EspenDL Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei! Jeg bruker Registration form Scripte til epleweb.tk. Her er "orginal" codingen: <?php include("config.php"); echo "<form action='$regScript' method='$formMethod' name='form'> Name:<br> <input name='name' type='text' size='30' maxlength='30'><br><br> Email:<br> <input name='email' type='text' size='30' maxlength='30'><br><br> Website:<br> <input name='website' type='text' size='30' maxlength='30'><br><br> <input name='submit' type='submit' value='OK'> </form>"; echo "<p><a href='$pathList'>View current list of participants</a></p>"; ?> Så vil jeg ha dette inn i dokumentet: <form action='$regScript' method='$formMethod' name='form'> <table width="100%" border="0"> <tr class="text_no_background-image"> <td>Fornavn:<font color="#FF0000">*</font></td> <td> <input name='fornavn' type='text' class="txtfelt" size='30' maxlength='30'></td> </tr> <tr class="text_no_background-image"> <td>Etternavn:<font color="#FF0000">*</font></td> <td> <input name='etternavn' type='text' class="txtfelt" size='30' maxlength='30'></td> </tr> <tr class="text_no_background-image"> <td>E-post:<font color="#FF0000">*</font></td> <td> <input name='e-post' type='text' class="txtfelt" size='30' maxlength='30'></td> </tr> <tr class="text_no_background-image"> <td>Telefon/mobil:<font color="#FF0000">*</font></td> <td> <input name='tlf' type='text' class="txtfelt" size='30' maxlength='30'></td> </tr> <tr class="text_no_background-image"> <td>Compoer:</td> <td><input name='compoer' type='text' class="txtfelt" size='30' maxlength='30'></td> </tr> <tr class="text_no_background-image"> <td> </td> <td>Hvis du vil delta i flere compoer, sett et komma mellom dem.</td> </tr> </table> <input name='submit' type='submit' class="knapp" value='Meld meg på nå!'> </form> ...men det går ikke Noen som vet hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Bruker du echo-funksjonen til å vise form'en din, slik det er i utgangspunktet? I så fall må du antagelig erstatte alle " (i skjemaet ditt) med ' eller \". EDIT: Og så må du jo selvsagt endre på sett-inn-i-database-delen av scriptet for å sette den til å motta diverse andre variabler fremfor de som er default - men det visste du vel =) Endret 21. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Ja Skal prøve med ' eller \ Endret 21. mai 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) For å gjøre det på en måte jeg selv liker bedre Eks: <?php echo '<form action="'.$variabel.'" method="'.$variabel2.'">'; ?> Personlig syns jeg det blir mye mer ryddig på den måten, kan hende det bare er meg, men du slipper ihvertfall \" på hver enestee " som kommer Endret 21. mai 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå