Gå til innhold

oppstartproblem

Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Gjest QbeC-

Hei. Når jeg starter opp min pc så kommer den ikke lengre en der man kan velge mellom Safe mode, Start wondows normally osv. Når jeg velger en av disse, så fryser pcen fast. På mitt AI7 så står det FF på post code. Dette betyr Boot attempt (INT 19h)

Har prøvd å resette CMOS, men dette hjelper ikke noe. Rett før dette problemet kom, så ble det installert en ny driver i wondows. Hva denne var fikk jeg ikke vite. Men at det er den som har sjylla, ja det er jeg ganske sikker på.

Hva kan dette være???

Edit: Den er ikke overklokket...

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest QbeC-
Kanskje noe med hardisken.... Prøv med en annen disk visst du har... :)

Har tenkt på det samme. Siden jeg har en Hitachi (Som har IBM komponenter på) så kan det gått være denne som er problemet. Skal se om jeg kan få testet med en annen.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

En ting til, Når jeg trykker på safe mode, så begynner den å loade en hel hau med filer til den kommer til en fil som heter "AC2003.SYS"

Kan dette være den nye driveren som ble installert siden den ligger i windows\System32\Drivers???

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Sjekk bootmenyen/prioriteten i bios.

Hva skal jeg se etter???

P.S. Nå kom det opp i post screen at CPU is unworkable å at jeg måtte skjekke softmeny setup. Men den er da ikke klokket eller noe. kan det være cpu som har tatt kvelden??? Har desverre aldri funket helt bra min cpu.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Kan si en ting. Når jeg nå formaterer, så fryser den noen ganger mitt i instalasjonen. Merkelig. Så et av mine komponenter må være skadet. Men hva kan gjøre at en pc fryser fast. Varme kan utløse slikt. Men i dette tilfelle er det ikke varme. Så noe annet må det da være. Men hva???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...