Gå til innhold

Innkjøp av nytt 5.1 sett til PC + kabler. Hvilke?

Anbefalte innlegg

hei hei

Saken er at jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt anlegg til PC. Har vel egentlig bestemt meg for vilket jeg skal ha. Hviss ikke noen her klarer å overtale meg til å kjøpe noe annet.

De høytalerne jeg har bestemt meg for er disse: Logitech Z-680 er dette et godt valg.

Jeg bruker maskinen mest til spilling og film titting. Musikk hører jeg bare i bakrunnen mens jeg sover eller surfer.

Jeg har også tenkt å kjøpe disse kablene til anleget:

Monster Standard THX Høyttalerkabel 100ft Ca 540 kr

Monster Standard THX Fiber Optisk Kabel 4ft Ca 360 kr

Alt dette skal kobles til maskinen gjenom lydkortet i PCens hovedkort Abit AN7

Spørsmålet mit blir som følgende: Bør jeg droppe å kjøpe disse kablene og heller kjøpe meg et bedre lydkort. I så fall hvilket? Og ikke minst er disse kablene vert prisen eller er det biligere og like gode alternativer, Kansje jeg kan få rå till begge deler. Budsjettet mit er 4000 - 4500.

På forhånd takk for alle svar, og beklager hvis det er mange skrivefeil jeg ikke har fått rettet opp. Retskrivnig har aldrig vert min sterke side :(

Endret av moriendum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker digitalutgangen på lydkortet eller hovedkortet, så synes jeg de kablene var ett bra valg spør du meg...

Standardkablene som følger med pchøytalere er jo trossalt av laber kvalitet, så derfor vil jeg at det vil være verdt investeringen...

Men kommer selvsagt ann på om har ett bra lydkort eller ikke da

Lenke til kommentar

:yes: de høtalerne er utroooooooooolig bra!!!!!! Har kjøpt det for noen dager siden med et Audigy 2 lydkort(vanlig versjon). Bruker det som hjemmekinoanlegg is stua koblet opp mot en DVD spiller: kunne ikke hvert bedre, og til den prisen, ikke noe tvil!!!!!! :yes:

Synes nok de kablene var litt dyre! Har hørt at billige kabler er like bra! se bare her et inlegg startet av meg:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=238153&hl=

Gå litt ned på siden, så finner du noe der!

Lenke til kommentar

Sorry, men det med å kjøpe dyre kabler e berre noke tull. Så lenge koblingspunkta held ( pluggane ) er det ikkje høyrbra effekt av dyre vs billige kabler. Kjøp deg noken billege og spar penga eller bruk dei som følgte med, eg kan nesten garantere at du ikkje høyre forskjell vist du testar dei.

Gå får laaaaangt billegare kablar.

Lenke til kommentar

Finnes en god del kort med digital utgang da, enten coax eller toslink (optisk)

Billig og bra kort:

Chaintech AV-710 7.1 (ENVY 24PT) - 232 kr banker alt av lydkort i samme priskategori.

Ellers så har man selvsagt gode gamle travere som Creative, Hercules, Terratec, M-Audio, Audiotrak osv

Terratec Aureon 5.1 Sky har digital optisk utgang og generelt ett godt lydkort til ca 686 kr

Creative Sound Blaster Audigy 2 har digital coax utgang og er generelt bra til ca 645 kr

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS er generelt meget bra på det meste, har digital coax utgang, masse finesser osv til ca 1043 kr

M-Audio Revolution 7.1 er vel uten tvil best av alle disse kortene til musikk og dvd, mindre bra på spill. til ca 1100-1200 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...