Gå til innhold

Skal kjøpe DVD brenner til skolebruk!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber ved en skole som akkurat har begynt å pusle litt med videolaging/ redigering. Vi bruker et lånt digitalt videokamera for å gjøre opptakene, og bruker så skolens utstyr (pinnacle studio 9) for å redigere og gjøre ferdig filmene. Det jeg er på utkikk etter er en billig og bra intern DVD brenner, slik at vi kan brenne ut disse elevarbeidene for visning på ordinær dvd spiller.

Har dere noen dere vil anbefale? Husk at jeg opererer under et svært stramt budsjett :( , så jo billigere jo bedre...

Viser også til en et annet spørsmål jeg har om kjøp av videoprojector :yes:

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjerne mennesker som kan annet enn å leke seg med DVD-produksjon...

Innovative og kreative egenskaper er fine greier, men har liten nytte hvis de ikke bakkes opp med kunnskap. Dette er bare mine tanker etter nå å være ferdig med VGS og se tilbake på en lang tid i skolen.

Lenke til kommentar

Ja, divx er bra, men vi vil gjerne benytte skolens DVD, og elevene vil sikert ha egne kopier de kan vise hjemme.

gspr: Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har gjennom din skolegang, men det høres lit trist ut. Evalueringa av tyskgruppas filminnspilling har vært udelt positiv. Elevene mener selv de har lært mye mer, fordi de har vært motiverte og fått uttrykke på en annen måte enn de ville ha fådd i et klasserom. Nå skal det sies at elevene ikke blir å bruke ett sekund på å brenne og lage DVD er, det er det vi lærere som tar oss av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...