Gå til innhold

Gameplay; Stalker, HL2 og FarCry


Anbefalte innlegg

Slik er det med alle store spill. Jeg hørte på to intervju av Gabe Newel og  Jay Stelly i dag. Varte i nesten 50 minutter tilsammen. Og der var de veldig kritisk til hvordan andre spill ikke kommer med noe nytt til sjangeren. Og at de snakker hele tiden med spill-testere om hva som er bra og dårlig, slik at de kan rette opp i det.

det er større sjans for at folk blir skuffa av f.eks hl2 ein stalker. da hl2 har mykje å leve opp til, medan stalker ikkje har så høge forventningskrav.

 

sidan stalker er nevnt i denne tråden (det er vel derfor eg er her) så kan det nevnast at det er eit av dei spela som det ser ut som vil føre mest nytt inn i sjangeren (du kan nesten si at det skaper sin eigen sjanger). så det er ikkje mangel på nyskapning der. no skal eg ikkje spør kva nytt (av betydning) hl2 fører med seg.

 

no snakker vel og dei fleste (alle?) spelutviklarar med spel-testarar for å finne ut kva som er bra/mindre bra med spela deira. så dette er vel ikkje noko spesielt for hl2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik er det med alle store spill. Jeg hørte på to intervju av Gabe Newel og  Jay Stelly i dag. Varte i nesten 50 minutter tilsammen. Og der var de veldig kritisk til hvordan andre spill ikke kommer med noe nytt til sjangeren. Og at de snakker hele tiden med spill-testere om hva som er bra og dårlig, slik at de kan rette opp i det.

det er større sjans for at folk blir skuffa av f.eks hl2 ein stalker. da hl2 har mykje å leve opp til, medan stalker ikkje har så høge forventningskrav.

 

sidan stalker er nevnt i denne tråden (det er vel derfor eg er her) så kan det nevnast at det er eit av dei spela som det ser ut som vil føre mest nytt inn i sjangeren (du kan nesten si at det skaper sin eigen sjanger). så det er ikkje mangel på nyskapning der. no skal eg ikkje spør kva nytt (av betydning) hl2 fører med seg.

 

no snakker vel og dei fleste (alle?) spelutviklarar med spel-testarar for å finne ut kva som er bra/mindre bra med spela deira. så dette er vel ikkje noko spesielt for hl2.

Klart HL2 har større forventninger enn andre spill. Det er jo et av de mest populære spillene gjennom tidene. Dette er noe Valve er svært klar over. De er også svært kritisk til hvordan andre fps spill ikke bringer noe nytt til sjangeren. Så jeg tror nok de ønsker å gjøre det. Om de klarer det er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar

ehm, så det var mye snakk om DooM III (som jeg personlig tror kommer til å være übertøft) i første posten her, men hva har FarCry med posten å gjøre? :p

 

Men, uansett, så tror jeg ingen kommer til å bli skuffa over noen av disse spillene.

Folk svelger jo grafikken hel og rå, på godt og vondt.

Tenk på FarCry, det var jo en ganske stereotypsisk shoot'em up med "snæxzen" grafikk og fin fysikk. Ikke noe spesielt med gameplayet og en ganske så uorginal, nesten litt morbidt dårlig historie, med lite engasjerende personalia og lite utviklende personer.

Likevel så ble det en slik stor hype ut av det.

 

(folkens, folkens : dette er MINE personlige meninger om spillet ;))

 

Men, jeg håper at alle de tre spillene (DooM III, Half Life 2 og Stalker) kan gjøre noe mer ut av det enn det FarCry gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...