Create-IT Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei på dere!! En PC med integrert skjermkort gir meg litt hodepine for tiden... Noen ganger virker det andre ganger virker det ikke. "Virker ikke" vil si at skjermen ikke viser noe som helst bilde når jeg starter opp PC'en. Jeg har testet med å sette inn et par forskjellige AGP-kort som jeg vet virker, men dette resulterer i det samme problemet. Noen ganger virker det og andre ganger ikke... Vet noen her hvor feilen kan ligge? Er det hovedkortet som må byttes ut? Gleder meg til å høre fasiten på problemet :-) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 hvis du setter inn et externt skjermkort så må du huske å deaktivere det intergrerte og legge inn rette drivere (og selfølgelig plugge skjermkabelen i det nye kortet) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette høres ut som om skjermen din har tatt natten! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette høres ut som om skjermen din har tatt natten! Det er jo en mulighet det også ja Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Takk for svar alle sammen! Jeg er faktisk helt sikker på at det ikke er skjermen. Har testet på tre forskjellige skjermer. Den ene som "hører til" PC'en virket ikke da jeg så på den, men den ga en feilmelding om at noe var galt med input'en (noe med hertz; husker ikke helt). Den andre skjermen virket under oppstarten, men begynte å flimre og ble til slutt helt svart under oppstart av OS. Så jeg testet med å sette inn to forskjellige AGP-kort. Begge ga samme resultat (helt svart; umulig å komme inn i BIOS t.o.m) Så kjørte jeg med PC'en til en dataforretning og fikk testet den. DER virket det med det integrerte skjermkortet. Og siden har det virket (også med AGP-kort)... Det er bare det at han som eier PC'en helst vil at den skal virke hele tiden :-) Så dersom problemet dukker opp igjen får jeg skrive et nytt innlegg her og håpe at jeg får like bra respons igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå