Cutler Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Prøvde meg frem med overklokking. Gikk litt for langt, så nå får jeg bare svart skjerm. Har prøvd å clear cmos. uten hell. Maskinen starter, vifter går rundt ,lamper til hovedkort lyser grønt, men ikke noe pip ved oppstart og skjermen skrur seg ikke på. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 prøv og remonter ram og skjermkort, om ikke dette hjelper, så kan enten hovedkort eller CPU vere ødelagt. Lykke til Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Prøvde å remontere ram nå uten hell. Skjermkortet er integrert så det får jeg ikke testet. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Er det noe som kan fortelle meg om det er hovedkort eller cpu som har blitt ødelagt? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Fulgte du med på tempen? Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Tempen var helt ok, intill jeg skulle starte maskinen med nye instillnger, da ville den ikke starte. Såjeg tenkte jaja jeg får vel resete cmos så er vi oppe å går igjen. Men det gikk ikke! Tok ut batteriet og satte det inn igjen men det hjalp ikke det heller! Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) hei jeg vet hva problemet ditt er ,jeg gjorde det samme, cpu,en din er brent (ødelagt) derfor starter ikke pc,en opp, allt er orden igjen hvis du setter inn en ny cpu med goop,sjekk cpu kjølern for skade også mens du holder på. Endret 21. mai 2004 av frode20 Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 vet ikke om det er cpu hvis du sier du holdt følge med tempen. Mulig du var litt tidlig ute med å restarte cmos.. Hvilket system har du? Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Takker for svar. Drar å kjøper meg en ny cpu og prøver etterpå. skjekke cpu kjøler for skade sier du. Skjekket cpu kjøler rett etter at dette skjedde den så ut til å virke ok. Men den var brennheit. Er det noen spesiell skade jeg bør se? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 justerte du vcore mye da du overklokka? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kanskje du kan gi oss litt info? Cpu navn hk navn? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Vil ikke maskina automatisk stenge av dersom tempen blir for høy? Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Kanskje du kan gi oss litt info? Cpu navn hk navn? Ligger i profilen min! Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Vil ikke maskina automatisk stenge av dersom tempen blir for høy? Jo, det er vel en sperre der. Men maskinen har fått kjølt seg ned siden i går. Men forsat det samme problemet. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 MSI kortet ditt skal ha en Jumper for å cleare CMOS, i allfall ifølge brukermanualen på side 2-31. (om jeg fant riktig kort). Jumperen sitter rett nedenfor og til høyre for batteriet. JBAT1 heter den. Evt ta ut batteri så flytt jumperen i 5 minutt, så flytt tilbake og sett batteri på plass igjen. Da skal CMOS være "cleara". Fra MSI brukemanualen: Clear CMOS Jumper: JBAT1 There is a CMOS RAM on board that has a power supply from external battery to keep the data of system configuration. With the CMOS RAM, the system can automatically boot OS every time it is turned on. If you want to clear the system configuration, use the JBAT1 (Clear CMOS Jumper ) to clear data. Follow the instructions below to clear the data: Jumpers MSI Reminds You... You can clear CMOS by shorting 2-3 pin while the system is off. Then return to 1-2 pin position. Avoid clearing the CMOS while the system is on; it will damage the mainboard. Evt, om dette ikke hjelper så har MSI en bracket du kan montere bak med 4 deioder på seg. I brukermanualen så finner du en oversikt over de "kodene" som de 4 diodene viser. Dette står på side 1-8 til og med side 1-9. Lykke til. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) ÅH! Jeg elsker den bracketen. Den reddet meg når jeg monterte min andre PC. Fire røde lys: CPU er ødelagt eller ikke skikkelig montert. Jeg var rimelig sikker på at den ikke var ødelagt, og jeg visste at den var riktig montert. Så jeg lette en stund, før jeg fant ut at det bare var det bare P4-pluggen som måtte i. Ante ikke at den skulle i, hadde ikke sånn på min første PC Endret 21. mai 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 prøvd å ta ut alle stasjonene? (Jeg bare spør) Lenke til kommentar
Hotmale Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Det samme skjedde med meg(par uker siden) men da var hk gått i stykker etter at jeg hadde tatt det ut! solgte cpu'n og den funka fint hos han som kjøpte den! Så det kan være hovedkortet ditt! Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Så det kan likså mye vær hovedkortet som prossesoren! Da er det vel bare å sende den inn til rep. Vet ikke om jeg gidder å kjøpe både nytt hk samt prossesor, hvis bare den ene har blitt ødelagt! Endret 21. mai 2004 av Cutler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå