel bare vente Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Men hvis det viser seg at det er vanskelig å å nå Ubisoft, og du må på nettet å spille med en gang, ville jeg hentet en cd-key med god samvittighet og brukt denne fram til jeg fikk en ny en fra Ubisoft. Det vil jo ikke funke, fordi cd-keyer som du finner på nettet er tilgjengelig for hvem som helst, det betyr at disse sannsynligvis også vil være i bruk av noen andre når du prøver å gå online. Jeg ville sendt en mail til ubisoft og lagt frem problemet. Jeg vet at f.eks. med diablo 2 kunne man sende esken med cd-keyen på til blizzard, så fikk man tilsendt en ny cd-key og den gamle ble deaktivert. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Grunnen til at slike tilfeller er spesielle er at du kunne ha brent spillet i mellomtiden. Derfor er de forsiktige og det skjønner jeg. Og derfor vil de ikke gi deg et annet spill i bytte. Blir jo litt rart om han går tilbake igjen til butikken og ber om samme spelet då. teorien faller litt i fisk då... koffor skal han brenne spelet, for så å levere det tilbake igjen, for å få ut igjen nøyaktig samme spelet... Lenke til kommentar
General_Wang Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Godt poeng Whiteshit! :=) Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ja eneste jeg vet er at jeg aldri skasl sette mine ben inne i den butikken igjen annet enn å hente spillt om 10 dager Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Kanskje han tastet inn feil mellom O (bokstaven) og 0 (tallet)? Om det er noen da selvfølgelig. En annen normal feil er også å skrive feil på B og 8. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 i dette tilfellet har du heldigvis norges lover på din side. hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med meg Den Store Røde Boka, bladd opp på forbrukerkjøpsloven og lært den aktuelle ekspeditøren litt om hvilke rettigheter forbrukere faktisk har. vente i ti dager... sprøyt! her i butikken jeg jobber i (cd/dvd/spill) så er vi meget imøtekommende når det gjelder bytting av spill, og da spesielt i slike tilfeller som i ditt, og det viser seg at det lønner seg alltid i det lange løp. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Har ikke lest, kansje noen har skrevet dette før. Noen har lastet ned FarCry og en KeyGenerator, KeyGen-en ga vedkommende en ubrukt CD-key og det var denne som sto i ditt cover. Han har brukt din CD-key, så du kan ikke bruke den nå. Spillet programmeres ikke til en bestemt CD-key, men en ubrukt. Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå