Fjaslokt Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har en gammal 200MHz liggende som ikke blir brukt til noe.. Fikk valget av * bruke den til noe eller kaste den. Ligger Gentoo p* den n*, men inseer vel at det er litt dr*yt i og med at Gentoo krever endel kompilering.. Noe som ikke g*r raskt unna p* en 200MHz, Hadde tenkt * brukt den som Firewall/router og FTP, men vil ikke at den skal v*re helt dedikert.. M* v*re mulig * gj*re andre ting p* den ogs*.. Hva mener dere? Beholde Gentoo ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 hvis det allerede er installert er vel den verste jobben unnagjort? fedora er ganske snill mot gamle maskiner, og debian. hvis du trenger f.eks firewall/dhcp server/DNS server/ så er maskinen fint til det. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Burde vel ikke bli så mye kompilering med den bruken du nevner? Jeg ville beholdt Gentoo. Men det kommer jo ann på hva de andre tingene du nevner er... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg har slackware 9.1 med XFCE på min 300MHz, og den går som et olja lyn! Ellers har jeg ikke prøvd så mye annet på trege maskiner... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Om du allerede har gentoo installert er det vel like greit å beholde det? Ellers anbefales debain Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) http://pc155b.vktv.no/phpsysinfo/ Min 200mhz (tok 5 dager å installere alt, elns) Gentoo funker utrolig bra Endret 21. mai 2004 av RatiX Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Om vi snakker om slitne systemer: http://80.203.36.48/info holder til mitt bruk dog. En gammel laptop er forsåvidt den perfekte loginserver for mitt bruk: den bråker ikke(ligger i et skap i stua), får plass over alt, har innebygd "UPS" og den har keyboard/skjerm tilgjengelig alltid. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 fedora er ganske snill mot gamle maskiner, og debian. Debian er gammelt, og installerer ikke mye rart på maskina di, så det passer veldig bra på gamle maskiner, men Fedora.... _NEI_. Alt for mye ekstra som man ikke trenger. Skal du ha til firewall med mulighet for å bygge ut: Clarkconnect Jeg har aldri vært noe glad i sourcedistroer som gentoo, så skal ikke si min mening om hva du kan gjøre med den eksisterende installasjonen.... Det får du vurdere selv om du vil bruke mye tid på..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå