Gå til innhold

SATA og Shuttle ennå en gang...

Anbefalte innlegg

Fa.. i hel... nå har jeg knota med denne drittmaskinen i flere døgn, og stadig like klok....

Shuttle SN85G4

Raptor 70GB SATA

Som så mange andre er det problemer med SATA drivere og innstalering av windows..

Skal prøve å gjøre historien kort! :)

SATA kontroller enabla

Ingen floppy A: eller B: konfigurert

Minnekortleser intern kobla fra.

Har USB floppy

Starter innstallering, trykker F6, trykker S laster inn driver (si3112 for XP/2003)

Deretter finner maskinen harddisken, jeg formaterer og deretter sjekker WinInstall at disken er ok... og akkurat rett før den skal til å laste inn innstaleringsfiler så ber den jævelen om driveredisken en gang til!!!!... Problemet er at da funker plutselig ikke USB floppyen.....

Er det noen som har samme problem og helst vet om en løsning...

Har innstallert WInXP en gang tidligere, og da var det samme helv.... men så plutselig virka det (uten at jeg kan forklare hvorfor..men sannsynligvis noen settings i BIOS)

Holder på å tørne gal her, så visst noen har et svar kjapp mottaes det med TAKK... og visst dere venter lenge, så kan dere maile svar/tips til meg på EG mentalsykehus...

:)

Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm

Har omtrent samme oppsett (WD 250Gb S-ATA) og SN85G4.

Hos meg funket det fint fra første stund. Han spurte om driverdisken to ganger hos meg og, sikkert fordi han første gang skal legge den i temp/minne slik at den kan kjøre format osv, så skal den nok legge dem inn i win-mappa den andre gangen.

Har ikke vært borti problemet dit, jeg ville prøvd å Resette BIOS, så sette "Boot rekkefølge" til

1. USB-Floppy

2. CD-Rom (Hvis du har)

3. HD-0

Prøv så igjen, (P.S Jeg hadde floppy'en i en av USB-portene på framsida)

Hvis det fortsatt ikke funker kan du prøve å flashe BIOS. Jeg har for øyeblikket FN85S015.

Du finner den her

www.Shuttle.com/hq -> Socket 754 -> SN85G4 -> Download Zone

OBS OBS På den sida vil du sannsynligvis finne en som heter FN85S026. IKKE BRUK den. Når jeg la inn den va det enkelte av menyene i BIOS som ikke funka. Maskinen låste seg når jeg gikk inn på dem. Dette løste seg imidlertid når jeg la inne FN85S015 igjen. (Kan jo være dårlig flashing når jeg la inn FN85S026, men gidder ikke ta noen sjanser.

Bruk derfor FN85S015.

Hvis du ikke finner den der kan du sende meg en PM, så kanskje jeg kan sende deg den. Den er på 512KB.

P.S Hvis du har en eldre BIOS enn FN85S015, ville jeg anbefale deg å flashe uansett. Jeg hadde nemlig store stabilitetsproblemer når jeg hadde den forrige BIOS'en og mitt Radeon 9800PRO. Dette løste seg også med FN85S015.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...