Gå til innhold

winXP og eldre spill.

Anbefalte innlegg

Har winXP og vil gjærne instalere noen eldre spill som Aliens vs Predator, Dark Regn og KKND. Men det går ikke ... :blush:

Tar på run in win95 trykker på acc og det fremdeles går ikke ...

Hmm hvordan får man det til da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er da en smule feilplassert da. skulle være under windows eller spill.

Men men Har du prøvd å kjøre spillet i kompatiblitetsmodus for f.eks win 98 på spillene? Høyreklikk på exe fila og velg kompatiblitet. Det funka for noen gamle spill som jeg hadde.

Lenke til kommentar
Har winXP og vil gjærne instalere noen eldre spill som Aliens vs Predator, Dark Regn og KKND. Men det går ikke ...  :blush:

Tar på run in win95 trykker på acc og det fremdeles går ikke ...

Hmm hvordan får man det til da ?

Har selv tenkt å bygge en egen kasse som kan brukes til eldre spill. Eller to tilog med, en til eldgamle spill og en til gamle spill.

Om man har plassen til ekstra kasser, vil det kunne være et greit alternativ. Gamle deler får man jo for lommerusk i disse dager...

Lenke til kommentar

Aliens vs. Predator 2 kan ikke sammenliknes med AvP 1 (originalen).

Selv har "compability mode" i WinXP hjulpet meg med noen spill, bl.a. War2. VMware er jo et alternativ, slik at du kan sette opp en virtuell DOSpc. Dessverre er VMware styggdyrt.

Lenke til kommentar
De fleste av spillene han nevnte skal man ikke trenge det på. Er jo vanelig DirectX spill til Windows.

Jeg vet da ikke om alle de spillene er windows spill eller ikke, men hvis han vil runne gamle spill så kan han godt prøve dosbox uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...