kamerakamera Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Jeg er litt trist da jeg setter meg ned med forsikringpapirene, og konstaterer at mitt ett måneders gamle 300d er blitt stjålet Er det noen som sitter med listepris på1. Canon EOS 300d med 18-55mm linse.2. Sandisk Ultra II 512MB CompactFlash minnebrikke.Er det forresten noe sted jeg kan registrere rammenummer på stjålet kamera, slik at det kan bli sporet til de som evt bruker det? Endret 3. november 2015 av kamerakamera Lenke til kommentar
raysv Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 www.canon.no er et godt sted å starte i hvertfall for listepris på kamraet. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg har valgt å registrere mine kamera i kameraregisterert til foto.no. Når det gjelder forsikringen er min erfaring at de krever kopi av kvittering, trolig varierer dette fra tilfelle til tilfelle. Lenke til kommentar
kamerakamera Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Jeg fant forresten en Brosjyre på canon.no med forventet utsalgspris på 11995,- . Endret 3. november 2015 av kamerakamera Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg har valgt å registrere mine kamera i kameraregisterert til foto.no. Når det gjelder forsikringen er min erfaring at de krever kopi av kvittering, trolig varierer dette fra tilfelle til tilfelle. Sist jeg ble frastjålet noe liknende fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å levere kvitteringen, men at jeg skulle ta vare på den i minst 1 mnd i tilfelle de ringte meg opp og skulle ta "stikkprøve". Så prisen jeg skulle oppgi var innkjøpsprisen fra kvitteringen.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tror ikke at du kan kreve noe ekstra for 'jobben' du har gjort utenom for å få kjøpt det billigere enn i Norge. Og oppgir du norsk pris og blir bedt om å vise kvittering tror jeg du sliter... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Føler med deg Vær ærlig! Oppgir du feil pris så vil det regnes som forsikringssvindel, noe selskapene tar veldig alvorlig. Lenke til kommentar
kamerakamera Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) I skjemaet jeg skal fylle ut er det en rubrikk for kjøpssum og en for krav.Jeg skriver opp rikitg kjøpssum, og legger med kvittering.min kjøpssum i USD -> NOK eller norsk listepris? Endret 3. november 2015 av kamerakamera Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Ikke vær så lur at du blir tatt for forsikringssvindel iallefall. Absolutt alt blir anmeldt, stort og smått, da "smålureri" er noe bransjen vil til livs. Vi betaler alle ca. 1/3 - 1/4 for mye i forsikring på alt fra bil, båt hytte og kameraforsikringer fordi ca. 20-30% av forsikringskundene "prøver seg" på mer enn de strengt tatt skulle ha. Dette er bransjens egne tall og som de mener er moderate. Derfor er det de siste årene reagert strengere og strengere på de som oppgir feil verdigrunnlag osv ved oppgjørskrav. Tror du må bite i det sure eplet... og at det er evt. fakturaverdi som blir vektlagt. Har du betalt billig, er det dette du får tilbake. Et prinsipp i forsikring er at ingen skal "tjene" på et skadeoppgjør, men at du skal få tilbake verdien av det du hadde,- dvs. et kamera kjøpt i USA. Det er blitt skrevet side opp og side ned her på siden om egenimport av kameraer og utstyr, og de fleste er opptatt av evt. konsekvenser ved garanti, ansvar ved forsendelse, osv, osv. Forsikring er også en konsekvens av å kjøpe i utlandet, og det skal bli spennende å se utfallet av saken din. Håper du legger inn resultatet av forsikringssaken her, slik at vi andre kan se hvordan dette blir praktisert med importerte kameraer. Endret 21. mai 2004 av PhotoGen Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Når jeg tryna på mopeden med kamra så sendte jeg inn skjema og skrev hva jeg kjøpte det for på MPX for et halvt år siden.. Det funka fett det. Trengte ikke noe kvitering. Endret 21. mai 2004 av Lamo Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg fikke skade på mitt kamera for ca 6mnd siden. Forsikrings-selskapet ville ha nypris på kameraet dagen det ble skadet. Ikke hva jeg faktisk betalte for det. Jeg hentet inn en del pristilbud fra ulike forhandlere og tok snittprisen av dem. Kan jo legge til at jeg ikke hentet priser fra web butikker. Jeg tok vare på tilbudene jeg fikk fra forhandlerne i tilfelle jeg skulle få spørsmål om prisen senere. Har ikke hørt noe. Kan jo legge til at prisene jeg fikk hentet inn var ca 1200kr mer en hva jeg betalte for det sist sommer. Men så var jo egenandelen 3000kr også da:-( Kameraet var kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg forsikrer alt kamerautstyr i IF forsikring. De har ikke bedt meg om kvittering, de har bare bedt meg om serienumrene på alt jeg eier, og prisen det koster å kjøpe det igjen. Prisene jeg oppgir dem er etter prisene til min lokale fotobutikk, og ikke etter webshopper (norske eller utenlandske). Jeg betaler litt ekstra fordi jeg forsikrer for høyere sum, men det vil det være verdt om jeg noengang blir frastjålet eller klarer å ødelegge utstyret mitt. Da vil jeg få utbetalt en sum som gjør at jeg kan gå til fotobutikken min og kjøpe opp igjen den stjålne/knuste linsa, uten å måtte vente på leveringer. Praksisen er vel forskjellig fra forsikringsselskap til selskap, men er du mer eller mindre avhengig av utstyret ditt, og selskapet lar deg gjøre det på denne måten, så anbefaler jeg deg å forsikre ting etter butikkpris fremfor webpris, selv om det koster litt mer, så er du garantert rask erstatning uten unødvendig venting om du er uheldig Lenke til kommentar
kamerakamera Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Takk for gode innlegg Endret 3. november 2015 av kamerakamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå