Suppelars2k Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Det må da bety at FN er pliktet til å løse hele verdens problemer? Den oppgaven er satt av til Gud. Endret 25. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Marvin the Machine Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ja, men man kan ikke gå rundt å si at bilder faktisk ble tatt med kameramobiler før man har fått bekreftet det...For det om en avis sier at en Pentagaon kilde sier at US Defense Department sier at.... Get my drift? Ikke snakk om spekulasjon som om det var fakta. Vent til det er bekreftet før du snakker om det som noe som faktisk har skjedd. Det var vel faktisk HalTan som sa det, ikke Elyas Machera. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Det må da bety at FN er pliktet til å løse hele verdens problemer? Den oppgaven er satt av til Gud. så sant, så sant, men hvem sin Gud?? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 HÆ? Jeg sa hva? At bildene ble tatt med kameramobiler? Eh, Nei. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Det må da bety at FN er pliktet til å løse hele verdens problemer? Den oppgaven er satt av til Gud. Internhumor, eh? Lenke til kommentar
Marvin the Machine Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 HÆ? Jeg sa hva? At bildene ble tatt med kameramobiler? Eh, Nei. Sorry, det var Snekkern som sa noe lignende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 OMG. Haltan, hvor i all verden har jeg sagt at torturen i Irak var greit? Har jeg sagt det ikke kunne vært verre? Klart det kunne vært verre! Men det gjør ikke saken en smule bedre! Tortur er tortur, uansett hvordan du vrir og vender på det. Være det sek tortur som utspiller seg på fysisk eller psykisk eller begge plan, det er fremdeles tortur. "Holocaust er greit, kunne jo vært verre." Har jeg sagt at det gjør saken bedre? Har jeg sagt "torturen var grei, den kunne jo vært verre"???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Har jeg det Haltan? Seriøst, få deg noen briller. Uansett hvor mye mindre forferdelig du mener denne torturen er i forhold til f.eks tortu utøvet tidligere er totalt irrelevant. Det er tortur, tortur er inhumant og brudd på menneskerettighetene. Det finnes faktisk regler i krig, og en fange som ikke utøver motstand har krav på å behandles sivilisert, spesiellt av en nasjon som USA (som står frem som den siviliserte parten.) Disse handlingene kan ikke forsvares uansett hvor mye du vrir og vender på det. HVOR I HELVETE HAR JEG FORSVART DETTE? HVOR I ALL VERDEN HAR JEG SAGT AT DET IKKE ER INHUMANT, AT DET FINNES REGLER I KRIG??????????? Du er faen meg ikke sann Haltan. Alt jeg har sagt er at denne saken har blitt blåst opp langt mer enn den er verdt, bare for å trampe på USA, og bare derfor. Hvorfor ellers tror du diverse aviser kaster seg over falske torturbilder og hiver de ut til publikum uten å sjekke de? Og fremdeles så er denne torturen ingenting i forhold til hva Saddam utøvde. OG, denne torturen har blitt stanset, i motsetning til masse annen tortur rundt omkring i verden (av FN, i Tyskland, i Palestina) som ikke har et kritisk søkelys på seg, og pågår fremdeles. "nei dette er jo ikke ille, skjer verre ting i verden idag" Hvor i all verden har jeg sagt at dette ikke er ille? Jeg har sagt at det ikke er LIKE ILLE som diverse andre ting. Og det er 100% sant. Jeg oppfordrer deg, som Haltan, og skaffe deg noen briller. Du sa selv ganske klart at ingen av "prisoner abuse bildene" ble tatt med kamera mobiler.Nei, jeg tror jeg sa at det ikke har blitt funnet at noen har blitt tatt med mobiler enda. Hvorfor forhandler ikke USA med Kim Jong-II om bedre levekår for folk i Nord-Korea? Når USA først er selvutnevt verdenspoliti (som skal, eller iallefall bør, prøve å sikre folks rettigheter og levestandaren i verden) mener jeg. USA konsentrerer seg, og er i forhandlinger med NK om atomvåpen, fordi NK er/kan bli en potensiell trussel mot dem selv, hva som skjer innad i landet gir de totalt blaffen i. Takk for at du ikke leser om ting USA gjør som Big Media ikke vil at du skal vite om. USA sender faktisk tonnevis av mat og andre ting til NK... De ville sendt enda mer men man mistenker Kim Jong Il for å bruke det som blir sendt på soldater isteden for sivile. De prøver å forhandle med Kimmie for at FN skal kunne overse hvor maten går hen, men Kimmie vil ikke gjøre dette...... På internasjonalt nivå, er det eneste USA kan forhandle med NK om atomvåpen. Humanitære forhandlinger skjer ikke i den internasjonale arenaen. Man gir mat og støtte til folk i undertrykte land, men man forhandler ikke om det. Man kan ikke styrte et styre pga humanitære forhold, det holder ikke i internasjonal lov. USA mater barn i NK. Den hørte du ikke på NRK nei. Nei, det er ikke rart at media blåser opp at noen i den USA-ske hæren ( kanskje kommandert/godkjent fra høyere hold) torturerer/er kjipe mot irakiske fanger, når USA faktisk er okkupasjonsmakten, sendt for å bygge et demokrati, styrte en diktator og redde folk fra manipulasjon og tortur, og i tillegg er så arrogante at de går til krig uten FN sin velsignelse. Ja, det er derfor USA gikk dit, og det er fremdeles derfor de er der. Mishandlingen forandrer ingen verdens ting i forhold til USAs meninger med krigen. Det 8 soldater gjør forandrer ikke det hele nasjonen prøver å få til i Irak. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 USA mater barn i NK. Den hørte du ikke på NRK nei. Jeg har hørt det på NRK. Det holder forresten med et '?'. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har hørt det på NRK. Det holder forresten med et '?'. Har du? På URIX eller noe? Ja ja, da er det iallfall noen her som ikke har fått det med seg, selv når NRK har sagt det... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 HÆ? Jeg sa hva? At bildene ble tatt med kameramobiler? Eh, Nei. Sorry, det var Snekkern som sa noe lignende. Jeg sa at soldatene ikke fikk bruke billedtelefon lengre , dette fordi Rumsfeld var redd for flere slike bilder . Nå er dette noe jeg leste på nyhetene og har ikke spurt han selv , sier bare det så jeg ikke virker så venstrevridd for noen. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sier bare det så jeg ikke virker så venstrevridd for noen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Nettopp, du tyter ut med det TV-boksen din sier at du skal. Good boy! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvor i all verden har jeg sagt at dette ikke er ille?Jeg har sagt at det ikke er LIKE ILLE som diverse andre ting. Og det er 100% sant. Jeg oppfordrer deg, som Haltan, og skaffe deg noen briller. ok.. her f.eks?: Til syvende og sist må dere faen meg komme tilbake til virkeligheten å se på det som har skjedd. Fanger ble avkledd, slått littegrann, hetter over hodet, stablet oppå hverandre, tvunget til å runke... eller er det bare meg (og HalTan da) som synes dette høres ut som du ikke synes det er noe ille? og btw. jeg har allerede briller Lenke til kommentar
SilverKhan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har jeg sagt at det gjør saken bedre? Har jeg sagt "torturen var grei, den kunne jo vært verre"???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Har jeg det Haltan? Seriøst, få deg noen briller. Svar på argumentet hans istedenfor å henge deg opp i det bittelille ordet "greit". Med teskje: la oss si han sa "holocaust var Skuffende saker, men det kunne jo vært verre" (du har betegnet torturen i irak som skufffende saker ja) HVOR I HELVETE HAR JEG FORSVART DETTE? HVOR I ALL VERDEN HAR JEG SAGT AT DET IKKE ER INHUMANT, AT DET FINNES REGLER I KRIG??????????? Du er faen meg ikke sann Haltan. Alt jeg har sagt er at denne saken har blitt blåst opp langt mer enn den er verdt, bare for å trampe på USA, og bare derfor. Tror HalTan mener du indirekte forsvarer det når du sammenligner det med freternity hazing og sier at det er dems skyld at dem er muslimer. Noen jeg er helt enig med han i. Hvorfor ellers tror du diverse aviser kaster seg over falske torturbilder og hiver de ut til publikum uten å sjekke de?Og fremdeles så er denne torturen ingenting i forhold til hva Saddam utøvde. OG, denne torturen har blitt stanset, i motsetning til masse annen tortur rundt omkring i verden (av FN, i Tyskland, i Palestina) som ikke har et kritisk søkelys på seg, og pågår fremdeles. Jeg er helt enig i at pressen også burde fokusere på disse sakene, men det er da vitterlig ikke vår(les:left-commie-bastards) skyld? Tror uenigheten ligger i at du er villig til å se mildere på tortur dersom det er annen tortur som er verre... Du forsvarer det ikke, men du setter det i et perspektiv der det ikke ser så ille ut som bl.a. jeg mener at det er. Ja, det er derfor USA gikk dit, og det er fremdeles derfor de er der. Mishandlingen forandrer ingen verdens ting i forhold til USAs meninger med krigen. Det 8 soldater gjør forandrer ikke det hele nasjonen prøver å få til i Irak. DSet forandrer ikke meningen med krigen neu, men man har jo et ansvar når man løper rundt og leker verdenspoliti. "jaha, nei du ser det var ikke meningen å knekke ryggen til gisselet slik at han ble lam fra halsen og ned, men vi fikk jo tatt gisseltakeren og våpenarsenalet han ikke hadde" Lenke til kommentar
SilverKhan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Nettopp, du tyter ut med det TV-boksen din sier at du skal. Good boy! Jeg prøvde å ringe Rumsfeldt på mobilen, men han svarte ikke... Og Bush er vel på ferie som vanlig. Så siden all media lyver så kan vi jo ikke vite om han har forbudt kameraer i det hele tatt før noen får en offisiell utallelse... Endret 25. mai 2004 av SilverKhan Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 eller er det bare meg (og HalTan da) som synes dette høres ut som du ikke synes det er noe ille? Jeg listet opp det som hadde skjedd. Hvor ser du at jeg vurderer hvor "ille" det var? Ingen plass. Takk. Du og Haltan leser mellom linjene selv om det ikke står noen ting der. Med teskje: la oss si han sa "holocaust var Skuffende saker, men det kunne jo vært verre" OK, sammenligner du Holocaust med å kle folk nakne? Hvordan kunne Holocaust vært verre forresten? Når jeg sier det kunne vært verre, er det fordi det faktisk kunne ha vært verre. Tror HalTan mener du indirekte forsvarer det når du sammenligner det med freternity hazing og sier at det er dems skyld at dem er muslimer.Noen jeg er helt enig med han i. Ja, jeg sammenligner det med hazing fordi... DET ER HELT LIKT. Det er bra å sammenligne ting som er ganske like... Og det er deres skyld de er muslimer, og dermed skaper de ekstra svakheter for seg selv. Dette gjelder alle religiøse mennesker. Dette er bare et "fact of life" som jeg syns er litt latterlig at dere strider imot. Tror uenigheten ligger i at du er villig til å se mildere på tortur dersom det er annen tortur som er verre... Du forsvarer det ikke, men du setter det i et perspektiv der det ikke ser så ille ut som bl.a. jeg mener at det er. Jeg er villig til å se mildere på torturen fordi den ER mildere enn annen tortur. Å sette ting i perspektiv er vanligvis en god idé, ellers svekkes man av hypernyansering. Uenigheten her ligger i at enkelte mennesker på dette forumet hevder at jeg syns denne torturen er "greit". Som selvfølgelig er bare noe tull. Denne torturen er bare "veldig ille" fordi amerikanere står bak den. Det er ingen spørsmål om at denne torturen var noe jævlig greier, men likevel, irakere er vant med at de får fingre og hender kappet av, blir hengt, får støt i ballene, osv. når de skal i fengsel. Og i motsetning til andre torturskandaler, har denne allerede blitt oppløst, mens andre som media ikke gidder snakke om fortsetter... og fortsetter... og fortsetter... Hva syns dere er viktigere: at irakere blir kledd nakne og ydmyket, eller at 11-år gamle jenter blir solgt og kjøpt av FN soldater i FN? Hvilke burde få hovedplass i nyhetene? Nettopp. Abu Ghraib skandalen er slutt, soldatene som utførte det er tatt ut av Irak, holder på å bli straffet, og irakerene som ble påvirket skal få erstatning. Så hvorfor skal vi fremdeles snakke om denne saken når andre mer grusomme handlinger i lik bane fortsetter rett framfor øynene på oss? DSet forandrer ikke meningen med krigen neu, men man har jo et ansvar når man løper rundt og leker verdenspoliti. Ja, og de har vist at de tok ansvar. De som utførte handlingene har blitt tatt ut, og får straff. Hva mer forventer dere? Minority Report? Jeg prøvde å ringe rumsfeldt på mobilen, men han svarte ikke... Og Bush er vel på ferie som vanlig, Så siden all media lyver så kan vi jo ikke vite om han harforbudt kameraer i det hele tatt før noen får en offisiell utallelse... Det var snakk om at bilder hadde allerede blitt tatt med mobiltelefoner, noe noen hevdet her, som ikke har blitt bekreftet. Var bare her for å si at man ikke burde hevde ting som ikke har blitt bekreftet. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tortur skjer nok i de fleste kriger...synes ikke dette var så overraskende. Det har skjedd x-antall ganger før, og kommer til å skje mange ganger i fremtiden. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg listet opp det som hadde skjedd. Hvor ser du at jeg vurderer hvor "ille" det var? Ingen plass. Takk. Du og Haltan leser mellom linjene selv om det ikke står noen ting der. ved å si det slik virker det som om du ikke synes det er noe ille. slått littegrann bare slått litte grann. hæ? særlig når dette kommer etterpå: Hvis du skal bli med på en fraternity i USA, så må du gjennomgå mye av dette... Og det er det mange som gjør helt frivillig. hvis du da ikke mener dette er ille og da? kanskje vi leser mellom linjene, men det er dette inntrykket du gir oss Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) OMG. Haltan, hvor i all verden har jeg sagt at torturen i Irak var greit? Du har ikek sagt det _direkte_, greit nok, det tror jeg ikek du har baller til uansett. Men pokker ta, du er jo så fryktelig opptatt av å bagatellisere torturen fordi det kunne vært verre. Hvorfor ikke bare akspektere at det er grusomme handlinger, uansett hva du sammenlingner det med og behandle saken som akkurat det? Neida, det er MYE viktigere å poengtere hvor mye "media blåser det opp" og at media ikke er til å stole på. Resten av posten din er bare repetisjon av deg selv, men jeg har plukket ut noe jeg synes det er interessant å svare på: Jeg har sagt at det ikke er LIKE ILLE som diverse andre ting. Og det er 100% sant. Og jeg har sagt at det er likegyldig hvordan det er sammenlignet med andre ting, det er fremdeles like ille. Du bagatelliserer. Jeg oppfordrer deg, som Haltan, og skaffe deg noen briller. Brillene mine er brillefine de, men kanskje du kan benytte deg av aldersrabatten på brilleland (70% ved 70 år osv.) for meg og skaffe meg et par briller med 14% rabatt? Hva syns dere er viktigere: at irakere blir kledd nakne og ydmyket, eller at 11-år gamle jenter blir solgt og kjøpt av FN soldater i FN? Hvilke burde få hovedplass i nyhetene? Begge deler er viktige saker, og begge deler er forferdelige. Naturligvis er det verste tilfellet de 11 år gamle tvangsprostituerte, men vet du hva? I dette tilfellet er det snakk om tortur utført av amerikanske soldater, muligens på ordre, ikke tvangsprostiturte. Om du vil opprette en tråd om denne forferdelige saken og vise din støtte til amnesty og andre menneskerettighetsorganisasjoner blir jeg stolt, fryktelig stolt. Nei, jeg tror jeg sa at det ikke har blitt funnet at noen har blitt tatt med mobiler enda. Jeg er nokså sikker på at jeg ikke har nevnt ordet mobiltelefon her, correct me if I'm wrong. Når det gjelder NK har seixon rett på ihvertfall dette punktet: Kim Jong-II har vært kjent for å bruke mat og andre midler fått som nødhjelp på hæren sin, restene selges til den utpinte befolkningen. En grusom mann. Er vel også i NK man har tvunget bønder til å stoppe matproduksjon for å dyrke diverse planter til rusmiddelproduksjon. OK, sammenligner du Holocaust med å kle folk nakne? En sammeligning er ikke nødvendig. Det er to forskjellige saker, som ikke trenger å sammenlignes. For øvrig er dette mye verre enn å "kle folk nakne". Og det vet du vitterlig godt. Tror HalTan mener du indirekte forsvarer det når du sammenligner det med freternity hazing og sier at det er dems skyld at dem er muslimer. Korrekt. Du og Haltan leser mellom linjene selv om det ikke står noen ting der. Du er en åpen bok, Seixon, og å lese mellom linjene er strengt tatt unødvendig. Hadde disse handlingene vært utført av 7-8 irakiske soldater mot amerikanske krigsfanger hadde du flydd i taket og skreket "nuke the fuckers!", og det vet du godt selv. Jeg er villig til å se mildere på torturen fordi den ER USA (God bless) som utfører den. Fixed. Så hvorfor skal vi fremdeles snakke om denne saken når andre mer grusomme handlinger i lik bane fortsetter rett framfor øynene på oss? Fordi det fremdeles er uløste spørsmål. Kom det fra høyere hold? Er det flere involverte? Skjedde det ting man ikke vet om? Skal man slutte å diskutere WW II fordi den er over? Endret 25. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Denne torturen er bare "veldig ille" fordi amerikanere står bak den.Det er ingen spørsmål om at denne torturen var noe jævlig greier, men likevel, irakere er vant med at de får fingre og hender kappet av, blir hengt, får støt i ballene, osv. når de skal i fengsel. bra USA har gjort som de skal og gjort leveforholdene bedre i Irak da men nå må vi passe oss HalTan, for nå er vi vel noen idioter av noen bush-hatende venstrevridde kommunistfjortisser som bruker Moore som sine kilder. men det er kanskje ikke så farlig. det er jo resten av forumet og Endret 25. mai 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå