Gå til innhold

overklokkingsproblem

Anbefalte innlegg

Driver og klokker litt med maskina mi nå, og hittil sitter jeg med en 2,4ghz noorthwood, som jeg har veldig lyst til å få over 3ghz+.

mine specs:

p4 2,4ghz noorthwood m/Zalman 700acu

p4c800 asus deluxe hk

dårlig ram, dualchannel

powercolor 9800pro

Jeg investerte i en god vifte(zalman 7000acu) for å kunne klokke litt ekstra opp. Men når jeg klokker den opp til 3ghz blir den ustabil. Temperaturen er fin (40C), og corevolt ligger på 1.55. Med ustabil mener jeg at f.eks programmet plutselig lukker seg igjen, maskinen plutselig rebooter.

Hjelper det her å stille opp volten ytterligere? eller må jeg bare bite i det sure eplet og klokke ned til 2,9ghz etter stabilitet igjen? :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har èn 512brikke som er merke, og èn 512ikkemerke. Jeg kunne jo prøve å ta ut den som var dårligst av dem(ikkemerke-brikken) og sjekke om det fortsatt vil dukke opp feil etter å ha stilt bittelitt på volten. Men hadde håpet å slippe ekstra utgifter i ny ram. Da kunne jeg likegodt kjøpt ny cpu. :no:

Lenke til kommentar

Har bare endret Vcore til 1,55 og jeg merket ingen forskjell fra 1.5 til 1.55 ... Jeg kan jo gå høyere, men merket ikke at det ble noe mer stabilt. Men må prøve å finne ut hvordan jeg klokker opp rammen... Har ikke orket å sette meg inn i det enda. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...