Pirka Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har winXP og vil gjærne instalere noen eldre spill som Aliens vs Predator, Dark Regn og KKND. Men det går ikke ... Tar på run in win95 trykker på acc og det fremdeles går ikke ... Hmm hvordan får man det til da ? Lenke til kommentar
Term Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette er da en smule feilplassert da. skulle være under windows eller spill. Men men Har du prøvd å kjøre spillet i kompatiblitetsmodus for f.eks win 98 på spillene? Høyreklikk på exe fila og velg kompatiblitet. Det funka for noen gamle spill som jeg hadde. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 skaff deg DOSBOX og lær deg hvordan det funker... da tror jeg dos spilla skal fungere iallefall.... www.google.com Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 16 bits drivere = Keg tror kun appl. i dos4gw 32 bit protected mode eller win95 32 bit drivere kan lastes i win9x kompatibilitetsmodus i XP. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kjører Aliens vs Predator 2 uten problemmer i winxp. Var ikke klar over at det var "såpass" forskjell på dem.... Har du sjekket om det ligger noen patcher på nettet som får dem til å spille i xp? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Det er ikke patch jeg snakker om. Men setup fil på CD vil ikke starte på eldre spill får bare feilmelding. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har winXP og vil gjærne instalere noen eldre spill som Aliens vs Predator, Dark Regn og KKND. Men det går ikke ... Tar på run in win95 trykker på acc og det fremdeles går ikke ... Hmm hvordan får man det til da ? Har selv tenkt å bygge en egen kasse som kan brukes til eldre spill. Eller to tilog med, en til eldgamle spill og en til gamle spill. Om man har plassen til ekstra kasser, vil det kunne være et greit alternativ. Gamle deler får man jo for lommerusk i disse dager... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 skaff deg DOSBOX og lær deg hvordan det funker... da tror jeg dos spilla skal fungere iallefall.... www.google.com De fleste av spillene han nevnte skal man ikke trenge det på. Er jo vanelig DirectX spill til Windows. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Siden dette ikke har noe med hardware å gjøre flytter jeg den til rett plass Endret 21. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Aliens vs. Predator 2 kan ikke sammenliknes med AvP 1 (originalen). Selv har "compability mode" i WinXP hjulpet meg med noen spill, bl.a. War2. VMware er jo et alternativ, slik at du kan sette opp en virtuell DOSpc. Dessverre er VMware styggdyrt. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 De fleste av spillene han nevnte skal man ikke trenge det på. Er jo vanelig DirectX spill til Windows. Jeg vet da ikke om alle de spillene er windows spill eller ikke, men hvis han vil runne gamle spill så kan han godt prøve dosbox uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå