Gå til innhold

Ny Intel-plattform testet

Anbefalte innlegg

kindings: når 300-350w holder i dag, så syns jeg virkelig min (nesten) splitter nye MIST 480w PSU burde holde en stund.

At jeg da må bytte en psu jeg betalte nesten 1000,- for bare for å måtte kjøpe alt helt nytt er for min del bare tull.

Finner ikke intel en kjekkt utvei for dette, så får jeg enten la være å oppgradere (noe jeg egentlig ikke trenger) eller gå for en fin AMD løsning.

At LGA755 trenger like mye strøm som en dual opteron er utenfor viddene.

Intel burde snart få prosessorene sine ned i strømforbruk!

Vel, laptop er jo også en fin bil for oss som ikke spiller så mye :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel strengt tatt ikkje første gang Intel bytter plattform til ein gir dårligare ytelse. Nokon som husker PIII - P4 overgangen? Positivt med ny teknologi, men PCIe burde holdt. Bytte av psu type er jo helt på jordet! Nei folkens, kjøp AMD! :thumbup:

Lenke til kommentar
kindings: når 300-350w holder i dag, så syns jeg virkelig min (nesten) splitter nye MIST 480w PSU burde holde en stund.

At jeg da må bytte en psu jeg betalte nesten 1000,- for bare for å måtte kjøpe alt helt nytt er for min del bare tull.

Finner ikke intel en kjekkt utvei for dette, så får jeg enten la være å oppgradere (noe jeg egentlig ikke trenger) eller gå for en fin AMD løsning.

I utgangspunktet er vel 350w ikke nok i dag dersom du går for en high end løsning fra AMD eller Intel + en av de bedre skjermkortløsningene på markedet, dvs det er nok til de 2 tingene, men trenden i dag går mot at folk har flere enn 1 HD og 1 optisk leser/skriver. Dessuten putter folk store mengder vifter og tilogmed lys i kabinettene sine, alt dette krever sitt av PSUene. Å tro at AMD klarer å holde strømforbruket mye laver er Intel er urealistisk, de vil før eller senere møte de samme problemene som Intel er i ferd med å løse i dag.

Dessuten står det vel ingeting om i hw.no artikkelen eller The Inq artikkelen om at plattformen vil trekke mer strøm enn dagens P4 løsninger(så dette er kun en antagelse), faktisk så sier også the Inq at det er mulig å bruke dagens 20pins løsninger, så dette er sikkert noe en smart HK produsent kan løse. Helt ærlig tror jeg ikke dette er noe stort problem, det er f.eks ikke mange PSUer i dag som ikke har P4 kontakt. Buttom line er at det er neppe noen som vil tvinge deg til å skifte PSU dersom du vil beholde den, dessuten høres det ikke ut som du er spes int i Intel uansett da :) Inntil videre beholder vel AMD 20pins løsningen, men også de vil sikkert bytte ettersom dette noe som allerede er i bruk av både Intel og AMD på mer avanserte systemer. Dvs det er nok den veien det går og vi burde være takknemlige for at PC plattformen blir utviklet til å inkludere nye løsninger, det er vel den beste garantien for at den ikke dør ut.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Mange PSU'er med 24 pins kontakt leveres med en 20 pin til 24 pin konverter som består av en 20 pins hun kontakt, en 24 pins han kontakt og 24 ledninger i mellom (4 Y-ledd forgreninger). Dette kan greit leveres med HK om de skulle få 24 pins kontakter, noe jeg tviler på at de får i de utgavene som kommer for salg, siden strøm til CPU ikke kommer gjennom ATX kontakten. Prisen for en slik konverter er vel ca kr 5,- om den produseres på rett plass...

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Mange PSU'er med 24 pins kontakt leveres med en 20 pin til 24 pin konverter som består av en 20 pins hun kontakt, en 24 pins han kontakt og 24 ledninger i mellom (4 Y-ledd forgreninger).

Det har jeg aldri hørt om, men jeg har derimot hørt om EPS 12V (24-pin) til ATX 12V (20-pin) overganger, som bl.a. følger med alle Enermax sine 3-in-1 EPS 12V strømforsyninger og ser slik ut:

Adaptor-eps-ges.jpg

Cable sets for adapting EPS 12V Main power (24-pin) and Processor power (8-pin) connectors to ATX GES & ATX 12V (20-pin) connectors.

Denne kan altså konvertere en EPS 12V strømforsyning til en ATX 12V, men motsatt vei tror jeg faktisk ikke er mulig. Jeg har iallefall aldri sett noe slikt... :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...