Civilix Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ser at flere webshopper har satt vekk alle amd-cpuer med 1MB cache på, noen som vet hvorfor? Lurer på om det kansje er på tide å rushe prosessorkjøp nå før disse prosessorene forsvinner helt, i utgangspunktet hadde jeg tenkt å vente til nye MSI-hovedkortet kom i butikkene. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har vært oppe før. Les her. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hmm, jeg har 1mb cache på min Kjöpte min for ca 1 mnd siden.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Har vært oppe før. Les her. k, fant ikke den ved og søke på "AMD 64 1MB cache"(AMD64 i ett ord ga ingen treff i det hele tatt) Men takk for linken, ser ut som om jeg burde kjøpe nå ja... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har vært oppe før. Les her. k, fant ikke den ved og søke på "AMD 64 1MB cache"(AMD64 i ett ord ga ingen treff i det hele tatt) Men takk for linken, ser ut som om jeg burde kjøpe nå ja... Søkte på "1MB" og da kom den opp med en gang.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Sendte en mail til komplett og de sa at problemet lå i at AMD hadde problemer med og produsere nok cpuer med 1MB cache, de skulle vertfall få nye cpuer inn på lager når amd kunne levere så da tror jeg at jeg roer ned og heller venter til noen gode 250gb kort kommer på lager hos webshoppene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Sendte en mail til komplett og de sa at problemet lå i at AMD hadde problemer med og produsere nok cpuer med 1MB cache. de skulle vertfall få nye cpuer inn på lager når amd kunne levere så da tror jeg at jeg roer ned og heller venter til noen gode 250gb kort kommer på lager hos webshoppene. Problemet er vel mer at AMD har sluttet å produsere 1mb. 512kb er den nye standarden. Jeg fikk akkurat bestilt 1mb da Komplett hadde 2 igjen. Da jeg sjekket etterpå var det utsolgt. Nest dag stod det også utsolgt men så ble hele CPU'en fjernet fra Web sidene deres. Er vel egentlig tvilsomt at de får inn fler 1mb versjoner. Tipper det var flere enn meg som plutselig fikk det travelt med å bestille, for tidligere på dagen hadde de hele 11stk igjen på lager. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Problemet er vel mer at AMD har sluttet å produsere 1mb. 512kb er den nye standarden. Komplett sa at det bare var leveringsproblemer fra amd sin siden, og at de skulle få flere inn på lager når de ble tilgjengelige(de hadde visst ikke fått noen dato). Hvor har du hørt at AMD skal slutte med 1MB cache? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Er jo lite sannsynelig at de vil fortsette å lage to "like" CPU'er hvorav den ene (1mb versjonen) er mye dyrerer å produsere (Både pga. cache og selve CPU arkitekturen) Står litt om det feks. her: "As 'terryfried' righly points out the "core" is/has changing/changed to the Newcastle base, and AMD are shipping both Newcastle and Clawhammer versions to retailers until the older Clawhammer is out of stock (and production(I guess))." AMD Offisiellt forum Men det er umulig å vite hva som er best med tanke på overklokking og slikt. Der må man bare vente og se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå